Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-09-09 Malmby Fairground BMW CS/Stockholm
1740 besök totalt
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291


Trådstartare
Idag deltog ett blygsamt antal (15st?) bilar i en liten rattövning på Malmby. För egen del var det ganska roligt. Förutom att köra slut på min bakdiff som smällt och levt sedan Knutstorp och ändå skall renoveras i vinter så körde jag mullig Porsche, midjestyrande Lotus Europa i konbana samt testade acc. Och växeldragning på en M3 E30 EvOIII .


En av mina kompisar (som jag försöker locka ner i bankörningsträsket) körde säkert 30 varv med min bil och diffen smällde och levde bara mer och mer vid växlingar och uppsläpp. Lite förvånad över att den lät kanon vid pådrag lät jag honom köra vidare, den skulle ju ända fixas.
Han ställde till slut bilen och efter 2 timmar packade jag i mina grejor och kommer inte ens ut till stora vägen förrän det låter riktigt, riktigt illa bakifrån... Då visar det sig att diffen sannolikt inte alls håller på att ge upp. Istället har 2 av 4 bultar som håller fast diffklumpen i bakvagnsbalken skruvat ur sig!
Det löste ju iofs en E30-förare (läs: ofrivillig mekaniker) på 20 min. men ändå...

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3646



Jag hade tänkte att åka ner till denna tillställning och köra av mig lite men det blev lite komplikationer i tillvaron som gjorde att jag inte kunde komma! För engångs skull så var det lugnt på familje fronten, men efter en liten operation här om veckan så upptäckte läkaren att jag har åkt på ljumskbråck! Så krångla sig i och ur bilen gör jag inte frivillig just nu!

Det där med bakaxeln har jag hört om en gång tidigare, konstig nog var det på just en M3 E30 som också
var vit!

Ni har inga bilder från denna dag?

Mvh Abbe

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Abbe,

Du får krya på dig lagom i tid för Malmby kommande vår.
Malmby är roligare än att spana på bilar som parkerar utanför kontoret

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Den här tråden skulle behöva lite bilder thumbs up
Någon måste väl ha haft en kamera med sig

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Eftersnack
2007-09-09 Malmby Fairground BMW CS/Stockholm
1740 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande