Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-03-08 5-papp Sundsta
1 besök senaste veckan (2259 totalt)
Dieselmannen
Stockholm
Här sen Nov 2006
Inlägg: 61


Trådstartare
Hej, tack för ett trevligt arrangemang igen Fredrik.

Tyvärr överskuggades vår dag av flera idioter.

Jag hoppas Fredrik kan ta tag i problemet innan någon behöver skadas allvarligt.

Pappskallarna i Rap Racing borde ju t.ex. portas på livstid då de inte har på banan att göra, de går ju medvetet ut för att skada andra. När en av våra förare dessutom upplyste dem om deras idiotier så ville de gå ut i skogen och slåss, vilket ju tydligt visar vilka neanderthalare de är. Nej, porta på livstid Fredrik.

Vidare borde tomten i 740 som jag skällde ut tänka över sitt deltagande också.
Tyvärr tog jag varken namn eller nummer på honom och loppet var ju ändå över, men han hade inte alla getter i hagen.

Hoppas beteendet kan stävjas så det kan blir lite roligare på banan igen.

_________________
Ernesto Poletto
#88
Citera
Mr_Bucket
Norrtälje
Här sen Okt 2007
Inlägg: 28



Dieselmannen skrev:
Hej, tack för ett trevligt arrangemang igen Fredrik.

Tyvärr överskuggades vår dag av flera idioter.

Jag hoppas Fredrik kan ta tag i problemet innan någon behöver skadas allvarligt.

Pappskallarna i Rap Racing borde ju t.ex. portas på livstid då de inte har på banan att göra, de går ju medvetet ut för att skada andra. När en av våra förare dessutom upplyste dem om deras idiotier så ville de gå ut i skogen och slåss, vilket ju tydligt visar vilka neanderthalare de är. Nej, porta på livstid Fredrik.

Vidare borde tomten i 740 som jag skällde ut tänka över sitt deltagande också.
Tyvärr tog jag varken namn eller nummer på honom och loppet var ju ändå över, men han hade inte alla getter i hagen.

Hoppas beteendet kan stävjas så det kan blir lite roligare på banan igen.



Verkar varit ett roligt race..
Synd att vi missade det..

_________________
Henrik Lundberg
------------------------
Racing team RYG's
------------------------
Citera
Dieselmannen
Stockholm
Här sen Nov 2006
Inlägg: 61


Trådstartare
Roligt och roligt.... snart händer det en allvarlig olycka. Nån idiot kör in i en oskyldig stackare, bilen rullar, tanken pajjar och det tar eld och så sitter man där med dörrarna fastklämda i stolparna...

Porta de som inte klarar av att sköta sig på banan, det är det enda raka. Då lugnar det nog ned sig.

Det som är så jävla märkligt är att folk inte ens har vett att säga "okej, det blev lite tufft, men du vet hur det är när hornen växer ut...". Istället så står de där och spelar ovetandes, skyller på dittan och datt.

Många av dem som kör där har ju faktiskt vana av rejsande och jag undrar om de skulle hålla på sådär i SLC eller liknande.

_________________
Ernesto Poletto
#88
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11270



Normalt sett brukar det skrivas en hel del efter ett 5-pappstest, den här gången har det bara en deltagare skrivit. Är det verkligen så illa?

Har läst eftersnackstrådarna för de senaste racen och hade hoppats på att vi skulle kunna få ihop något till nästa evenemang för att delta, men känner mig mer och mer tveksam.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Marcus Gustafsson skrev:
Normalt sett brukar det skrivas en hel del efter ett 5-pappstest, den här gången har det bara en deltagare skrivit. Är det verkligen så illa?

Har läst eftersnackstrådarna för de senaste racen och hade hoppats på att vi skulle kunna få ihop något till nästa evenemang för att delta, men känner mig mer och mer tveksam.


näe, så illa är det inte.....

däremot så är det helt klart skillnad mellan sthlm och södra sverige när det gäller att skriva om sina erfarenheter...... i sthlm så skriver man mer när man är missnöjd och i södra mer när man är positiv....

varför har jag ingen aning om......

utan att för den skullen föringa det bråket som var mellan två team senast...... där det var väldigt stora skillnader i syn på vad och hur det hände..... Och det delades ut röda kort från båda håll..... Och även en varning från oss domare.......

men generellt sätt så är det snäll körning för det allra mesta....... faktiskt aningens snällare i sthlm än i laholm ..

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Ronster
Uppsala
Här sen Apr 2005
Inlägg: 135



Ja, vi i Team Autoholics har inte så mycket att tillägga på detta eftersnack, annars brukar även vi skicka en liten "kommentar" om racet.

Det är bland det roligaste jag vet att köra 5-papp och är man bara själv lite försiktig kan man ganska fort se vilka som är vildhjärnor och undvika närkontakt med dom. Vi har bara en gång brutit på grund av att bilen har gått sönder efter kontakt med en annan deltagare. Vi blev då avprejade och träffade en däckhög som slog sönder hjulupphängningen.

Denna gång höll bilen bara 17 varv. Vilket var vårt nya bottenrekord. Ett hål stort som en handflata i växellådan satte stopp på körningen.


Så nu ska vi leta donatorbil eller växellåda till den 5/4. Då ska vi köra i 5 timmar :-)

_________________
Ronny Steisjö
____________________________
Porsche 996 -00
Citera
Dieselmannen
Stockholm
Här sen Nov 2006
Inlägg: 61


Trådstartare
Jag håller med om att det GENERELLT är snäll körning. De allra flesta vet vad de sysslar med, men just därför så sticker ju rötäggen ut.

När det sedan är föraren i position 3 som i kurva efter kurva med berått mod kör på oss, som ligger i position 2, så inser man snabbt att även den föraren vet vad han sysslar med, dock har det inget med säkerhet eller sportslighet att göra.

Jag personligen tycker att 1 varvs avdrag efter två röda kort är ett alldeles för lindrigt straff, det måste svida mer att hålla på som vissa gör.

Att sedan vilja gå upp i skogen och slåss visar ju kanske mer på att man har så många skruvar lösa i huvudet att man inte borde få ställa upp överhuvudtaget. Kan man inte ta konstruktiv kritik av en medtävlare utan att vilja ta till nävarna så ska man helt enkelt inte befinna sig på banan.

_________________
Ernesto Poletto
#88
Citera
Eftersnack
2008-03-08 5-papp Sundsta
1 besök senaste veckan (2259 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande