Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2008-05-16/17/18 Eftersnack von Brauns "Track, Sea & Party" | 1, 2 >> 8027 besök totalt |
Jag åkte i torsdag och kom hem sent igår.
Vilken helg det har varit! En av de bästa någonsin utan tvekan, fylld av upplevelser. För er som inte vet vad det handlar om hittar programmet här: http://www.vonbraun.se/index.taf?_PageId=66 Här är några bilder som sammanfattar helgen i stort. Rudskogen 11.00 på fredagen. Ferrari F430, Ferrari F50, Lamborghini Gallardo Superleggera och Gallardo Spider och några andra bilar till... Ruf R Turbo 550 (997), Porsche Carrera GT och Koenigsegg CCR Nyckeln till Koenigsegg CCXR i min hand. Den är i silver... Party! Torbjörn von Braun i sitt esse! Naturligtvis har vi checkat in Gallardo Spidern på SAS Radisson, drive-in! BULLRIDE på 17:e Maj i Norge! Lamborghini Murciélago LP 640 Mr. Jim, vi kan kalla honom så, med sitt "jättestora körkort, som vanligt i framtiden". Hydrolift S-24R Carbon gör en passage. Själv åkte jag dock en snabbare båt... Sen var det dags att åka till Sverige igen och till GTBoard.com http://www.gtboard.com där Gustav ordnat en mysig träff. Lamborghini Diablo GT, en av 80 tillverkade, mot en Ferrari 599 GTB. Stort tack till von Braun Sportscars för ett oförglömligt event! I Street Xtreme Nr 8 kommer ett utförligare reportage med mycket fler bilder! http://www.streetxtreme.se/ _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Lägger in min post i annan tråd...
Track, sea and party. Bankörning på Rudskogen, fest på kvällen, 17:de maj på förmiddagen och båtvisning på eftermiddagen. von Braun sportscars råkade bjuda in Lotusar och jag passade på... Imponerade startfält... Rätt miljö för dessa bilar. Denna Superleggera (superlätt) väger säkert dubbelt så mycket som en Lotus 7-11... Damerna hade ett eget körpass och flera respektive stod nervösa i depån. Vädret var inte det bästa men Rudskogen är en trevlig bana. Bromszonen på rakan var väldigt ojämn och ABS:en fick spatt. Jag körde inte så många varv men det fanns ju så många fina bilar att titta på. Dagens aktiviteter med grillning och båtvisning hoppade vi över eftersom det var 5 grader och snöblandat regn i morse. Mina bilder (23 st) Jag är väldigt förtjust i denna vackra bil: _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
Fina bilar, men ser det inte ut som att folk är ute på banan utan hjälm? Med passagerare dessutom.
Var det ett hastighetsbegränsat event? Annars känns det lite lagom oseriöst... _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||||||
Automobil körde en A-match, var förbi Rudskogen med några testbilar och Smurfen. Passade på att promota tidningen lite för den norska marknaden. Det ligger några bilder uppe på automobil.se . http://www.automobil.se/zino.aspx?ar |
||||||
Han tog mycket bra bilder! Bild nr 3 är oslagbar. 20-30 bilar fick inte köra på bana pga hög bullernivå. Norrmannen mätte 45 cm från avgasrören. Han blev som ni säkert förstår mycket populär. En original 997S hade 97dB med tysta läget på...ja ni hajar. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Håller med! Bilen var ute på premiärtur efter totalrestaurering. Riktigt trevlig vehikel. (Har tidigare ägts av Frank Sinatra... ) |
||||||
Hur översätts det? PS Frågan låter negativ i text men så är inte fallet. Vill veta hur det skall översättas. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||||
|
||||||
super lightweight enligt translate.google.com _________________ Anders Hansson |
||||||
Precis så var det Fråga honom varför han inte ville åka 70 knop dagen efter istället En vit, norskreggad, GT3 på gatdäck körde fotograferingsfriande. Kom som en kåt, hal orm över böjarna på fina kontrollerade fyrhjulsställ nästan som en slalomåkare som tar pinnar för att lägga upp en skön drift innan depårakan. Även Torbjörn von Braun verkar ha lärt sig hantera Superleggeran på ett liknande sätt tyvärr fick jag inga rena bilder på det. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Inte för att vara sån, men man skämtar inte bort en sån sak som säkerheten. Man ser även på videon som spelades in, att hon tjejen står på banan och snackar med sin kille, medans bilar fortfarande är ute och kör på banan. Händer det något att man kör av, då ska man sitta i bilen tills safetycar kommer ut, och då ska resten av bilarna blivit avflaggade medans de drar ut bilen. Inga hjälmar, passagerare, inga handskar... Som sagt, vill inte låta nedlåtande, men ditt skämtsamma svar passar inte riktigt in i sammanhanget. Kunde gått riktigt illa till och med, hon hoppar ut ur bilen, så kommer en annan och kör av på samma ställe.. MVH _________________ István Csiszár |
||||||
Jag som var på plats tyckte säkerheten var under kontroll, med banvakter runt om banan som gulflaggade osv. Safety car fanns också. Inte alltid man ser det på en svensk banträff.
Dessutom var det indelat i grupper, och de som körde grupp 3 och 4 körde i de flesta fall mest cruising. Typ turistkörning på Ringen, fast betydligt långsammare. Att sedan det finns bilder med lång slutartid som gör att det ser ut som att de kör i 250 km/h är en annan sak, det går knappt motorvägsfart och en del låg mest och motorbromsade tyckte jag En del bilder/TV är dessutom tagna under paraden som gick i typ 25 km/h. Som vanligt är det svårt att dra rätt slutsatser när man själv inte varit på plats och har alla fakta. Grupp 1 och 2 där det gick undan på riktigt körde alla med hjälm, HANS, sexpunkts, you name it, vad jag såg. PS Det farligaste som hände under hela dagen var nog att jag var några tiondelar från att trampa på en huggorm. Som tur var talade han om för mig att det var olämpligt att kliva på honom. Ska inte gå omkring i mina FIA-godkända förarskor i terrängen nästa gång, utan i ett par rejäla gummistölvar _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Erik, hur fort man kör i olika grupper är bara en liten del av säkerhetstänkande. Det som Istvan kanske sytade på var nur man agerar när väl olyckan är framme. Det förekommer, och oftast på privata arr, att den totala säkerheten inte riktigt finns där. Bilar åker av och dom kastar sig ur bilen för att kolla skadorna. Hu vad hemskt det skulle vara om nästa bil oxå åker av där (kanske på spilld vätska) och mosar personen /arna mellan sig och deras bil.
_________________ Stefan Larsson |
||||||
Eftersnack 2008-05-16/17/18 Eftersnack von Brauns "Track, Sea & Party" | 1, 2 >> 8027 besök totalt |