Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-09-22 SLC på Anderstorp
2126 besök totalt
PeOR
Sverige
Här sen Sep 2003
Inlägg: 867


Trådstartare
Tack SLC för ytterligare en proffesionellt genomförd bandag på Anderstorp. Möjligheten att få åka med gatbil på ett riktigt engagemang med full säkerhet, bärgning och perfekt struktur är en bra avslutning på säsongen. Att sedan banan växlade från vått på morgonen till helt torr från 10.30 och framåt gjorde det inte sämre.

Sedan vill jag passa på att tacka för den goda stämningen i depån bland oss Rejsa fantaster. Det är samma skrot och korn, gnista i ögonen och barnsliga glädje när man kommer in i depå oavsett om man åker något som kan räknas som andel i Sveriges bruttonationalprodukt eller om man som jag åker 11 år gammal halvbruxis. Jag är speciellt glad för att jag fick provsitta Excigen. Ännu mer glad är jag att jag kom ur igen. (Hade jag fått bilen om jag hade fastnat i den?) Det var roligt att prata med er alla och det känns som att man skulle vilja se er igen. Det finns en hel del erfarenhet att hämta hjälp ifrån. Respekt.



Jag har klippt ut lite film från när jag har trafik framför mig. Om ni är intresserad av samma klipp i HD kvalitet så får ni PM'a mig så ska jag ge er en länk till min ftp.

Film 1: http://www.youtube.com/watch?v=imkj5tGq0NA
Silver Porsche 993 och röd Corvette Z05 i lång sekvens. Röd Seat Toledo och blå Honda Civic. Ferrari 360 (osäker på om det är en 360 - rätta mig om jag har fel), behöver man säga färgen på den?

Film 2: http://www.youtube.com/watch?v=q_jWsAAxoiI
Silver Porsche 993, silver Boxter S, röd Seat Toledo, Ferrarin och gul Peugeot 106 . Själv gasar jag för tidigt i Opelkurvan och åker ut i gräset i 120 km/h.

Jag är faktiskt ganska nöjd med mina fadäser idag. En 270 graders piruett i den snäva kurvan efter långa rakan (framför en svart E30) på morgonens blöta bana. Därefter avåkningen ut i gräset som finns med på andra filmen. Ingen av händelserna var nära att vara farliga varken för andra, mig själv eller bilen. Samtidigt så känner jag att jag vågar köra nära gränsen. Känns händelserikt, erfarenhetsbyggande och precis lagom läskigt.


Peo.

_________________
PeO Rydgren
Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld
BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld
Yamaha R1 2002 - banhoj
Citera
Magnus Lohm
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 498



Ja det blev ju en kanondag med torr bana och många sköna körpass, kul att snacka med alla "goa gubbar" mellan passen också.
Det var två år sedan jag var på Anderstop senast och nu kände man ju knappt igen sig längre, vilken uppryckning på anläggningen
Kul Peo med lite film, du hade bra fart i din "gammla bruxis"

Eftersom mitt försäkrings bolag täcker bankörning men inte gillar att man tar tid så vill jag bara nämna att det var massor av folk på läktarna som klockade, en kom till mig och sa 1.55.770

Jag kommer def köra med slc igen, hoppas vi ses då
/Magnus L
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Magnus Lohm skrev:


Jag kommer def köra med slc igen, hoppas vi ses då
/Magnus L


ja, det hoppas jag..... vi kör sista gången Fredagen den 12 oktober med samma upplägg på gatbilskörningen.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Söder
Halmstad
Här sen Jan 2003
Inlägg: 553



Mycket bra körning! Var första gången på A-torp för mej, rolig bana. Dock ganska halt i böjarna på morgonen. Tack vare en sprucken drivaxeldamask som sprutade fett på bakbromsarna kunde jag inte vara med på sista passet. Kommer definitivt att köra med slc igen, mycket trevligt. Tack för en rolig dag:

/Daniel i den svarta Alfan med alla dekalerna

_________________
Daniel Söderström
Scuderia Motori Sud
Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers
Alfa 75 TS -89 Lekbil
Önos Osäkert!!
Citera
Ralph
Svalöv
Här sen Jun 2004
Inlägg: 89



Hej alla,
kan bara instämma med Peo (snyggt filmat) och er andra, ett kanonarrangemang, kul dessutom få låna transponder!
Kom till slut ner på 1:56.585, är nöjd med tanke på mina gatdäck och det som var kvar av dem sedan Knutstorpskörningen med SLC.

Sist jag körde på Anderstorp var det med R1:an tidigare i år, kul att få testa med 4 hjul också....
Nu blir det nog snart vintervila och planer på vilka r-däck som passar Vetten för skall man hänga på er andra så måste det gå fortare i svängarna, och längre... innan man bromsar, he, he.
Tack igen alla för mycket trevligt sällskap och fin körning!

Mvh
Ralph

_________________
Ralph Frisk
Cayman 718 GTS -18
Corvette C6 Z06 -07 Såld
Corvette C5 Z06 -01 Såld
Corvette C3 SB -72 Såld
Citera
Eftersnack
2007-09-22 SLC på Anderstorp
2126 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande