Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-09-23 Gtiklubben & Opel sport club, Kinnekulle.
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (6025 totalt)
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
Kul med lite körning på Kullen igen.
Blev väl inte så mycket kört idag som det brukar kanske, en rejäl avåkning för ovanlighetens skull (en nybörjare som stod för den, hoppas det inte avskräckte för mycket trots att bilen inte lär bli i stridbart skick igen ) och lite andra småhaverier längs banan gjorde att det blev lite uppehåll ibland. Men i vanlig ordning mycket trevliga bilar på plats och trevligt folk gjorde att man inte var sysslolös när man stod och väntade på att köra.
Jag hade kameran med mig men den låg i depån hela tiden under dagen, så några bilder kan jag inte bjuda på alls idag tyvärr så jag förlitar mig helt på andra idag...

_________________
Peter Karlsson
Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006
Inlägg: 809



riktig lyckad träff, perfekt höstväder och åka i, så får hoppas de kommer upp lite bilder här va en del som fotade såg ja

_________________
R°bin P|ato
www.Verkstadskungen.se
Återförsäljare av Twin-Busch i Sverige
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499



Tack alla som kom och gjorde detta till en riktigt rolig dag! Tyvärr var det lite haverier, men jag tycker ändå vi avklarade dem bra. Rullningen krävde enbart 25minuter bantid innan vi var igång igen, trots ambulanskontroll, rulla rätt bilen, ut med biltransport och få upp den därpå och rensa upp jämte banan.

41st med licens och 21 st prova-på var det som körde, därav de lite snefördelade köerna i Line-up som sköttes med 2 licenspass och 1 prova-på-pass som följd (och sen upprepning).

Annars måste jag säga att säsongen 2007 har varit riktigt rolig, kul att man kunde avsluta med full fart på Kullen i torrt och fint väder

Här är lite bilder, kopierat från Opel Sport Club, därav några o-rejsiga sådana med

Igår, lördag, började resan hemifrån Jönköping... bilen var lastad och redo för Kinnekulle Ring


På vägen upp kände jag igen en bil i backspegeln, han körde om och blinkade in till en P-ficka där vi snackade strunt ett tag. Detta är minsann en riktigt fräsch Golf.



Väl på banan imorse var det riktigt många bilar (vet tyvärr inget antal) och efter ett detaljerat förarmöte var det dags att köra


Bilarna var som vanligt av varierande snitt och modell


Bland utställningsbilarna var det även här blandat





Lite bilder från körningen som gick snabbt för många, vingligt för vissa och även baklänges för de som snurrade runt






...och avslutningsvis. Henke & Maria hade med dottern Moa (2 månader) på träffen. Hur utrustar man en sån krabat för sånt här? Jo med Opelmössa och hörselkåpor såklart


Måste tacka alla för en riktigt rolig säsong... nu har jag en Kadett jag måste serva och uppgradera för att köra ännu fortare nästa säsong

Alla bilder finns som vanligt på min server, http://figgz.mine.nu/traffar/kinnekulle_070923/

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Jarl
Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 107



Hej!

Återigen mycket bra arrangerat. Tycker att ni löste de problem som uppkom på ett snabbt och effektivt sätt.

Själv är det definitivt licens som gäller inför nästa år. Var oerhört stor skillnad i tid runt banan för oss i prova på gruppen och med det rådande omkörningsförbudet förutom på rakan blir det hela ganska frustrerande.

_________________
Johan Jarl
Opel Speedster TURBO -05
Citera
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105



Barbapappa skrev:
en rejäl avåkning
För en som inte var där, vad var det som hände och vart på banan?

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8044



Golf 1:a, andra eller tredje varvet så åkte den av under/efter bron.
Citera
Ankaret
Eskilstuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 8105



Mats Karlsson skrev:
Golf 1:a, andra eller tredje varvet så åkte den av under/efter bron.

Å tusan
Tråkigt när det sker avåkningar...

_________________
T i m P a h l b e r g
Searching for the holy grail ...
Citera
Briander
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 317



Kul dag även för mig som inte körde, inte de bästa bilderna från min sida men ändå något, såg fler fotografer så det kommer säkert upp mer och bättre






















































































_________________
Daniel Briander, Alfa Romeo 156 V6/
Citera
P.Hagel
Växjö
Här sen Okt 2004
Inlägg: 579



En riktigt lyckad träff trots en dag i depån för min del.
Men nästa år så.

Lite av mina bilder:


Min bil.



Raz snygga racer.




Mannys snygga racer.

_________________
Patrik Hagel

Åker
Volvo XC60-D4-2015
Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004
Skruvar Golf GTi 1983
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Mycket trevlig Söndag på kullen tillsammans med 2 för mig nya klubbar. En hel del folk man kände igen dock men även mycket nya ansikten. thumbs up

Dagen flöt på hyffsat trots en del förseningar men jag tror de flesta fick mer än nog med tid på banan? Det blev i alla fall lite tunnare med folk i kön framåt eftermiddagen.

Själv lyckades jag sätta personbästa med nästan 1.5 sekund men målet att hamna under 1.05.00 uteblev tyvärr med 0.00.03sek!! Men jag är mycket nöjd med dagen ändå och bilen gick som en dröm runt banan utan krängaren bak.

Jag lyckades också smälta stötfångaren bak om någon undrar varför den saknades. Det var inte en desperat jakt på tusendelar!

Tack för att vi fick vara med och köra med er. Hoppas att det blir fler gånger.


_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006
Inlägg: 809



Cyberoid skrev:


Själv lyckades jag sätta personbästa med nästan 1.5 sekund men målet att hamna under 1.05.00 uteblev tyvärr med 0.00.03sek!!



inte konstigt att ja tyckte du stressa mej lite väl i baken, skilljde ju runt 2 sekunder på våra varvtider : )

annars en riktig lyckad träff!

_________________
R°bin P|ato
www.Verkstadskungen.se
Återförsäljare av Twin-Busch i Sverige
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



plato skrev:
Cyberoid skrev:


Själv lyckades jag sätta personbästa med nästan 1.5 sekund men målet att hamna under 1.05.00 uteblev tyvärr med 0.00.03sek!!



inte konstigt att ja tyckte du stressa mej lite väl i baken, skilljde ju runt 2 sekunder på våra varvtider : )

annars en riktig lyckad träff!


Hoppas inte jag stressa för mycket. Jag tror jag passerade dig 2ggr då nosen pekade åt motsatt körriktning!

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2480



Cyberoid skrev:
Jag lyckades också smälta stötfångaren bak om någon undrar varför den saknades. Det var inte en desperat jakt på tusendelar!



Hmmm, var det inte någon som varnade dig för att detta kunde ske...?
Fast det där ser ju ut som sista kröken har lossnat eftersom den har smält på sidan?

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Citat:
Själv lyckades jag sätta personbästa med nästan 1.5 sekund men målet att hamna under 1.05.00 uteblev tyvärr med 0.00.03sek!! Men jag är mycket nöjd med dagen ändå och bilen gick som en dröm runt banan utan krängaren bak.


Grattis - riktig bra tid för en 1.6:an thumbs up thumbs up
Att ni äntligen har fattat att man inte behöver krängaren

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



tänk då vad som skulle hända med krängaren borta även fram och dr*****ps.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006
Inlägg: 809



Cyberoid skrev:
plato skrev:
Cyberoid skrev:


Själv lyckades jag sätta personbästa med nästan 1.5 sekund men målet att hamna under 1.05.00 uteblev tyvärr med 0.00.03sek!!



inte konstigt att ja tyckte du stressa mej lite väl i baken, skilljde ju runt 2 sekunder på våra varvtider : )

annars en riktig lyckad träff!


Hoppas inte jag stressa för mycket. Jag tror jag passerade dig 2ggr då nosen pekade åt motsatt körriktning!


hehe jo ja tror nog att ja vann tävlingen att snurra mest gånger under dagen men vafan man måste ju bjuda publiken på lite action

_________________
R°bin P|ato
www.Verkstadskungen.se
Återförsäljare av Twin-Busch i Sverige
Citera
Manny
Hässleholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 397



Jag får också tacka för en trevligt träff!

Premiären med nya bilen är nu avklarad , de nya däcken mådde inte så bra efteråt bara thumbs down

_________________
/Thor Gustafsson
www.manny.se
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
Manny skrev:
Premiären med nya bilen är nu avklarad , de nya däcken mådde inte så bra efteråt bara thumbs down

Bilen såg ju kanon ut på banan (också ) när man låg efter tyckte jag, var det Bilstein PSS9 chassi det var på den eller hur blev det egentligen till slut? Kommer ihåg att det var lite olika turer där ett tag. Det är ju så däck ska se ut efter att att dom har brukats ordenligt en dag.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Manny
Hässleholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 397



Barbapappa skrev:
Manny skrev:
Premiären med nya bilen är nu avklarad , de nya däcken mådde inte så bra efteråt bara thumbs down

Bilen såg ju kanon ut på banan (också ) när man låg efter tyckte jag, var det Bilstein PSS9 chassi det var på den eller hur blev det egentligen till slut? Kommer ihåg att det var lite olika turer där ett tag. Det är ju så däck ska se ut efter att att dom har brukats ordenligt en dag.


Pss9 va d ja! pekka justerade dämpningen och körde med det hela dan, ska mixtra lite mer nästa gång.

mot slutet så blev det mååånga 4hjula släpp (mer mod o mer fart) men det kändes ändå jäkligt stabilt och lättkontrollerat.

slänger upp en bild för dom som inte sett:



dom va som sag helt nya när jag körde upp :/

_________________
/Thor Gustafsson
www.manny.se
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Inget kort på en Beige Jetta???

Fina bilder och kul.

Var ju en kanondagh med massor av åkning.
Lite väl långa köer i lineupen dock.
Annars en mycket bra dag.

Mina bilder kommer ikväll.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Briander
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 317



Denna? Tyvärr lite suddigt och sånt.



_________________
Daniel Briander, Alfa Romeo 156 V6/
Citera
Eftersnack
2007-09-23 Gtiklubben & Opel sport club, Kinnekulle.
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (6025 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande