Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-09-15 Kinnekulle med BMW SC och Audi CS
1, 2   >>
3 besök senaste veckan (8912 totalt)
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Efter radiostrul, oljesanering under BMW Cup träningen (...efter målflagg), och en rödflagg direkt efter så började det äntligen att rulla på.

Kul att se så många deltagare thumbs up

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Wiklundh
Karlstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 370



Lite bilder från depån.....











Lite mera bilder finns på: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=2007_09_1 . . . .



Får tacka än en gång för åkturen i den röda m3:an, gick som ett skott. thumbs up

_________________
/Michael Wiklundh
Porsche Boxster S.
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Wiklundh skrev:
Lite bilder från depån.....



Lite mera bilder finns på: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=2007_09_1 . . . .



Får tacka än en gång för åkturen i den röda m3:an, gick som ett skott. thumbs up



Det var roligt att åka med dig i subban med, tyckte du gjorde bra framsteg på dom varven vi åkte thumbs up



Tack till alla för en bra dag. Även om det var lite strul från början så blev det ju väldigt bra sedan. Vi började med strul redan vid däckbytet då vi konstaterade att ett däck var helt slut. Fick plocka ihop hjul från den andra bilen (jag och min pappa) så det blev bridgestone fram på aldeles för smal fälg och 17", bak blev det som det skulle 18" och mischelin. Även om bilen understyrde som tusan och det kändes som däcket rullade på fälgen så var det hur kul somhelst att köra

_________________
/Petter Ledin
Citera
Conny
Stavsjö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 648



Ännu en kul träff som dock kunde startat smidigare, utan radiokontakt mellan funkisarna så tar kommunikationen för lång tid... + lite rödflaggningar pga avvåkninar, oljesanering mm...

Körde ganska dåligt i början av dagen men på slutet gick det bättre och snabbare när spåret föll på plats någorlunda.

Som alltid i eftersnackstrådarna vill man ju se mer bilder... ?
Jag tog 2 trista bilder på stillastående bilar och hinner lägga upp dem när jag slutat jobba hoppas jag

_________________
Conny Palm -BMWSC-BMWCS-
BMW 320i
BMW 330i
BMW 530d

http://www.garaget.org/?car=8980
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1168



Wiklundh skrev:




En S1'a!

Riktigt synd att man inte kunde närvara .

_________________
///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8979



Ärligt talat tycker jag mfl att det var kaos hela dagen inte i närheten av hur bra det funkade på Gelleråsen och Mantorp,
och sen att avsluta dagen en halvtimma tidigare än vad som stog på schemat UTAN att tala om det under dagen gjorde inte saken bättre..






_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Törnsjö
Kungsbacka
Här sen Aug 2006
Inlägg: 19



Jag hade ju med mig två flitiga fotografer som stog ut ghela dagen utan att verken köra eller åka med så de är värda ett stort tack, sitter just nu och går igenom de lite drygt 600 bilder de fotograferade, många med rörelseoskärpa tyvärrr men snart hoppas jag att jag kan lägga upp en laddning bilder från dagen.

_________________
---Oskar Törnsjö----

www.garage11.se
Citera
patrik
Karlskoga
Här sen Apr 2004
Inlägg: 154



Så nu efter idogt skruvande har vi fått ordning på framvagn och byggt nytt avgassystem. Motoroljan bytt och nytt oljefilter och ny oljeplugg. Ska inte göra fler oljebyten på banan var det tänkt. Vi har laddat för SLC nu till helgen på Anderstorp och kör 3timmars. Ska bli skitkul, vi har sett fram mot Anderstorp, synd bara att vi inte fick åka med 115 decibel för han lät gött, eller för att citera posteringen där oljebytet vart: Fy fan va gött han låter när ni drar förbi, men säg den som får vara lycklig med motorljud som det ska låta. Vi kommer att satsa så det rycker på mossen. Håll tummarna för torrt banlag.

Ha det gött Bapelsin Racing

_________________
Patrik Silverstam
BMWSC 001..:-)
Citera
M3 Compact
Malmö
Här sen Sep 2005
Inlägg: 59



AHA, o jag som trodde det var avsiktligt a la James Bond för att hindra standardbilarna från att köra om

om jag får lill-killen med mig (och frun ger sitt godkännande förstås) på söndag så hoppas vi komma upp och hjälpa till med mekandet (Herman har just, till pappas stora fasa, upptäckt vad man kan göra med en slägga, farligt nära pappas motorcyklar).

Torr bana = självklart

_________________
Mikael Eriksson
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



Här kommer lite bilder från vätterleden racing. Eftersom jag fick problem med huvudcylindern till kopplingen och inte kunde köra under träningen och första racet, hade jag lite tid att ta bilder!









_________________
olof Johansson
Citera
micke.h
tumba
Här sen Jul 2004
Inlägg: 65



Kom igen nu,jag tyckte de stod fotografer i varje sväng thumbs up
Upp med bilderna, och gärna på en vit E28 om den fasnade på någons lins

_________________
Michael Hedlund

Bmw E28-85
Citera
audimotorsport
Stockholm/Bromma
Här sen Nov 2006
Inlägg: 433



Tjo,har just lagt upp album från kinnekulle på min sida fotat av polarn Aki..

http://www.audimotorsport.se/bilderfilmer.html

Åså lite åsikter från en del av deltagarna inkl mig..

-Kändes som när man väl kom ut på banan och började få flyt i körningen så flaggas det av för nästa gäng,för många deltagare?
-Att sen ha bilarna utanför banan gjorde att det efter ett körpass va stört omöjligt att hinna upp för att ta sitt flaggvakts pass..
-Ställde själv bilen vid depån för att ta flaggpasset och fick en minst sagt spydig kommentar för det!! Ett tack till den stackare som löste mitt ena pass iallafall..
-Att ha en buss för att lämna hämta "flaggisar" var bra för att minska väntetiderna för dom som står redo att åka ut på banan är toppen men varför i he..... låter man halva gänget promenera ut till posteringarna då bussen ändå passerar??
-På mantorp och gelleråsen funkade allt prickfritt men här kändes det som allt inte va genomtänkt..
-Sen att det blev väntetider vid oljespill/avåkningar är självklart inget som ligger till grund för våra åsikter..olyckor händer..
-Åså va dan slut 16.30 ? då schemat säger 17.00....
/Mvh ett tiotal deltagare...

Nog med gnället nu!!,de va väl en kul dag ändå!?!

_________________
Peter Bollnert
Kör skoda pickup
Kör Audi S1 replika
Audi S3 -02 såld
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



oj vilka goa bilar på bilderna.
Hur många bilar var det på plats på ett ungefär som körde, ser ut att ha varit en välbesökt träff.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2229



Här kommer lite bilder från cupen. Fotograf är Bengt Samson.


Gunnar Östlund i Bapelsins E24 med M5 V8. Därefter Johan Samson, Marcus Stålheim, Martin Skoog m.fl. På insidan av Marcus försöker Lasse Randau ta sig förbi...


Marcus "Flesh" Stålheim


Håkan Johansson i sin grymt snabba E46. Numera sitter en M3 3,2 litersmakin under huven istället för dieseln.


Johan Armskogh i sin M3 E36. Bakom syns Jörgen Hansson och Joakim Söderström


Joakim Söderström i sin fina M3 E36


Mickael eriksson i sin "M3 Compact"


Lasse Randau tätt följd av Martin Skoog. Per-ola Mattsson jagar bakom


Hasse Siggesson i sin Z3 2,8 i klass Standard


Halva fältet under formationsvarvet. Resten är på gång över Molins knäpp.


Lekledaren med priserna som strax ska delas ut...


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Barbapappa skrev:
oj vilka goa bilar på bilderna.
Hur många bilar var det på plats på ett ungefär som körde, ser ut att ha varit en välbesökt träff.


BMW Cup brukar ha ca 25 ekipage. Vad det gäller gatbilar var vi ca 60+.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Samson skrev:



Lekledaren med priserna som strax ska delas ut...



Kranskulla säsong 2008 ?

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Grattis Samson till dubbelseger
Roligt att träffa dig på bana och inte bara på forumet, dessutom verkar du vara en riktigt glad prick thumbs up (inte för att jag trott annat innan ska jag kanske lägga till)

_________________
/Petter Ledin
Citera
Rolfson
Nyköping
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1316



Hobbe skrev:
Samson skrev:



Lekledaren med priserna som strax ska delas ut...



Kranskulla säsong 2008 ?



Inte göra sig lustig på en gammal mans bekostnad.

_________________
Rolf Stålheim

Facebook/Stålheim Motorsport
BMW 700 Sport Coupé - 60
M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2229



Petter skrev:
Grattis Samson till dubbelseger
Roligt att träffa dig på bana och inte bara på forumet, dessutom verkar du vara en riktigt glad prick thumbs up (inte för att jag trott annat innan ska jag kanske lägga till)


Tackar!
Alltid kul att få ett ansikte på klubbkompisar och rejsianer! Kommer du till Knutstorp? (denna gången med "rätt" däck...)


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677



Hobbe skrev:
Samson skrev:

Lekledaren med priserna som strax ska delas ut...



Kranskulla säsong 2008 ?


Hoppas inte, skägget sticks nog när han kramas. Föredrar som vi har det nu med Louice (Samsons blivande fru) -hon har bättre koll på skäggstubben

_________________
Patrik Skoog
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Samson skrev:
Petter skrev:
Grattis Samson till dubbelseger
Roligt att träffa dig på bana och inte bara på forumet, dessutom verkar du vara en riktigt glad prick thumbs up (inte för att jag trott annat innan ska jag kanske lägga till)


Tackar!
Alltid kul att få ett ansikte på klubbkompisar och rejsianer! Kommer du till Knutstorp? (denna gången med "rätt" däck...)



Jag kommer nog tyvärr inte till Knutstorp Det blir så lång resa och sen måste jag vara hemma lite med familjen nu då jag kommer vara borta mycket under höst-vintern. Jag rejsar ju även på vintern, med kolfiberstol och justerbara öhlinsdämpare thumbs up Nej det är inte bil utan sitski

_________________
/Petter Ledin
Citera
Eftersnack
2007-09-15 Kinnekulle med BMW SC och Audi CS
1, 2   >>
3 besök senaste veckan (8912 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande