Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-06-06 Mantorp Park, BugRun...
3 besök senaste veckan (9484 totalt)
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8044


Trådstartare
Liverapport från Mantorp. Grillat är ätet, champagnen är uppdrucken och humöret är på topp!
Citera
h a
Hammar
Här sen Jan 2005
Inlägg: 97



Är hemma efter en dag med en något strulande motor. Men jag fick köra en del iaf även om rakorna blir väldigt långa när man måste växla vid 4500 rpm. Är ganska nöjd med bilen i övrigt. Kändes som jag hängde med bra i kurvorna även då det finns mycket kvar att förbättra på chassiet. Ska åka ner med Golfen imorgon o bara titta.

Tack till alla som hjälpte mig med K-jetronic elländet thumbs up

_________________
Hans Andersson BOLa Racing HT2
Citera
RBroman
Visby / Gotland
Här sen Aug 2005
Inlägg: 776



Även fast det är helt fel märkes inriktning på denna träff (för min del). Så har jag satt min fötter på träffen... Riktigt trevligt, ett helt underbart drag.. Slänger väll upp lite bilder när jag anländer hem till ön igen. Blev ju bara 350+ idag..

_________________
Rickard Broman

Volvo Amazon -1962
Bantaxi Volvo 142 -1968
Citera
Manny
Hässleholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 397



jag körde totalslut på mina belägg så jag fick köra 30 mil hem utan att bromsa :P

_________________
/Thor Gustafsson
www.manny.se
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Jag skulle kört Passat hade jag ju tänkt mig, men eftersom Superstage blev inställt förra helgen så kände jag att Golfen behövde luftas lite.
Så mycket kört blev det inte, på lördag var det i stort sett överfullt, så där körde jag bara ett pass och på söndagen så kände jag mig lite trött...

Körningen gick inget vidare, bromsarna kändes nämligen inte helt bra och på Mantorp så vill man inte åka ut på E4:an efter rakan. Jag får titta över dem innan jag bankör igen, för är det något jag vill kunna lita på så är det bromsarna.
Förra året så inbillade jag mig att den gick hyfsat på rakan, men det gjorde jag inte i år. Några Luposar hade visserligen parkerat utefter bankanten, nej inte Barbapappa, men när Birger kom i sin VR6:a så kände jag mig rätt liten... En 2-litare kanske inte är fel trots allt? Men då håller väl inte koppling och låda, så då måste de bytas och det drar med sig massa annat och det orkar jag inte med, så jag får nöja mig med min nuvarande.

I vilket fall som helst så har jag även i år fått bubbelviruset, men som tur är så går det över efter ett tag och jag inser återigen att jag inte ska ha tre bilar. Och för jag vet inte vilket år i rad så är jag inte sönderbränd. Hur gammal är jag egentligen? (och nej, någon lustigkurre behöver inte svara på den frågan)

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Nils Classon skrev:
I vilket fall som helst så har jag även i år fått bubbelviruset, men som tur är så går det över efter ett tag och jag inser återigen att jag inte ska ha tre bilar. Och för jag vet inte vilket år i rad så är jag inte sönderbränd. Hur gammal är jag egentligen? (och nej, någon lustigkurre behöver inte svara på den frågan)


Du är tillräckligt gammal för att det snart ska vara dags för en Bubbla Evo...




.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
RBroman
Visby / Gotland
Här sen Aug 2005
Inlägg: 776



Här kommer lite bilder från lördagen. Mer bilder från lördagen och söndagen kommer... (När jag orkar ladda upp)





























_________________
Rickard Broman

Volvo Amazon -1962
Bantaxi Volvo 142 -1968
Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1447



hehhe polarens vita caddy och min kylväska kom med på bild..

skulle kört en tjejkompis bubbla ner men det sket sig lite smått när hon bokade besiktning veckan efter bugrun..

åkte då ner med en annan polare i hans silvriga golf 2 gti med bur.. vi var väl en karavan på en 15bilar eller något sånt.. fler blir det nästa år..

var iaf skitkul, helt klart ett givet event numera..

_________________
//Björn Strömberg

BMW Abuser
Citera
shinyhead
Linköping
Här sen Maj 2008
Inlägg: 35



Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Här är mina bilder från söndagen.

Vår monter med EcOFuel bilar, Caddy Carrera Cup och vinnarna i sveriges snyggaste Caddy.




'
















Läcker rally Tiguan...


...med plats för många kartläsare .












Största behållningen från årets Bugrun hade jag dock på Måndagen.
Då hade vi ett personalevent med VW där vi fick ratta R32, R36, R50, Phaeton och diverse andra VW bilar runt banan! Riktigt trevligt.
Både R32,an och 36,an går riktigt fint på bana men roligast var nog 36,an fast att den är större och tyngre. Tyckte det var bättre balans i den än 32,an och den plogade inte riktigt lika mycket med framhjulen.

Trevligast att ratta runt Mantorp var dock denna!




Jädrar så fint den gick! Bilen är en Beetle Cup bil med R32motor i.
Tackar New Beetle team för förtroendet thumbs up .



Åsså en bild på nya CC,n från sin bästa vinkel.

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Jag var inne i er monter på lördagen och frågade efter dig, men du skulle komma först på söndagen sa en kille. Jag frågade förresten honom om det var han som var Fredrik.
På söndagen såg jag ingen annan kille än lördagens i montern. Tror jag iallafall... Jag glömde nog bort hur han såg ut under lördagskvällen...

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8044


Trådstartare
Jag hade hoppats att VW skulle ställa dit den nya Sciroccon också så man fick klämma lite på den.... tråkigt med Sverigepremiär i oktober på den....
Citera
h a
Hammar
Här sen Jan 2005
Inlägg: 97



Mats när får vi se din bilder, du måste väl tagit några när du inte skruvade på min bil

_________________
Hans Andersson BOLa Racing HT2
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8044


Trådstartare
Det kommer, ska bara sorterad och editera lite först...
Citera
Peter Rydh
De djupa smålänska skogarna
Här sen Sep 2003
Inlägg: 35





Här kom man visst med på ett hörn, om någon skulle vara intresserad här inne så körde jag 12,96 med en turbokonverterad aldrig öppnad 2,1l wbx och standard 1303s växellåda!

//Peter Rydh

_________________
Beach Buggy 2.1T -67
Citera
GTIPOWER
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8



Har lagt upp lite bilder med:


http://gtipower.fotopic.net/

_________________
Mikael Lundin, Passat 2.0T-FSI -06
50% Golf GTI-R 16v -94 Busbil

Aktiv medlem i VW GTI Klubben.
Redaktionen, VW GTI Klubben.
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Då kommer det fler bilder, bättre sent än aldrig! Hoppas att Mats & Jani kommer och styr upp tråden så det blir lite banåkabilder också och inte bara på stillastående bilar som jag har fotat.

Fredag kväll.


Borbos shitter har damerna alltid svårt att motstå.
Här är det Victors dotter som har intagit förarposition och Björns 'bmk's dotter Siri som kör trike.
Vissa forumkändisar skymtas även i bakgrunden...


Tobbes (Golf666 tror jag han heter här på forumet) Golf, bra puts under locket på den gamle 75:an. Bra skjut i den puffran...


Campingliv.

Här kommer det en del bilder utan text.










Stora modellen på Webergrill...







Kulsäten är ju rejs.






Jetta ett när det är som bäst, måste köpa såna tuffa dämpare till min också så den blir låg och fräsig.


Inuti...










Håkon, hövdingen från 'die aller vaerste' från Norge vann Passatklassen på söndagens utställning med sin cleana Passat 75:a. thumbs up









Ett glatt gäng norrmänn på 'camp norway' inväntar sin kamrat vars bil dom har kört från norge, bilägaren och hans tjej åkte i sin tur från England med en annan bil. Kamraterna hade fått strikta order att ta det vackert med bilen och köra in den på campingen och sänka den rejält så den skulle bli fin. Nu blev det ju inte riktigt som han hade tänkt!


Väldigt vad alla var glada, och varför står ni vid min bil...


Tada! Hej och välkommen och grattis till ett härligt bakfyllemek i solen.

Söndag, 'utställningsdagen'.


Lupokompis med lite mer ompa-ompa än en annan har, duktiga till att få till det fint i.a.f.




Passat 75:a inifrån, cleant.






Så här mycket plast under locket är det på en nyare Golf, kompressor/turbo-varianten på 170kusar.


Hemmalackade 'brämbo'-ok, stiligt.



























Nån som lessnade på hockey och siktade på att börja sola istället?


Freiholtz Caddylack. thumbs up Kopparflake kanske inte är den lättaste färgen att ge sig på om man aldrig har lackat en bil förut, men jag skulle säga att det blev ett kanonresultat för att vara första gången.












Denna vann Golf mk1 klassen tror jag.


'Tjipp's cab, den gamle 84:an gör sig gott med design 90 hjul på.





Lite fälgporr då...










Sammanbiten Ålänning i RS:en, lånad bil också dagen till ära.





Det var allt från mig detta. Det var även sista gången jag använder denna kameran också hoppas jag, fick införskaffat en ny Canon 400d istället för den gamla 300d från 03 eller nåt. Hoppas det blir lite bättre, har inte provat den än...

_________________
Peter Karlsson
Citera
polo
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 21



Barbapappa skrev:
Hoppas att Mats & Jani kommer och styr upp tråden så det blir lite banåkabilder också och inte bara på stillastående bilar som jag har fotat.


Kan bidra med en aktionbild från RS:n på mig i min LYX-bil:



Bevisar att man kan ha roligt med alla bilar i en RS bana...
...och jag var snabbare än Mika på lördagen i en av hans körningar!

(Har dock aldrig varit så slut efter en körning i RS! )

_________________
Patrik Jonasson
VW Bora Trendline -04 & Golf GL -83

www.p-plats.se
Citera
polo
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 21



Måste ta till baka mitt påstående om att jag varit snabbare än Mika, sorry för fel information!
(...men det var oroväckande nära! )

_________________
Patrik Jonasson
VW Bora Trendline -04 & Golf GL -83

www.p-plats.se
Citera
Eftersnack
2008-06-06 Mantorp Park, BugRun...
3 besök senaste veckan (9484 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande