Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-08-17/19 Anderstorp Race festival
<<   1, 2
9 besök senaste veckan (6018 totalt)
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19538


Trådstartare
cat7even skrev:
Kanon video
Stor skillnad i grepp mellan era bilar ! Eller blev det bätttre för den bronsiga när han följdeefter dig?
Du klarade av att klippa apex mkt oftare.
Det skiljer lite i rutin i bilen. Detta är Per Hammarsjös första riktiga år i bilen (och premiär för tävlande). Att det endast skiljer ca 1,9 sek mellan våra bästa varvtider tycker jag är ganska lite på varvtider om 2 minuter.
Sen går det att köra fort på många konstiga vis på Anderstorp, men att nån gång klippa Apex är ingen nackdel. Per hade lite problem med grepp lite här och var, själv hade jag fått till en bra balans så det var oftast bara att lyfta gasen lite så pekade nosen in mot apex så man kunde stå på fullt från innan apex.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291



Tack Niclas för filmen har aldrig åkt på den här banan den verkar trevlig. Du kör mycket bra mjukt och rytmiskt snart kommer dom där riktigt snabba varvtiderna.

_________________
Rolf osbeck
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19538


Trådstartare
Rolf.osbeck skrev:
Tack Niclas för filmen har aldrig åkt på den här banan den verkar trevlig. Du kör mycket bra mjukt och rytmiskt snart kommer dom där riktigt snabba varvtiderna.
Jag ska bara klura ut hur jag skall lyckas få mina Bilsteins omshimsade så jag slipper kompensera med extra lågt däckstryck, sen får vi se vad ekipaget mäktar med

Sen verkar blöta träningspass passa mig kanon, man lär sig banans/bilens gränser från rätt håll sas.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2367



Niklas Falk skrev:
cat7even skrev:
Kanon video
Stor skillnad i grepp mellan era bilar ! Eller blev det bätttre för den bronsiga när han följdeefter dig?
Du klarade av att klippa apex mkt oftare.
Det skiljer lite i rutin i bilen. Detta är Per Hammarsjös första riktiga år i bilen (och premiär för tävlande). Att det endast skiljer ca 1,9 sek mellan våra bästa varvtider tycker jag är ganska lite på varvtider om 2 minuter.
Sen går det att köra fort på många konstiga vis på Anderstorp, men att nån gång klippa Apex är ingen nackdel. Per hade lite problem med grepp lite här och var, själv hade jag fått till en bra balans så det var oftast bara att lyfta gasen lite så pekade nosen in mot apex så man kunde stå på fullt från innan apex.

Yep förstår det, men när det gäler acc verkar din bil segare.... Eller är det inbillning?

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19538


Trådstartare
cat7even skrev:
Yep förstår det, men när det gäler acc verkar din bil segare.... Eller är det inbillning?
Jag kör med 4,875:1 i slutväxeln och Per kör med orginal 4,1:1. Det skiljer kanske lite i draget ut ur kurvorna på vissa ställen (jag hamnar sällan under 5krpm).
Luftmotståndet skiljer en del (hardtop mot öppen bil med vindruta och bur) vilket märks på slutet av rakan.

Men det som ger störst skillnad är hur man kommer ur kurvorna. Det går aldrig att kompensera ett dåligt spårval med motorn när man kör med lite effekt. Det är kanske därför alla är så ivriga på att trimma

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Dark Horse
Blentarp
Här sen Mar 2005
Inlägg: 23



Tjenare,
Suveränt kul film.

Vi syns på Falkenberg,

Lars Macklin

_________________
Lars Macklin
Citera
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1929



Lite nyfiken på vad du filmar med och hur ??

_________________
Per Fogelberg
Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H

Cortina GT 1966 Gr 2
Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19538


Trådstartare
RCM skrev:
Lite nyfiken på vad du filmar med och hur ??
En sketen Mustek DV5000 som sitter i en kulled (Manfrotto 484 Mini ball) som är fäst i en aluprofil som kläms mot buren (uj, vad besiktningsmännen hade åsikter om mitt fäste, gummiduk som mellanlägg skall fixas).
Kameran (liknande iaf) kostar numera 700kr och spelar in på Minneskort (alla körning på Anderstorp fick gott och väl plats på 1GB minne, billigt mao).
Exempel http://se.pricerunner.com/pl/8-892132/Videokameror/Technaxx-C1-priser
Upplösningen är minimala 320x240 och i ett lite dumt filformat (ASF som måste konverteras till AVI innan man kan leka med det).
Fördelen är att filmerna blir lagom omfattande från början (flera versioner mm tar inte så stor plats).

I dagen läge är väl en kamera som spelar in på minne i formatet MPEG-2 (dvs DVDkvalité) ett bättre val. Panasonic SDR-S10 är den som jag tycker verka lovande (väder/stöt-skyddad tex) för tillfället. Då behöver man ca 4GB minne för att få plats med en racehelg utan problem.

Jag kör även med en spänningsomformare 12V-3V så jag slipper få slut på batterier.
Tyvärr har jag ingen fjärrknapp så jag slår på inspelningen i lineup innan jag spänner fast mig, det är ju bara att klippa bort sen.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19538


Trådstartare
Dark Horse skrev:
Tjenare,
Suveränt kul film.
Det var ju gott om plats för dig att klämma dig förbi på insidan vid varvningen

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
hh-tech
Gråbo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 377



Fler bilder från Anderstorp RF finns på

http://www.classicformula.se/


Henrik

_________________
Henrik Hansson
Citera
Dark Horse
Blentarp
Här sen Mar 2005
Inlägg: 23



Hej Niklas,
Visst fanns det plats, man får tacka. Jag fick en pefekt utgång ut på rakan och hade betydligt mycket bättre fart än Jesper. Planen var att gå om på hans vänstra sida men han drev ut lite sådär lagom mycket till vänster vilket gjorde att jag helt klart hade fått problem att komma in på asfaltssnutten på slutet av rakan. Fick därför sätta allt på ett kort och byta till högersidan. Lite läskigt då bilen är ganska lättstyrd i den farten. Men som sagt plats fanns det och bromsarna fungerade.

Vi syns på Falkenberg.

_________________
Lars Macklin
Citera
Eftersnack
2007-08-17/19 Anderstorp Race festival
<<   1, 2
9 besök senaste veckan (6018 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande