Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
22, 23 och 24 Augusti - STOR REJSA.NU-TRÄFF!
<<   1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22   >>
23 besök senaste veckan (58802 totalt)
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Mattias Habenicht (Habbe) skrev:

Lär nog finnas några campinggrillare också, funderar på det själv. Fast med tidigare erfarenhet lär jag väl dra i mig en kall hot dog samtidigt som jag tokmeckar under bilen hela natten.


Det jag tycket känns tråkigtast med de andra alternativen är det blir väldigt splittrat. Jag hade hoppats på att det skulle bli lite av "en stor familj" där alla hade varit samlade under samma tak och man kunde ha lite trevligt. Jag fick iaf intrycket från början när denna tråd kom upp att grillning (läs tillgång till grill) och underhållning skulle vara tillgängligt för alla. Stod inget om några extra kostnader då Hade i så fall varit bättre för sammanhållningens skull att ta 900kr och inkludera middagen i kostnaden för helgen och inte ha något lyx alternativ. Det är knappast pengarna det sitter i utan att bara ungefär 25 pers är anmälda till grillningen?! Vad tänker resten göra??

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019



Peteree skrev:
Fortuna rejsers = Fortuna nedanför Rydebäck?

Fortuna=kvarvarande företagsskylt på huvudbyggnaden på den gård där vårat garage finns. Tullstorp Malmö, närheten av Toftanäs (ICA Maxi mm).

Minst 7 personer här på forumet ingår i Fortuna Rejers, 4 av dessa inkl mig kör på Sturup i helgen.

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Percival
Malmö
Här sen Aug 2008
Inlägg: 46



Hej! Nu har jag anmält mig och betalt för mig och min bil på Sturup nu till helgen. Då jag är helt ny på detta har jag några frågor. Jag är anmäld som nr 173 med en gatbil. Kommer jag få köra och när vet jag det och om inte får jag pengarna tillbaks? om jag får köra!! Vilka dagar? Får man ta med sig en följebil med verktyg. Jag vet att det låter lite nybörjare men det är bara att erkänna att det är jag.

Mvh/Percival

_________________
Olle Olsson
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019



de 120 först betalande är garanterade körning enl tidigare svar på en fråga jag själv ställde!

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Dignell skrev:
Mattias Habenicht (Habbe) skrev:

Lär nog finnas några campinggrillare också, funderar på det själv. Fast med tidigare erfarenhet lär jag väl dra i mig en kall hot dog samtidigt som jag tokmeckar under bilen hela natten.


Det jag tycket känns tråkigtast med de andra alternativen är det blir väldigt splittrat. Jag hade hoppats på att det skulle bli lite av "en stor familj" där alla hade varit samlade under samma tak och man kunde ha lite trevligt. Jag fick iaf intrycket från början när denna tråd kom upp att grillning (läs tillgång till grill) och underhållning skulle vara tillgängligt för alla. Stod inget om några extra kostnader då Hade i så fall varit bättre för sammanhållningens skull att ta 900kr och inkludera middagen i kostnaden för helgen och inte ha något lyx alternativ. Det är knappast pengarna det sitter i utan att bara ungefär 25 pers är anmälda till grillningen?! Vad tänker resten göra??



Lite trist att så pass få ansluter till grillningen som ordnas, gissar på att det blir lurigt att anmäla sitt intresse på platsen då mat och sådant beräknas efter antalet anmälda.

Kanske en del har missat det då det ligger i en separat tråd? ett grupp PM till anmälda om grillningen hade kanske gett lite resultat! Jag menar ju fler vi är desto trevligare blir det!

Dom som valt lyxalternativet kommer väl även att umgås med oss andra vanliga middagsgäster och dom är väl en bunke folk där så totalt är vi kanske 35? Fortfrande lite lågt deltagande dock..

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
MagnusN
Oxelösund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 722



Som det ser ut idag kan jag inte komma till Sturup i helgen.
Däcken jag skulle få köpa hade rejäla bromsplattor, och är inte säkert jag kan komma ner överhuvudtaget pga att folk är föräldralediga samt sjuka på jobbet.

Så om det är någon som vill åka och inte har betalat ännu, så finns min plats över.
Nr 102, Magnus Nyholm

Hör av er till mig på 070-7300683.

Mvh Magnus

_________________
Magnus Nyholm
#30 TRK Racing, MSLS
S7R Super Seven
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



johan sjöström skrev:
Dignell skrev:
Mattias Habenicht (Habbe) skrev:

Lär nog finnas några campinggrillare också, funderar på det själv. Fast med tidigare erfarenhet lär jag väl dra i mig en kall hot dog samtidigt som jag tokmeckar under bilen hela natten.


Det jag tycket känns tråkigtast med de andra alternativen är det blir väldigt splittrat. Jag hade hoppats på att det skulle bli lite av "en stor familj" där alla hade varit samlade under samma tak och man kunde ha lite trevligt. Jag fick iaf intrycket från början när denna tråd kom upp att grillning (läs tillgång till grill) och underhållning skulle vara tillgängligt för alla. Stod inget om några extra kostnader då Hade i så fall varit bättre för sammanhållningens skull att ta 900kr och inkludera middagen i kostnaden för helgen och inte ha något lyx alternativ. Det är knappast pengarna det sitter i utan att bara ungefär 25 pers är anmälda till grillningen?! Vad tänker resten göra??



Lite trist att så pass få ansluter till grillningen som ordnas, gissar på att det blir lurigt att anmäla sitt intresse på platsen då mat och sådant beräknas efter antalet anmälda.

Kanske en del har missat det då det ligger i en separat tråd? ett grupp PM till anmälda om grillningen hade kanske gett lite resultat! Jag menar ju fler vi är desto trevligare blir det!

Dom som valt lyxalternativet kommer väl även att umgås med oss andra vanliga middagsgäster och dom är väl en bunke folk där så totalt är vi kanske 35? Fortfrande lite lågt deltagande dock..


vi kommer ta till maten lite grand..... så att det finns några sistaminuten platser... att anmäla sig till....
men helst hade vi sett att alla hade anmält sig såklart till vår grillafton men jag tyckte inte att jag ville lägga in kostnaden i träffen för alla vill inte vet jag.... Och meningen var att rejsa-träffen skulle vara billig relativt sett för att vara med.... Och 700 för 3 möjliga dagars körning är billigt...... sen finns det tilläggsmöjligheter för dom som vill ha lite extra och är naturligtvis helt frivilligt....

själva grillningen kostar såklart.... men underhållningen efteråt är självklart gratis och är öppen för alla oavsett om man deltagit i vår grillning eller inte.....

sen är vi inte så ledsna för att det inte är så himla många som vill ha grillmaten..... eftersom det är en jäkla skillnad på att grilla till ca 60-70st som vi blir nu med funkisar och allt och att grilla till 200+..... dvs det gör att kvaliten kommer bli betydligt bättre då matlagningen är på en hanterbar nivå....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Percival skrev:
Hej! Nu har jag anmält mig och betalt för mig och min bil på Sturup nu till helgen. Då jag är helt ny på detta har jag några frågor. Jag är anmäld som nr 173 med en gatbil. Kommer jag få köra och när vet jag det och om inte får jag pengarna tillbaks? om jag får köra!! Vilka dagar? Får man ta med sig en följebil med verktyg. Jag vet att det låter lite nybörjare men det är bara att erkänna att det är jag.

Mvh/Percival


du är ok och du får ta med följebil.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
pär grip
Sthlm Söder om Söder
Här sen Apr 2003
Inlägg: 417



Med risk för att ställa en fråga som redan ställts! Kostar det nåt att komma och kika på fredagskvällen?
Jag kommer under helgen befinna mig i andrahemmet i metropolen Kingelstad men är uppbokad under resten av helgen men tänkte smita iväg på fredagen!

(Habbe: jag har kommit på att ja nästan ser hem till dig från vår infart )
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019



Pär Grip skrev:
Med risk för att ställa en fråga som redan ställts! Kostar det nåt att komma och kika på fredagskvällen?
Jag kommer under helgen befinna mig i andrahemmet i metropolen Kingelstad men är uppbokad under resten av helgen men tänkte smita iväg på fredagen!

(Habbe: jag har kommit på att ja nästan ser hem till dig från vår infart )


Sthlm, söder om söder! god damn vilket utkikstorn du måste ha på uppfarten, bara 62 mil mellan oss!

EDIT: aha andrahemmet, ja då har vi båda valt världens ände!!

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
pär grip
Sthlm Söder om Söder
Här sen Apr 2003
Inlägg: 417



Mattias Habenicht (Habbe) skrev:
Pär Grip skrev:
Med risk för att ställa en fråga som redan ställts! Kostar det nåt att komma och kika på fredagskvällen?
Jag kommer under helgen befinna mig i andrahemmet i metropolen Kingelstad men är uppbokad under resten av helgen men tänkte smita iväg på fredagen!

(Habbe: jag har kommit på att ja nästan ser hem till dig från vår infart )


Sthlm, söder om söder! god damn vilket utkikstorn du måste ha på uppfarten, bara 62 mil mellan oss!

EDIT: aha andrahemmet, ja då har vi båda valt världens ände!!




(är dock bara 58,9mil....)
Citera
RATTRacing
Jönköping
Här sen Jul 2004
Inlägg: 412



Nu är det snart dags! Är så *£$% sugen!


Förlåt mig om jag inte hittat denna fråga med eventuellt svar genom alla trådar men here goes:

Finns det möjlighet att tvätta bilen på plats? Hur, var, när?

Syns imorgon!

_________________
Johan Rosenquist
SDF ansvarig Audi ClubSport
www.audiclubsport.se

RosenquistAudiTTRACING
www.rattracing.com

www.guldgossarnaracing.se
Citera
wiking72
Malmö
Här sen Aug 2004
Inlägg: 677



Nu e man ju bra sugen på att komma ut o rasta skiten lite

Tänkte köra redan imorrn,min fråga är: finns det möjlighet att låta bilen stå kvar till på lördagen
För jag gissar att en del tänker campa på området?

_________________
Stefan Lindh

Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC
Bygger Manta B med 3.0 TIC

https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts
Citera
Söder
Halmstad
Här sen Jan 2003
Inlägg: 553



Ett par kompisar ska dra ner en husvagn åt mej, hur dags kan dom komma in på området? Är väl bäst att skicka pengar med dom så platsen blir betald direkt också!

Nr 131 Daniel Söderström

_________________
Daniel Söderström
Scuderia Motori Sud
Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers
Alfa 75 TS -89 Lekbil
Önos Osäkert!!
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4224

Hjälpmoderator

wiking72 skrev:
Nu e man ju bra sugen på att komma ut o rasta skiten lite

Tänkte köra redan imorrn,min fråga är: finns det möjlighet att låta bilen stå kvar till på lördagen
För jag gissar att en del tänker campa på området?



Hehe, vem är inte det

Provkörde nyss och kändes bra. Nyservat och fint. Kommer nog oxå redan på fredagen och hade gärna parkerat bilen på plats om det går.

_________________
Daniel Steiner
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



Japp, då är Ringtaxin nyservad med 4hjulsmärning och nya R-däck fit for fight.

Vi kommer ned under fredagskvällen och stannar hela helgen.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



till alla

ja , ni kommer in redan på fredagen och ni kan lämna bilar på området..... självklart på egen risk å sådär.....

vi har inga vakter förrutom att vi är många och ändå har lite koll ändå såklart.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Söder
Halmstad
Här sen Jan 2003
Inlägg: 553



Fredrik - SLC skrev:
till alla

ja , ni kommer in redan på fredagen och ni kan lämna bilar på området..... självklart på egen risk å sådär.....

vi har inga vakter förrutom att vi är många och ändå har lite koll ändå såklart.....


ok! Men när på fredagen kan man komma? kompisarna som ska dra ner vagnen åt mej funderar på att köra lite tidigare å köra med mej ner sen.

_________________
Daniel Söderström
Scuderia Motori Sud
Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers
Alfa 75 TS -89 Lekbil
Önos Osäkert!!
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



RATTRacing skrev:

Finns det möjlighet att tvätta bilen på plats? Hur, var, när?


Jag har aldrig ens sett en vattenslang där ute, men det går kanske att ordna.
Annars finns det riktigt bra tvättmöjligheter om du åker två mil in mot Malmö - närmaste stället
borde vara det här: http://www.frippscarwash.se/#

_________________
--
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Söder skrev:
Fredrik - SLC skrev:
till alla

ja , ni kommer in redan på fredagen och ni kan lämna bilar på området..... självklart på egen risk å sådär.....

vi har inga vakter förrutom att vi är många och ändå har lite koll ändå såklart.....


ok! Men när på fredagen kan man komma? kompisarna som ska dra ner vagnen åt mej funderar på att köra lite tidigare å köra med mej ner sen.


allra tidigaste man kan komma in är 17.30 ..... innan dess lär vi inte hinna iordning själva....

åker från mantorp ca 9-10 imorgon bitti....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Söder
Halmstad
Här sen Jan 2003
Inlägg: 553



Gött! Då hälsar jag dem det!

_________________
Daniel Söderström
Scuderia Motori Sud
Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers
Alfa 75 TS -89 Lekbil
Önos Osäkert!!
Citera
Inför träffar
22, 23 och 24 Augusti - STOR REJSA.NU-TRÄFF!
<<   1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22   >>
23 besök senaste veckan (58802 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande