Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bankalender, medlemsavgifter, samarbetspartners m.m. 2008
1, 2   >>
11482 besök totalt
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Preliminär bankalender för 2008:

2008-05-03, Mantorp (Vårträffen)
2008-06-07, Sturup
2008-07-06, Anderstorp
2008-07-26, Emmaboda (BMW Cup vs gatbilar)
2008-08-02/03, Ring Knutstorp (Sommarträffen)
2008-09-07, Mantorp
2008-10-04, Gelleråsen

(Patrik Skoog har lagt ned mycket tid för att med knep och knåp försöka få till en intressant säsong thumbs up )

Styrelsen har beslutat med stöd från Årsmötet 2007 att erbjuda inhyrda flaggvakter till samtliga banträffar 2008.
Givetvis under förutsättning att inhyrda flaggvakter inte avbokar vad som nu har planerats.

Klubben har en mycket god ekonomi, och ett stort stöd från våra samarbetspartners så vi har möjligheten att göra ett försök med inhyrda flaggvakter under 2008 med bibehållna avgifter (2007).
Inga höjningar av medlemsavgifter, serieavgifter, träffavgifter etc under 2008 planeras alltså.

Varje medlem kan påverka resultatet av detta försök genom sitt deltagande på våra banträffar.
Ska vi fortsätta försöket även 2009 så gäller det att vi har ett högt deltagarantal under 2008 annars går vi lämpligen över till att själva fortsätta ta ansvaret för flaggvaktandet.

Samarbetspartners 2008 :
BMW Group Sverige
original Försäkringar
Castrol
NEH
Millway
OCL/Brorsson
GKN Driveline
TidningsTransport i Sundsvall
Sitedirect


Samtal förs med samarbetspartner gällande r-däck.
Mer information kommer.

Fräsch klubbregalia kommer också att erbjudas våra medlemmar under 2008.

Styrelsen önskar givetvis att medlemmarna även 2008 erbjuder att hjälpa till med våra arrangemang.
Vi hade mycket bra hjälp av flertalet medlemmar under 2007.

Vår nya hemsida ska var uppe och snurra innan årskiftet (Webmaster Anders Fransson är ansvarig).
All information kommer att göras tillgänglig även där.
Den obligatoriska medlemsansökan för 2008 ska även kunna utföras direkt efter årskiftet.
Information om och rabatterade erbjudanden/gruppköp arrangerade av våra samarbetspartners kommer att erbjudas via hemsidan.

EDIT:
Årsmötet 2007 gav också styrelsen uppdraget att undersöka möjligheten att arrangera en banträff på GP-slingan/Nordschleife, både BMW Cup och gatbilar, under 2009.
(Anders Fransson ansvarig)

_________________
BMW MC-klubben
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Klockrent resultat, gud vad ni jobbar!!

Stort tack! thumbs up

Jag hjälper jättegärna till så mycket jag kan under kommande säsong!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
bmwrickard
Ekerö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 593



BTG skrev:
Klockrent resultat, gud vad ni jobbar!!

Stort tack! thumbs up

Jag hjälper jättegärna till så mycket jag kan under kommande säsong!


Instämmer thumbs up thumbs up

_________________
Rickard Edgren
BMW M3 Clubsport -97
BMW 325i Coupé -94
BMW 530d xDrive -17
BMW 320i xDrive -15
Citera
Samuel S
Skillingaryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1079



Det ser mycket bra ut!
Hoppas att jag själv kan hinna delta på fler träffar än vad tiden räckt till de senaste åren.

_________________
S a m u e l S i l v e r u d d | www.attitudemotorclub.com |
Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl
Citera
Armskogh
Örebro
Här sen Dec 2005
Inlägg: 962



Gelleråsen , vad kul!! Grymt bra kalender, Bra jobbat thumbs up

Jag anmäler mig som frivillig att hjälpa till om det behövs fixat något till det arrangemanget , det är ju "hemmabanan".

_________________
Johan Armskogh
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677



Jonteman skrev:
Gelleråsen , vad kul!! Grymt bra kalender, Bra jobbat thumbs up
Jag anmäler mig som frivillig att hjälpa till om det behövs fixat något till det arrangemanget , det är ju "hemmabanan".


Japp, riktigt kul att Mike "fixade" till det så vi får åka där thumbs up Numera bekräftat att den 4 oktober är vår. -så vill du hjälpa till så kontakta olof J som är 2008 års "avslutningsfest general", han behöver någon "lokal" förmåga som hjälper till med fest förberedelserna.

_________________
Patrik Skoog
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Nice work..... thumbs up

Jag kommer hjälpa till när jag kan om det behövs !!

Hmm.....frugan kommer klå mig....köra bil var tredje helg, golf var tredje helg och så lite jobb var tredje helg...

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Hatten av i vanlig ordning! Snyggt jobbat grabbar

_________________
Stefan Larsson
Citera
NickeD
Stockholm
Här sen Jun 2007
Inlägg: 162



kanon av Patrik att få till ett så bra schema! Även om det inte har varit avsiktligt så blir det ju lite närmare för stockholmarna i år och där många av gat-bilsmedlemmarna hör hemma huserar. Hoppas det syns på banorna med många besökare.

Jag längtar redan.. Om jag bara kan få loss den här jävla diffen nu.. att det ska vara så svårt!

_________________
Niklas Domeij
BMWSC
BMW Z3 3.0
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756





Vilken kalender, mycket bra jobbat!

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Bistec skrev:
Nice work..... thumbs up

Jag kommer hjälpa till när jag kan om det behövs !!

Hmm.....frugan kommer klå mig....köra bil var tredje helg, golf var tredje helg och så lite jobb var tredje helg...


Äh, du får lägga upp det som så, Köra bana? Behöver man .. Spela golf? behöver man det också .. Jobba? det behöver man för att finansiera det man behöver göra .

ganska enkelt då, så lite får du nog leva med

_________________
Viktor Starkman
Citera
Jonas H
Vallentuna / Stockholm
Här sen Mar 2005
Inlägg: 111



Hej Rejsa!
Vi i Cobra klubben CROCS vill ut på lite banåkning i sommar, vem kan vi samåka med?
mvh Jonas

_________________
Jonas Haag
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Jonas,

Du har PM.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Ultura skrev:
Bistec skrev:
Nice work..... thumbs up

Jag kommer hjälpa till när jag kan om det behövs !!

Hmm.....frugan kommer klå mig....köra bil var tredje helg, golf var tredje helg och så lite jobb var tredje helg...


Äh, du får lägga upp det som så, Köra bana? Behöver man .. Spela golf? behöver man det också .. Jobba? det behöver man för att finansiera det man behöver göra .

ganska enkelt då, så lite får du nog leva med


Golfen känns minst nödvändig, men är lite bra att behärska, dessutom är det faktiskt riktigt skoj ( när det går bra... ) och frugan menar på att jag behöver röra på mig !?

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
thord
Nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 312



Gott arbete thumbs up

Perfekt med inhyrda flaggvakter. Mer åktid till
samma pengar, kanon !

Bistec: på helgerna går det ju inte att spela golf, så mycket seg-
skallar som det är ute påbanorna då. En runda tar 5-6 timmar.
Nej, helgerna bilåka, vardagkvällar golf.

Keep on swinging

_________________
Thord Johnsson
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



Väldigt fin kalender, kommer nog bli ett flertal inhopp av mig iår

Funderar lite över Emmaboda, hur är upplägget där? max antal bilar? För om allt går som det ska så råkar vi vara i dom trakterna med två bilar då (den ena klassar väl inte direkt in i cupen dock).

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Niklas Sandström skrev:

Funderar lite över Emmaboda, hur är upplägget där? max antal bilar? För om allt går som det ska så råkar vi vara i dom trakterna med två bilar då (den ena klassar väl inte direkt in i cupen dock).


Vi kommer att begränsa till ca 15 bilar max. Alla deltagare vill ju kunna få flera försök utan att behöva stå i kö halva dagen.
Datumet är inte 100% spikat, men planerar "Trailerqueen of the Year 2007" att komma tuffande hela vägen från Kalix så kan jag säga redan nu att du är garanterad plats.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



Hobbe skrev:
Niklas Sandström skrev:

Funderar lite över Emmaboda, hur är upplägget där? max antal bilar? För om allt går som det ska så råkar vi vara i dom trakterna med två bilar då (den ena klassar väl inte direkt in i cupen dock).


Vi kommer att begränsa till ca 15 bilar max. Alla deltagare vill ju kunna få flera försök utan att behöva stå i kö halva dagen.
Datumet är inte 100% spikat, men planerar "Trailerqueen of the Year 2007" att komma tuffande hela vägen från Kalix så kan jag säga redan nu att du är garanterad plats.


Nu var det väl bara intressant om det blev ungefär det datumet för vi har en tävling i Strängnäs på torsdagen den veckan så vi far ju ner några dagar innan och sen tänkte vi tuffa ner till Knutstorp för helgens körningar där.

Skulle det gå att få deltaga med en bil/förare som inte är med i klubben? Det räcker nog med en repa då (det är ju ändå en BMW också, och rätt så speciell).

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Niklas Sandström skrev:


Skulle det gå att få deltaga med en bil/förare som inte är med i klubben? Det räcker nog med en repa då (det är ju ändå en BMW också, och rätt så speciell).


Vafalls ?? En BMW som inte är medlem i klubben
Det är tid att kavla upp ärmarna Niklas, och övertyga personen att bli medlem
Vi kan ta den diskussionen när det börjar närma sig.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Niklas Sandström skrev:
Hobbe skrev:
Niklas Sandström skrev:

Funderar lite över Emmaboda, hur är upplägget där? max antal bilar? För om allt går som det ska så råkar vi vara i dom trakterna med två bilar då (den ena klassar väl inte direkt in i cupen dock).


Vi kommer att begränsa till ca 15 bilar max. Alla deltagare vill ju kunna få flera försök utan att behöva stå i kö halva dagen.
Datumet är inte 100% spikat, men planerar "Trailerqueen of the Year 2007" att komma tuffande hela vägen från Kalix så kan jag säga redan nu att du är garanterad plats.


Nu var det väl bara intressant om det blev ungefär det datumet för vi har en tävling i Strängnäs på torsdagen den veckan så vi far ju ner några dagar innan och sen tänkte vi tuffa ner till Knutstorp för helgens körningar där.

Skulle det gå att få deltaga med en bil/förare som inte är med i klubben? Det räcker nog med en repa då (det är ju ändå en BMW också, och rätt så speciell).


Varför inte vara solidarisk och gå med i klubben?

_________________
Stefan Larsson
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



höfläkt skrev:
Niklas Sandström skrev:
Hobbe skrev:
Niklas Sandström skrev:

Funderar lite över Emmaboda, hur är upplägget där? max antal bilar? För om allt går som det ska så råkar vi vara i dom trakterna med två bilar då (den ena klassar väl inte direkt in i cupen dock).


Vi kommer att begränsa till ca 15 bilar max. Alla deltagare vill ju kunna få flera försök utan att behöva stå i kö halva dagen.
Datumet är inte 100% spikat, men planerar "Trailerqueen of the Year 2007" att komma tuffande hela vägen från Kalix så kan jag säga redan nu att du är garanterad plats.


Nu var det väl bara intressant om det blev ungefär det datumet för vi har en tävling i Strängnäs på torsdagen den veckan så vi far ju ner några dagar innan och sen tänkte vi tuffa ner till Knutstorp för helgens körningar där.

Skulle det gå att få deltaga med en bil/förare som inte är med i klubben? Det räcker nog med en repa då (det är ju ändå en BMW också, och rätt så speciell).


Varför inte vara solidarisk och gå med i klubben?


Jag är och har varit medlem länge men Fredrik som kör rallycrossbilen som är huvudorsaken att vi åker neråt är inte medlem.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Allmänt banåkaforum
Bankalender, medlemsavgifter, samarbetspartners m.m. 2008
1, 2   >>
11482 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande