Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-09-23 Uråsa Smålandscupen deltävling 3
1 besök senaste veckan (4683 totalt)
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1484


Trådstartare
Då är deltävling 3 i Smålandscupen avgjord med Växjö-klubben som arrangör på Uråsa.
Trots att jag var enda medverkande från KSVK så var det ovanligt många bilar med idag, undra om det inte är rekord bland de gånger jag har varit med iaf.

Banan var riktigt tight jämfört med den vi körde i våras men jag tyckte att denna var minst lika kul. Synd att man inte hann med fler än de tre rundor som ingår i cupen bara.

För egen del gick det ju oväntat bra med en andraplats i C och dessutom är jag ju inte superlångt efter olof som det annars brukar vara. Fast fortfarande skiljer så skiljer det ju en del. Men det verkar helt klart som att jag börjat utnyttja de nya fjädrarna, dämparna och däcken på ett bättre sätt nu.

Tyvärr har jag som vanligt inga bilder själv men hoppas på att någon kan lägga upp något här.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
heralue
Växjö
Här sen Jan 2005
Inlägg: 212









_________________
Micke Lvov

mkt40
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



Det var en mycket rolig dag! Då turbon är under tillfixning så fick den gamla 944an agera som stand in vilket den gjorde med värdighet. Joakim körde bra idag och slog med med nästan en sekund....grrrrr.....bra jobbat!
Har 700 bilder att gå igenom så några bra borde gå att hitta...återkommer i veckan med det

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



Som sagt mycket trevligt och bra genomfört thumbs up
Tyckte det flöt på bra trots att vi var ganska många.

Kommer gärna och kör med VSVK igen.
Måste ju nämna att jag lyckades knipa förstaplatsen i B också

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



Bilder från dagen, tagna av mig eller min far Anders Karlsson


Anmälan innan start


Hela gruppen samlad


Lite bilder samlade, tyvärrr blev det kass när jag drog ner storleken..


Lite roligt, Patrik Rydh som sitter i sin Elise har tidigare haft Miata och Seven...nu står de på rad


Jag förklarar något




Kalle P har varit med i racingsvängen lääänge och guru på gamla Volvo motorer.


Krister i sin Hult Healy




Farsan o Johnny som var där med sin fina Ford Indy Racer, sin Aston Martin o MGs mm fick vila


Jag i gamla trotjänaren


Igen




Högt flygande publik för dagen...


Jag tar emot mitt tredje pris..


Janne i sin 968




Johnny i sin oerhört läckra Indy Racer från 1930




Som vanligt var Lars-Göran snabbast för dagen i sin 964RS, han har också en Shelby GT350 som han tävlar i historiskt men den ska stanna på de riktiga banorna.








Patrik Rydh i sin härliga Elise


Fick förmånen att prova den en sväng och det är underbart med lätta välbalanserade bilar!!


Mats är nu utan sportbil efter att han sålde sin turbomatade Seven med 300hk...nu byggs det en oerhört detaljerad Cobra replica i garaget med som vanligt när det gäller Mats mycket egna konstruktioner och rent hantverk!


Sveriges mest påkostade Miata? Öhlin, kompressor, kolfiber mm mm mm


Som vanligt var olof ohotad vinnare i C...




Rolle i sin Seven, han skiftat mellan denna och sin Porsche 997 Carrera S beroende på om han kör med PCS eller Växjö Sportvagnsklubb thumbs up


Stefan vår ordförande i sin härliga Abarth!


Briefing före start




Uffe i sin Esprit, hoppas vi får se hans Lamborghini Urraco snart också!



_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



bjorre82 skrev:


Patrik Rydh i sin härliga Elise


Fick förmånen att prova den en sväng och det är underbart med lätta välbalanserade bilar!!


[/img]


På dessa bilderna ser man ju hur mycket bilen kränger.
Undrar om det hjälper mycket om man ställer dämparna hårdare? Inte säkert att det går fortare ändå iofs

Kul att du tog dig tid att lägga upp lite bilder thumbs up

Den där Indy racern är ju bara för cool!
Tyckte jag hörde ägaren säga att han haft den uppe i närmare 200km/h Jag som tyckte det var äckligt att åka i 150 i en seven...

964RS är också en drömbil, såg en lila sån på Uråsa för 6-7 år sen på en träff med ett gäng från Karlshamn. Var det samma bil och ägare tro? Vet att den gick jäkligt fort då iaf thumbs up

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



bjorre82 skrev:

Mats är nu utan sportbil efter att han sålde sin turbomatade Seven med 300hk...nu byggs det en oerhört detaljerad Cobra replica i garaget med som vanligt när det gäller Mats mycket egna konstruktioner och rent hantverk!




Har han lagt ner MGB/Cosworth projektet? Hoppas det bara är vilande. Om han får ut den nån gång blir den riktigt häftig

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
mäcen
Varberg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 2004



Attans att jag missade detta. Nästa år vill jag vara med på allvar.

_________________
Marcus Svensson
Mazda RX-7 -95
Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks)
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



Patrik Rydh skrev:
bjorre82 skrev:

Mats är nu utan sportbil efter att han sålde sin turbomatade Seven med 300hk...nu byggs det en oerhört detaljerad Cobra replica i garaget med som vanligt när det gäller Mats mycket egna konstruktioner och rent hantverk!




Har han lagt ner MGB/Cosworth projektet? Hoppas det bara är vilande. Om han får ut den nån gång blir den riktigt häftig


MGB Projektet är sålt till Uffe en annan kompis. Kommer nog ta ett par år innan vi får se den på vägarna men kommer bli grym!! Kommer i vilket fall bli hur häftigt som helst MGB GT, 450-500hk, fyrhjulsdrift, Sebring breddare, Pushrod, rörram, o förhoppningsvis under 1000kg.

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



Patrik Rydh skrev:
bjorre82 skrev:


Patrik Rydh i sin härliga Elise


Fick förmånen att prova den en sväng och det är underbart med lätta välbalanserade bilar!!


[/img]


På dessa bilderna ser man ju hur mycket bilen kränger.
Undrar om det hjälper mycket om man ställer dämparna hårdare? Inte säkert att det går fortare ändå iofs

Kul att du tog dig tid att lägga upp lite bilder thumbs up

Den där Indy racern är ju bara för cool!
Tyckte jag hörde ägaren säga att han haft den uppe i närmare 200km/h Jag som tyckte det var äckligt att åka i 150 i en seven...

964RS är också en drömbil, såg en lila sån på Uråsa för 6-7 år sen på en träff med ett gäng från Karlshamn. Var det samma bil och ägare tro? Vet att den gick jäkligt fort då iaf thumbs up


Ja den kränger en del så har du möjlighet att styva upp den så är det väl bara att testa

Sitter fortfarande och kollar en hel del på pistonheads efter Eliser.....det var ingen nyttig provkörning thumbs up

Den 964RS som var med Karlshamn då är en annan förare, har glömt bort vad han heter nu men det kommer väl fram om ett tag ....den bilen är i en mörkare lila ton och helt annorlunda körstil. Han kör också fort men där är det mer full attack jämfört med ren körning som Lars-Göran. Det brukar inte skilja mycket mellan dom när de möts så vilket som är bäst är nog hugget som stucket.

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
Eftersnack
2007-09-23 Uråsa Smålandscupen deltävling 3
1 besök senaste veckan (4683 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande