Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-10-14 FMCS banträff på Gelleråsen
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (9779 totalt)
LUTCH
Karlstad
Här sen Jul 2006
Inlägg: 26



Jag tackar för en trevlig dag jag också.
Synd med vädret bara (var ganska så grinig när jag packade in mina blöta grejjer i bilen ).
Men det är lärorikt att köra i rejält blött. Bromsade på mig flera gånger i ejjes, men var aldrig ute på gräset i alla fall. Fast det gick ganska så brett mellan hårnålen och depåkurvan en gång.

_________________
Ludvig Nordenborg
Kadett GSi -88
Vauxhall vx220 -01
Opel Club Sweden
Citera
Håkansta
Åre
Här sen Maj 2005
Inlägg: 342



Jag är inte lika impad....

Tog helt SJUKT lång tid att besikta bilarna, vi hade slitit som faan för att få min bil klar (iom att det totalt körförbud om man inte hade gokänd besiktning) men när det var min tur så rykte de lite i stolen och tittade på däcken. Att jag inte hade regplåtar eller öppnade huven var det ingen som brydde sig åt....(dumt och klaga kanske :-) Kan då tänka mig alla söndertrimmade bilar som inte har varken bromsar eller väghållning kvar att matcha effekten när de kommer ut som får på grönbete....

Folk sket sen i sitt första flaggpass och körningen blev ca 1 tim fördröjd.

När vi väl körde så blev jag helt paff, även på avancerat så körde folk som nötter. Det var såphalt vilket gjorde det väldigt svårt att få stopp. Trots det så blev man om körd i 200 på långa rakan av div bilar som sedan skottade av i slutet av kurvan....tragiskt...

Tror jag blev omsläppt ett par ggr under mina 50 varv på banan, resten av varven fick jag "vålda" mig förbi, vilket i sin tur gjorde att jag hela tiden hade för hög fart in i kurvorna.

Jag åkte bitvis sjukt brett pga av det hala underlaget, tycker dock att det är katastrof när folk totalt skiter i vad som sägs om drifting på banan ingen nämd....( julgrans tejpad bil utan front och disconeon)

Nej, förstår inte vad ni får alla glada tillrop ifrån? Kommer inte att åka på en liknade träff igenom med så spridd kvalite på både förare och evenemang.

Vi som åkt mycket bana stog mest och gapade åt vissa delar och händelser...

_________________
Andreas Håkansta
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9003


Trådstartare
Jag håller med om att det det tog lång tid i besiktningen vilket resulterade att körningen började senare än vad som stog i schemat, men min bil slet dom i batteri, kollade däck/bromsar kollade under motorhuv och t.o.m. kollade blinkers och bromsljus vilket jag aldrig tidigare behövt visa, så där tycker jag dom var duktiga. thumbs up

Håller med om att drifting bilarna hade kommit fel, dessutom låg deras buller på 116db vilket gjorde att dom blev svart flaggade, tyvärr var inte all depå personal informerad om det så dom släpptes ut igen några varv på em. thumbs down


Jag har bara kört på bmwcs banträffar 3st i år och jämfört med deras träffar så tycker vi i audi gänget att denna träff var 100ggr bättre.. Men självklart går allt att förbättra, skulle vara kul att veta vilka ban träffar det är du åker på som funkar perfekt så man vet vad man ska satsa på nästa år..


Sen tycker jag att man borde införa en ny regel att om man vill köra om framförvarande bil så ska man flasha med hel ljuset för att visa detta, det var något tillfälle nån låg bakom men på långt avstånd och då vet man inte om han vill om eller inte, men självklart när nån kommer fort i kapp och lägger sig nära då går jag direkt åt sidan och släpper om.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
AntX
Danderyd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 156



bmw130 skrev:

Det är väl bara för arrangörerna att svart Gjorde de inte det?


Delvis, men det följdes inte upp med banning från körpasset.
tog inte lång tid från avvinkningen tills det att en svartflaggad bil smet ut på banan igen....för att återigen bli avvinkad. Är väl så att vissa bara inte fattar

_________________
Anders Bronäs
www.glasskalas.se www.slushkalas.se hyr mjukglassmaskin eller slushmaskin.
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11886



AntX skrev:
bmw130 skrev:

Det är väl bara för arrangörerna att svart Gjorde de inte det?


Delvis, men det följdes inte upp med banning från körpasset.
tog inte lång tid från avvinkningen tills det att en svartflaggad bil smet ut på banan igen....för att återigen bli avvinkad. Är väl så att vissa bara inte fattar


okej, det är ju en sak om man blir svartflaggad en gång och får en chans till, men gör man samma sak igen vad har man då där att göra?

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9003


Trådstartare
Såg att några i depån tog tid på bilar, nån som vill berätta vad bilarna låg på för tider i regnet?

Stog även många och fotade, nån mer än jag som vill bidra med bilder till denna tråd?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Focus RS
Sverige
Här sen Jun 2004
Inlägg: 207



Hej!

Jag är väl medveten om att vår träff i söndags inte riktigt blev vad man skall kunna förvänta sig av en banträff i FMCS regi. Detta är något som jag tar på mig helt och hållet...

Strulet började vid insläppet då alla papper som jag skrivit ut tyvärr tog slut. Jag trodde att 70 inbjudningar lätt skulle räcka en sådan här dag, men det gjorde det tyvärr inte.

Vad det gäller besiktningen så blev den mot slutet överbelastad då det helt plötsligt kom ett helt "lemmeltåg" med Rejsa-bilar precis innan stängning av insläppet. Detta är naturligtvis ingen ursäkt till förseningen, utan bara att konstaterande. Att det sedan på någon bil gick lite väl fort fram är något som är helt oacceptabelt och kommer inte att upprepas (så länge jag finns kvar vid rodret).

Vad det gäller svartflagg och bilar som "om-och-om-igen" upprepar sitt beteende så är det beklagande. Jag var på tok för snäll mot ett par av dessa bilarna, men jag trodde verkligen att det var vuxna människor som jag hade med att göra. Nästa gång blir det EN tillsägelse och EN chans till förbättring, därefter så blir det "walk of shame" hem igen...

Tack för ordet!

/Per-Anders.

_________________
Per-Anders Gustafsson
Citera
FredrikF
Stockholm / Vasastan
Här sen Maj 2005
Inlägg: 31



Vill börja med att tacka för ett bra arrangemang.

Sen vill jag göra ett instick angående "driftingen", körde själv en svart bmw 525 med 192hk (finns nog inte så många kvar), utan diff och närmare 2 ton.. Jag hade svårt att hålla svansen på rätt köl och kan bara tänka mig hur det är med 300+ hk och diff. Försvarar inte de som medvetet "driftade", men helt lätt var det inte att köra enligt reglerna =)

Sen skulle jag uppskatta det något enormt om någon har bilderna på min bil (kan maila mig om ni inte vill lägga upp dom här på forss.fredrik@spray.se)

Mvh Fredrik

_________________
Fredrik Forss
Citera
Jon80
Degerfors
Här sen Jul 2005
Inlägg: 458



Visst tog det lite tid innan träffen började och flaggvaktsbyte, och visst blev det lite många bilar vid besiktningen, men en hel timme försenade blev det då inte!

Tycker Per-Anders och Co skötte träffen rätt bra. Inte lätt att hålla motivationen uppe i skitväder.

Vill ge extra thumbs up för att ni höll isär bilarna vid utsläppet. Har varit med om att man släppt ut tex 20 bilar på en gång, och då blir det lätt kaotiskt nere i första kurvan. Speciellt på första passet, när alla är ivriga.

Mycket bra att även svartflaggan användes thumbs up . Tyckte de flesta skötte sig bra på det stora hela.

Mvh Jon-med-den-röda-Porsche 944an

_________________
Jon Eriksson

www.waspracing.se | www.jerd.se
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 477



Vart var blå flaggan denna träff då??

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Jon80
Degerfors
Här sen Jul 2005
Inlägg: 458



subarumicke skrev:
Vart var blå flaggan denna träff då??


Ska den verkligen behövas? Vi har ju alla bilar med backspeglar, och om någon dummar sig och inte släpper förbi så ska väl den ha svart flagg, och en tillsägelse att det inte är en tävling. Inte sant?

_________________
Jon Eriksson

www.waspracing.se | www.jerd.se
Citera
Asse
Karlstad
Här sen Jun 2004
Inlägg: 513



Jag tycker det funkade kanonbra med förbisläppandet thumbs up
Blåflagg ska inte behövas på denna typen av körningar.

_________________
Erik Lindgren
Honda
Integra Type R K24 -98
Accord -04
Citera
Focus RS
Sverige
Här sen Jun 2004
Inlägg: 207



Nej, "blåflagg" använder inte vi på våra banträffar. Dessutom förespråkar vi omkörning på rakor för att på så sätt höja säkerheten ytterligare...

/Per-Anders.

_________________
Per-Anders Gustafsson
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 477



Focus RS skrev:
Nej, "blåflagg" använder inte vi på våra banträffar. Dessutom förespråkar vi omkörning på rakor för att på så sätt höja säkerheten ytterligare...

/Per-Anders.


Så då menar du att man inte ska flytta på sig annat en start och mål rakan? då kanske man ska påpeka det på förarmötet att man ska hålla undan för de som vill åka snabbare ,så sunt förnuft kommer fram bättre

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Håkansta
Åre
Här sen Maj 2005
Inlägg: 342



subarumicke skrev:
Focus RS skrev:
Nej, "blåflagg" använder inte vi på våra banträffar. Dessutom förespråkar vi omkörning på rakor för att på så sätt höja säkerheten ytterligare...

/Per-Anders.


Så då menar du att man inte ska flytta på sig annat en start och mål rakan? då kanske man ska påpeka det på förarmötet att man ska hålla undan för de som vill åka snabbare ,så sunt förnuft kommer fram bättre


Aight!

_________________
Andreas Håkansta
Citera
LUTCH
Karlstad
Här sen Jul 2006
Inlägg: 26



subarumicke skrev:
Så då menar du att man inte ska flytta på sig annat en start och mål rakan? då kanske man ska påpeka det på förarmötet att man ska hålla undan för de som vill åka snabbare ,så sunt förnuft kommer fram bättre


Har bestämt för mig att det togs upp på förarmötet att det absolut inte är någon tävling och att man ska släppa förbi snabbare bilar.
Kan ju dock vara så att hornen växer ut lite för mycket på en del i alla fall.

_________________
Ludvig Nordenborg
Kadett GSi -88
Vauxhall vx220 -01
Opel Club Sweden
Citera
LIDS
Stockholm
Här sen Aug 2005
Inlägg: 391



jag förstår er som saknade blåflaggen...sjukt irriterande när man är snabbare i kurvorna, men har mindre kräm på rakan. tycker det är speciellt där som blå flaggorna kan vara nödvändiga.

sen tycker jag det var dåligt av fmcs att inte i god tid innan beställa fint väder, bli ju mycket roligare då, eller vad tycker ni själva

_________________
Kristoffer Lidbrandt

- Porsche GT3

www.stacc-racing.com
www.facebook.com/stacc.racing/
Citera
audimotorsport
Stockholm/Bromma
Här sen Nov 2006
Inlägg: 433



LIDS skrev:
sen tycker jag det var dåligt av fmcs att inte i god tid innan beställa fint väder, bli ju mycket roligare då, eller vad tycker ni själva


Vädret kunde inte ha varit bättre,kanon väglag för S1:an...haha...

_________________
Peter Bollnert
Kör skoda pickup
Kör Audi S1 replika
Audi S3 -02 såld
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



audimotorsport skrev:
LIDS skrev:
sen tycker jag det var dåligt av fmcs att inte i god tid innan beställa fint väder, bli ju mycket roligare då, eller vad tycker ni själva


Vädret kunde inte ha varit bättre,kanon väglag för S1:an...haha...


trodde dessa audisar va snabba på asfalt rallyn med..?

Stacc i vår så vi får se vad som prestera på torrt..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
audimotorsport
Stockholm/Bromma
Här sen Nov 2006
Inlägg: 433



Jag kommer i vår!! Men din text i botten "996 gt2" gör nog att jag inte ska ta ut nån seger i förskott!!
Tror farbror porsche va bättre på asfalt än min lilla korta deka..
Men kul lär det bli ändå..

/Peter

_________________
Peter Bollnert
Kör skoda pickup
Kör Audi S1 replika
Audi S3 -02 såld
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9003


Trådstartare
Supramannen skrev:
audimotorsport skrev:
LIDS skrev:
sen tycker jag det var dåligt av fmcs att inte i god tid innan beställa fint väder, bli ju mycket roligare då, eller vad tycker ni själva


Vädret kunde inte ha varit bättre,kanon väglag för S1:an...haha...


trodde dessa audisar va snabba på asfalt rallyn med..?

Stacc i vår så vi får se vad som prestera på torrt..


Vi kommer !!! det är väll Gotland då ?
(dock lär vi inte prestera så bra i början... ni har ju hunnit med o köra väldigt mycket mer än oss och vi har ens inte provat gotland ring ännu...)

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Eftersnack
2007-10-14 FMCS banträff på Gelleråsen
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (9779 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande