Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-06-29 Wankelträff i Fjärås.
2 besök senaste veckan (1450 totalt)
combat
Göteborg/Partille
Här sen Nov 2003
Inlägg: 175


Trådstartare
Jag kallade hugade wankel alternativt Mazdaägare till en pytteliten träff i Fjärås söder om Kungsbacka. Runt 16 bilar var anmälda, tror det kom några fler trots ett par avhopp. Svängde in på parkeringen exakt på minuten och där stod det en massa bilar, hade jag faktiskt svårt att föreställa mig och fick intala mig att jag inte drömde.

Vädret var minst sagt lynnigt vilket påverkade programmet, när sedan en RX-7 FD råkade ut för att en kylarslang ville ta livet av sig under turen runt sjön Lygnern så ruckades programmet än mer. Lyckligtvis stannade han bilen mitt ute i ingenstans vid ett hus som råkade ha rätt sorts slang, jag hade haft sinnesnärvaro att ta med lite verktyg som nu kom till användning.

Lite lek med koner fick strykas och vi satsade allt på körningen runt sjön, bitvis var det väldigt inspirerad körning där en Mazda Miata vars ägare har god lokalkännedom fick ligga i täten för att visa okunniga vart resan bar. Själv var jag lite här och där och försökte filma, jag hade varit och rekognoserat omgivningarna i god tid och visste ungefär var jag ville stå med kameran.


Träffen blev ju inte riktigt som jag tänkt mig pga väder och slangar men tydligen fanns det behov av mer träffar framöver då flera ville göra om detta. Få se om tid och lust finns ifrån min sida att rigga något mer av den varan.

Kul blandning med bilar var det.

Två RX-8. En av dom luktade riktigt gott, vilket petrolhead jag e som nästan får växelspak;) av dofter ifrån avgaser med inslag av vissa oljor.





Nämen se, mina pärlor fastnade på bild


Två utav tre Miator.




En Mazda MX6, hehe ägaren har skaffat en RX-7 FD som det nu arbetas med då han blev wankelbiten vid förra träffen.



Känd från Bilsport!




En raritet, en helt rostfri RX-3. Vill ha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!











Paus i Sätila. Miatan i förgrunden, senaste modell och körövningsledare;)



_________________
Bert-Åke Blennow
Fordonspark: Mazda RX-7 -85.
Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar.
Citera
combat
Göteborg/Partille
Här sen Nov 2003
Inlägg: 175


Trådstartare
Länk till en hårt nedklippt film på YouTube. Men håll med om att det är lagom härlig väg att köra på om man drar ihop ett gäng som vill umgås och köra bil oavsett förarkvaliteter, lagom med kurvor och kuperat landskap.
http://www.youtube.com/watch?v=sOZ8_zhlllU

_________________
Bert-Åke Blennow
Fordonspark: Mazda RX-7 -85.
Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar.
Citera
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 1629



Impad av ditt initiativ och att så många kom. thumbs up Lite avis man inte kunde va där. För lång resa.

_________________
Lennart Pettersson
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Citera
1275GT
göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 179



ser riktigt trevligt ut
vägarna på filmen ser ju finfina ut

blir det någon mer träff får jag nog se till å omprioritera så man kan hänga med

_________________
per nilsson

BMW M3 97
mazda mx5 93le (TURBO)
Citera
Eftersnack
2008-06-29 Wankelträff i Fjärås.
2 besök senaste veckan (1450 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande