Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-08-04/05 BMWs stora Knutstorpsträff
1, 2, 3   >>
10727 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
ojojoj! Villen kul dag. Första gången jag fått köra ordentligt runt Knutan (har innan bara kört 5 varv på min absolut första banträff någonsin i en Golf för 9 år sen....)

otroligt gemytligt o trevligt folk överallt, massivt bra väder, alla skötte sig finfint på banan (alla jag såg iaf thumbs up ), hur mycket banåka som helst (har tidigare blvit skrämd att inte åka ner för att det pga "för många" bilar blir väldigt lite bantid men så var verkligen inte fallet, det blev massor! Utifrån bensinåtgången trodde jag kört mer men jag körde över 17 mil bana iaf thumbs up Hade tänkt stanna idag söndag osså men efter en lång kanondag, bilen funkade jättebra, jag svettig som tusan... så tänkte jag som vanligt att det var bäst o åka hem när allt var i topp


NGK-krönet var inte så läskigt som jag trott (i torrt alltså... blött kan jag tänka mig är lite värre ) så efter ett tag så behövde jag inte fega runt där utan ökade på för att försöka komma på hur man tog sig genom på bästa sätt. Det kom jag aldrig på..... Men jag fick någorlunda hum om den i alla fall thumbs up Den är väl en sån sväng/krön man kan fila på hela livet thumbs up

Idioten... är väl värd sitt namn

Det jag aldrig fick till var Liton där jag måste växla ner till tvåan mitt i alltihopa (M3 E36 kändes inte speciellt bra utväxlad för Knutan.... Iaf inte i Ronnie Pettersson där trean är lite väl hög IMHo). Nedväxling med taskig varvtalsmatchning gav regelbundet feta bakändeställ runt den tajta delen av Liton.... Uuuuups !! Inte helt optimalt thumbs down

Fruktansvärt skoj bana! Förutom Idioten då thumbs up



PS:
Jag ska skriva en liten rapport i min biltråd. Det helt nya Bilsteinchassit (PSS9 club sport) var för första gången monterat och fungerande denna vecka (på Ringrunnersträffen på Kinnekulle på torsdagen). Där fick jag på dagens pass till en trevlig allroundsnäll setup (från värsta driftingbilsetupen första passet ) som kändes bra när jag nu igår skulle till en "ny" för mig i princip okänd bana. Funka kanoners, det är en snäll bil jag har thumbs up !!!!


PPS:
Tack till Martin på orionracing för cornerweightmätningen! Mätningen gav resultatet "absolut helokej, om än inte 100% mitt i prick....". Det diffade inte många kilon så jag tänker inte skruva på nåt. Den står tillräckligt bra som den är thumbs up


Nu håller jag tummarna för massa bilder

_________________
Magnus Thomé
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589



Magnus Thomé skrev:
Fruktansvärt skoj bana! thumbs up


Det är du definitivt inte ensam om att tycka!! thumbs up thumbs up

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540



Kan bara instämma med dig Magnus. Hade aldrig kört knutan innan bara sett RG framföra Loaded några gånger under 2004. Har alltid fått för mig att det är långt till Skåne Men i själva verket är det inte längre i tid än att köra till Gelleråsen. Så det blir fler gånger helt klart.

Körningen gick bra för min del, inga skador eller problem med bilen förutom att chassit är totalt värdelöst men det gick att köra bra ändå. Fick skjutsa runt som ringtaxi och fick möjligheten att skjutsa en knutanräv så lite tips kom längs åkningen som helt klart förbättrade varven.
Bra väder, trevlig stämning, kul bana vad mer kan man begära Kryddan på moset var väl tempokörningen med Mr Rejsa KUl och svettig avslutning på dagen.

Bilder kommer i Loadedtråden samt BMW SC tråden snart från Martin Palm

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2224



Sveriges roligaste bana!
Min helg slutade bra trots att fläkten tuggade sönder kylare nr 2. Kom över ny kylare och efter det fungerade bilen kanon! Nej, den fläkten kommer aldrig få sitta på min bil igen...
Jag fick starta den andra deltävlingen från absolut sista plats (av knappt 25 startande) och kom i mål på 7: eller 8:e så omkörningar fick jag träna på i alla fall. Kul!

Någon som tog mycket bilder?


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 651



riktigt kul körning halkade runt i min blå 120d med vanliga gat däck de va ingen höjdare blev ju halt efter ett varv :P. va hur mycket kör tid som helst och så väldigt lite trafik på banan. alla skötte sig exemplariskt tyckte jag hoppas även jag gjorde det. riktigt bra bankörning med andra ord

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1168



Jag hade lixom ovanstående en kanondag. Blev mycket labbande med inställningar på kameran vilket var bra träning. Lite synd bara att det var licenskrav för att åka med så jag fick aldrig tillfälle att uppleva knutan "innifrån". Får hugga tag i någon instruktör nästa gång. Eller skaffa licens...

Lite bilder;

Redo för avfärd dagen innan.


Ekipage två med rejsbilen som tyvärr inte kom ut på banan pga föråldrad vagnsbok. They'll be back .

Rejsbilen blir cornerweightad av Martin på orionracing.


Loaded.



Många fina BMW's fanns på plats.


"Gatbilar i rörelse"















Tack för skjutsen Anders!

/MVH Martin

_________________
///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Fint väder utlovades - det blev kanonväder.
Mycket bankörning utlovades - det blev mer bankörning än flertalet orkade med.
Första gången på länge jag har sett medlemmar frivilligt lämna banan innan målflagg
Bra race i BMW Cup. Grattis Flesh, och kul för Samson att bilen numera funkar riktigt bra igen.
Bapelsin på start/målrakan... Brutalt
Diesel BMW rockar.
Tack Svedala MK, orionracing, Wheelbase, PEAN, Jan & Lisa, och våra sponsorer SiteDirect, TidningsTransport i Sundsvall, Mr Carbon, Castrol, Millway, NEH, samt givetvis BMW.
Ett stort tack även till Förenade Bil för ert stöd, och för att vi fick en privat titt på er fantastiska bilsamling under lördagen.

Två tummar thumbs up thumbs up till alla medlemmar som frivilligt erbjuder hjälp som arrangörer och instruktörer.
Allt blir så mycket bättre.

Det var också bra fart på forumägaren vill jag lova

_________________
BMW MC-klubben
Citera
silverpilen
sverige
Här sen Jun 2005
Inlägg: 29



Detta var som vanligt en utmärkt träff där vi fick testa denna trevliga bana.
Jag själv hade lite problem att hitta rätt placering i hårnålen, men efter konsultation med en racerräv så vet jag till nästa gång jag besöker knutstorp.
Min bil var inte den optimala hårnåls bilen eftersom den är lite tung,men det fanns fina partier där den kunde utnyttja sin enorma kraft.
Hälsningar Richard

_________________
Richard Teern
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Samson skrev:
Sveriges roligaste bana!
Min helg slutade bra trots att fläkten tuggade sönder kylare nr 2. Kom över ny kylare och efter det fungerade bilen kanon! Nej, den fläkten kommer aldrig få sitta på min bil igen...
Jag fick starta den andra deltävlingen från absolut sista plats (av knappt 25 startande) och kom i mål på 7: eller 8:e så omkörningar fick jag träna på i alla fall. Kul!

Någon som tog mycket bilder?



Jag har en del bilder, men dom kommer nog ta lite tid.. massa ringen bilder att sortera ut först.

Tycker helgen var riktigt härlig, väldigt varmt, höjdpunkten för mig som bara var med som åskådare var helt klart ringtaxi turen idag med Samson .. det tog för övrigt 10min innan jag kunde ta på mig vänsterdojjan igen (den blev varm!), som tur var sitter nog inte så mkt gummi kvar efter den. Jag var en stor kille med röd piké som nämde rejsa på väg ut ur depån för övrigt :P ..

Tack ännu en gång Samson!

och sen ska ju arrangörerna ha tummen upp för evenemanget som sådant. thumbs up

_________________
Viktor Starkman
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587



Vill tack BMWSC för en kanon helg med MYCKET körning (bra med inhyrda flaggvakter) thumbs up

Bilen har nu fått gå drygt 100 varv i lagom tempo för inkörning & den har funkat kanon..däremot har vi problem med bromsarna som nu skall ses över , även M3 E46 skivor & Brembo ok blev för varma så mer kylning skall till eller så får man bromsa mindre fritt spår på rakan så vart man uppe i 200 ändå drar man inte den fullt ut. (men det gick åt 80L E85 på 12,7 mil å staten kallar det miljövänligt..hmm)

Kul för Flech som vann första gången han körde på Knutan i cupen

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131



Stämmer in i kören och tackar för en bra dag, hälsingar också från BADaniel som hälsar (Pappaledig på landet i skåne utan dator )

Riktigt kul bana och jag tycker det gick rätt bra att knattra runt banan, dock blir väl R-däck på inköpslistan (även diff skulle sitta fint)

Tog en hel massa bilder också som jag ska lägga upp så snart jag får tid





ett smakprov iaf
Citera
ROLFSdotter
Nyköping
Här sen Aug 2006
Inlägg: 8



Grattis brosan!!!
Du är ju verkligen bäst....

_________________
Malin Stålheim
Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006
Inlägg: 574



Sällar mig till hyllningskören - supertrevligt arrangemang, mycket köra och en rolig bana. Särskilt tack till arrangörerna för att de fixat så att allt flöt så smidigt samt instruktörer och ring-taxi förare som bidrog med många nyttiga råd och häftiga turer i passagerarsätet thumbs up thumbs up

_________________
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Får också tacka för en supertrevlig banträff. Tyvärr kunde jag bara komma på söndagen. Fick testa bilen ordentligt hela dagen. Och sista passet gick den på fullt flås i 6mil i sträck utan någon rektion från oljetemp eller vattentemp trots den enorma värmen. Synd bara att det va så långt till mack med E85 bara. Men det skulle tydligen ordnas redan nu till veckan.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2224



Ultura skrev:
Jag har en del bilder, men dom kommer nog ta lite tid.. massa ringen bilder att sortera ut först.

Tycker helgen var riktigt härlig, väldigt varmt, höjdpunkten för mig som bara var med som åskådare var helt klart ringtaxi turen idag med Samson .. det tog för övrigt 10min innan jag kunde ta på mig vänsterdojjan igen (den blev varm!), som tur var sitter nog inte så mkt gummi kvar efter den. Jag var en stor kille med röd piké som nämde rejsa på väg ut ur depån för övrigt :P ..

Tack ännu en gång Samson!

och sen ska ju arrangörerna ha tummen upp för evenemanget som sådant. thumbs up


Kul att det uppskattades! Det brukar tyvärr bli lite varmt för passagerarens fötter. Får gå loss med stämjärn emellanåt och hygga bort allt gummi på golvet när det börjar lukta alltför illa...

Viktor, vi väntar med spänning på dina bilder!


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Såja, nu har jag pulat med bilderna, lite enformiga vinklar dock men det va varmt, skyller på det, huvudet funkade inte riktigt som de skulle .












Fler bilder finns i mitt galleri.

Direktlänk: http://gallery.voodoo-people.com/album1062?page=1

_________________
Viktor Starkman
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



Ingen som har några bilder från när jag smällde in i däckbarriären innan tunneln på lördagsracet ?? Cupbil nr 76

_________________
olof Johansson
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



olof Johansson skrev:
Ingen som har några bilder från när jag smällde in i däckbarriären innan tunneln på lördagsracet ?? Cupbil nr 76


Tyvärr inte.. blev för distraherad av nån som smällde in i däcken ... skönt att de bara blev lite knögglig plåt dock .

_________________
Viktor Starkman
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5661



Instämmer med de andra som tyckte det var trevligt! thumbs up
Själv så lyckades jag inte komma ikapp brossan denna gången heller och fick nöja mig med två 2:a platser -Kinnekulle nästa säger jag bara, då kommer Per-ola tillbaks, fulltankad och på hugget
Grattis brossan till många poäng & en totalledning av BMW Cup!!

Privatvisning av fam söderströms museum




Loaded, du har mött din "överman"





Porr:




Bakom Måns står Per-olas nya laptop som krävs för att avläsa alla funktionerna i en E21ā





Racebilder:

Gör så här, och det får inte ta mer än 3 sek/fälg





















_________________
Patrik Skoog
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5661



En polare kom förbi & hejade med sin 997 Carerra S och "lät" mig prova på den under "ringtaxi" passet för att skjutsa runt honom samt ett par andra åskådare under 10-12 varv. Jäklar vad det skjuter på när det går rakt fram. Keramiska bromsar skulle man också haft på sin gamla 318 is...

997ān var i "standard skick" med de däck som levererades från fabrik och jag uppskattar att varvtiderna ligger samma som en bra BMW Cup bil ur standardklassen runt Knutans kurviga bana. Hårdare chassie samt r-däck stog högt på önskelistan efter 5-6 varv. Sjukt roligt att köra ialaf

Kul att höra polarens reaktion när han sedan fick åka lite cup bil, "hur f_n kan det gå så snabbt med så lite hk?"



_________________
Patrik Skoog
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att åka fortare ? Någon som sett mig som kan ge mig några tips

_________________
olof Johansson
Citera
Eftersnack
2007-08-04/05 BMWs stora Knutstorpsträff
1, 2, 3   >>
10727 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande