Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-06-08 Lotus Sturup Raceway
3229 besök totalt
Dan P
Skåne
Här sen Feb 2004
Inlägg: 472


Trådstartare
Några bilder från dagen finns på: http://www.zoomphoto.se/motorsport

Några teasers kommer senare under eftermiddagen.....håll ut!







_________________
Dan Persson
www.zoomphoto.se/motorsport
Citera
CHRiS
Malmö
Här sen Jan 2004
Inlägg: 69



Tack för denna träff! Tyckte tyvär det va för mycket snack och lite körning .. tyvärr .. men det e vad jag tycker .. va det er första banträff ?? så fall kan jag förstå lite .. men om ni har haft fler träffar med denna personal , så får ni nog ändra på lite saker i mitt tycke .. men det första jag blev lite nedstämd va nog det där med omkörningarna .. (blinkinigar) det funka inte för fem öra .. låg bakom några bilar och va snabbare , långt och länge med massa ljusblink så släppte folket fram .. men tyckte nästan det va farligare .. jag menar dem som körde grubb B borde ju veta att man ska kolla VÄLDIGT ofta i speglarna. men men . detta va mitt tycke.. hoppas man inte får för många påhopp nu

Övrigt så tyckte jag där va mycket trevliga folk och gött väder och på slutet flöt allt på bättre .. kanske för att det va lite mindre bilar i depån ..

Tack för en hyfsad dag ! och som sagt det finns nog saker ni i Lotus klubben kan förbättra på era banträffar. thumbs up

PS upp me bilder och filmer nu gått folk !

_________________
Christian Appel [Malmö]
Honda Civic K20
www.sodervidinge.se
www.hondaklubben.com
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Jag får tacka alla inblandade för en väloganiserad och riktigt trevlig träff thumbs up .
I C gruppen jag körde funkade riktigt bra tyckte jag (vi släppte om varandra lite varstans i gott samförstånd upplevde jag det som). Kanske lite korta pass men det blev tillräckligt kört för min del . I depån fick man träffa många glada människor, kul att träffa både bekant och nytt folk .

Lite actionbilder då..















..och en bonusbild, eldsprutande bilar är cooolt



Får passa på att Tacka Dan för återigen fantastiskt fina bilder.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
koffe
Löddeköpinge (skåne)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 91



jepp tack för en fin dag med kanonväder, nästan för bra om de nu kan bli detta , även om jag blev stående med en lossnad nedre spindelled som inte var sprintad (eftermarknads) jag är dock jövligt glad över att det var vänster sida som gav sig iom att jag låg ca 1 meter ifrån betongen på depårakan, menmen lite hederligt jävla anamma o trevliga kompiar så vart man på banan igen på sissta passet


tycker dock som chris att det var lite väl stökigt i planeringen ett par tillfällen med lite förviring hos oss som körde som följd, tror även att de blev för mycket med 3 grupper då man inte kunde linea upp i depån som vanligt utan hade 3 liner på parkeringen, jag hade även velat veta att det var omkörningsförbud innan jag anmälde mig, då detta tar lite av de roliga från körningen (förstår dock varför ni har de på de viset)

menmen, tack för en lyckad dag och på återseende (hoppas jag)

_________________
Kristofer Aronsson
Södervidinge.se
Citera
Pelle75
Lomma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 233



Vill också tackat för en varm och extrem svettig dag. Drack 5 liter vatten och pinkade förmodligen det dubbla!

Film kommer snart

Edit: Måste vara blind såg just mig själv på bild (nice Eddie!) thumbs up
Vet inte hur många gånger jag var på väg att sätta mig i någon annans elise

_________________
Mvh Per Ericsson
Alltombilen Alltomlankrediter
Citera
Pelle75
Lomma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 233



och här kommer filmen

Pass nummer fyra
http://www.alltombilen.com/blogg_thread.asp?tid=158&bid=1

_________________
Mvh Per Ericsson
Alltombilen Alltomlankrediter
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4029



Vill tacka alla som var på plats och såg till att dagen blev av.
Ur min synvinkel blev det en trevlig dag.
I hetaste laget kanske.

Dan P: Trevliga bilder som vanligt.
CHRiS: Tackar för synpunkterna, vill du skriva av dig mer tar vi gärna emot det.
Eddie Varvstopp: Håller med om att det är något visst med eldsprutare.
Koffe: Från första parkett kan jag bara hålla med att du hade tur att det var vänstra sidan.
Pelle75: Jag hade också svårt att hålla kolla på alla svarta Eliser.

PS Mejl skickat till deltagare, synpunkter önskas.

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3983



Hemma i sthlm igen efter en mycket varm dag. Kul att få prova på Sturup, första gången för min del. Tog ett tag att hitta runt, men på slutet kändes det iaf dugligt. Det gjorde dock inte mina stötdämpare... banan blottade allt för tydligt deras usla skick thumbs down Hettan gjorde även längtan efter R-däck blev än större... nåja, kul ändå! thumbs up

_________________
Ragnar Burenius
Citera
koffe
Löddeköpinge (skåne)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 91



fina bilder som vanligt dan p, hoppas på fler då jag såg många som sprang omkring med kameror på området thumbs up

_________________
Kristofer Aronsson
Södervidinge.se
Citera
iZE
Malmö
Här sen Apr 2008
Inlägg: 32



Jag tyckte det flöt på fint själv. Jag tycker att regeln med att blinka för omkörning är helt ok då omkörningar inte är i närheten så roliga som att hitta någon med ungefär samma tempo som man kan ligga och tampas med. Err förlåt, ligga och studera deras linje och se om man kan förbättra sig själv.

Jag hade själv ett par sköna körtillfällen med den svarta RX-7an och den oranga speedstern i grupp B. Jag är glad att arrangörerna såg skillnaden med vänskapligt körande tillsammans och racing. Man ser också i Pelles video hur jag blir totalt dominerad på banan (jag kör den silvriga RX-8an). Det var bara att släppa förbi dig Pelle, jag var ju chanslös.

Under eftermiddagen hittade RX-7an och Speedstern tempo och bestämde sig för att lämna mig långt bak :-( Fan vad tjaskigt, ni kunde väntat på mig ;-) Som tur var hade vi fått tillskott av en M3 i grupp B som fick svettas rätt duktigt i vår lilla dans runt banan.

Slutligen mina synpunkter.
Angående omkörningarna så är det helt OK med att behöva blinka men det ger mer frihet om man slipper. Särskilt i grupp B och C. Jag förstår behovet i grupp A. Det var lite störande när man blev sittande bakom en S2000 i nära 2 varv innan jag slutligen bröt mot reglerna och körde om honom. Då hade det bildats en karavan på 4 bilar bakom som alla ville förbi.

Angående tre grupper (eller 4 som det var). Jag tycker det fungerar fint med lineup som vi gjorde. Det kändes lite lustigt när linjerna korsades i depån men det gick ju så långsamt så det var ju bara att vinka fram.Däremot för att tiderna ska fungera så skulle man kunna kopiera Alfa Romeo som har en stor klocka med sig som visar tiden. Den klockan ställer man efter förseningar och så vidare så att schemat gäller hela dagen. Den klockan kan alltså visa 11 när klockan i själva verket är 11.30.

Dessa synpunkter är dock väldigt små i jämförelse med hur trevligt jag hade. Summa sumarum så hade jag jättetrevligt och vill tacka alla arrangörer och medtrafikanter.

_________________
Per Smitt
Mazda RX-8
Citera
Stefan_A
Saltsjö-Boo
Här sen Sep 2005
Inlägg: 279



Hade tyvärr inte tid att vara med och leka denna gång utan fick nöja mig med en snabb titt och lite depåsnack. Några bilder blev det iallafall även denna helg. Några smakprov nedan...









Några bilder till finns som vanligt på http://speedster1749.com/

_________________
Stefan Axelsson

Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20
Citera
D0GG3
Kalmar
Här sen Apr 2007
Inlägg: 73



Hade också en jätterolig dag

Min kompis Kalle (svart Opel speedster) tog lite bilder som jag kommer lägga upp här framöver.

_________________
Douglas Richardson
Mazda Rx-7 FD3S (såld)
Nyinköpt Rx-7 Re amemiya
Suzuki Swift GTI (brukis)
Citera
Treble
Trelleborg
Här sen Feb 2006
Inlägg: 10



D0GG3 skrev:
Hade också en jätterolig dag

Min kompis Kalle (svart Opel speedster) tog lite bilder som jag kommer lägga upp här framöver.




KANON trevlig dag! Tack Per o Dogge för trevliga fighter! Vikt framför effekt Men effekt behövs, märktes på slutet mot Dogge. Imponerande körning

_________________
David Treble-Read
Citera
RobbanT
Malmö
Här sen Maj 2007
Inlägg: 42



Ja det var trevligt i söndags och fruktansvärt varmt (men skönt).

Första gången man kör högerstyrt på bana och det märkes väl mest när man fick i 5an istället på 3an ibland på rakan och känns lite skumt med sidokrafterna när man ska växla i utgången på en kurva.
Jag kan hålla med vissa att ni kunde skrivit ut att man inte fick lov att köra om i kurvor etc men det är ju bra om man aldrig provat på innan. Fri omkörning i t.ex Grupp C ser jag inte som några problem

På återseende

_________________
Robin TOpelius

www.sodervidinge.se
Citera
Eftersnack
2008-06-08 Lotus Sturup Raceway
3229 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande