Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-06-27>28 Gatebil Mantorp
3 besök senaste veckan (2192 totalt)
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1017


Trådstartare
Bilder från Gatebil Mantorp.
Resten av bilderna finns på www.hastig.se





































Resten av bilderna finns på www.hastig.se

_________________
// Jani Hast
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Det var ett kul evenemang! Man kanske ksulle få tummen ur o redigera bilderna, men det är ju ingen direkt säkerhet, var bättre detta året men förarna verkar inte medvetna om något, var ju en del som burnade hela depåinfarten sakta, sen 2st som tog det lite längre och åkte sakte med fullt hjulspinn och massor av varv genom hela depån till sin plats, underhållande? ja, smart? nej, ett normalt svenskt evenemang hade man väl fått åka hem o kanske inte ens komma tillbaka?

_________________
Viktor Starkman
Citera
L0FA

Här sen Feb 2004
Inlägg: 767



Ultura skrev:
Det var ett kul evenemang! Man kanske ksulle få tummen ur o redigera bilderna, men det är ju ingen direkt säkerhet, var bättre detta året men förarna verkar inte medvetna om något, var ju en del som burnade hela depåinfarten sakta, sen 2st som tog det lite längre och åkte sakte med fullt hjulspinn och massor av varv genom hela depån till sin plats, underhållande? ja, smart? nej, ett normalt svenskt evenemang hade man väl fått åka hem o kanske inte ens komma tillbaka?




de säkraste är ju att va kvar hemma, men är livet värt att leva då? Gatbil träffarna är lite tokiga och kommer fortsätta så är jag övertygad om, tycker man inte om det är de bara åka på nått annat event.

Det som kännetäcknar vanliga svenska evenemang är väl att de är så tråkiga och strikta så man tror att de är ett gäng döingar som träffs. Och frågan är om de inte vart mer kollissioner på de vanliga banträffarna med 1000 regler än på gatebilträffarna?
Citera
L0FA

Här sen Feb 2004
Inlägg: 767



glömde visst säga att bilderna va fina
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



lofa skrev:
Det som kännetäcknar vanliga svenska evenemang är väl att de är så tråkiga och strikta så man tror att de är ett gäng döingar som träffs. Och frågan är om de inte vart mer kollissioner på de vanliga banträffarna med 1000 regler än på gatebilträffarna?
Det brukar inte inträffa så mycket kollisioner i depån iaf, vad som sker på det avsäkrade område som heter banan är nåt lite annat.

Men burnande och gångfart+ i Mantorps maskindepå klarar ju även Autoropas besökare av...

Undrar varför inte det burnas mellan montrarna inne på Emlia?

Var sak på sin plats, körningen verkar ju varit sevärd iaf, bra häng med golfen. thumbs up

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



lofa skrev:
Ultura skrev:
Det var ett kul evenemang! Man kanske ksulle få tummen ur o redigera bilderna, men det är ju ingen direkt säkerhet, var bättre detta året men förarna verkar inte medvetna om något, var ju en del som burnade hela depåinfarten sakta, sen 2st som tog det lite längre och åkte sakte med fullt hjulspinn och massor av varv genom hela depån till sin plats, underhållande? ja, smart? nej, ett normalt svenskt evenemang hade man väl fått åka hem o kanske inte ens komma tillbaka?




de säkraste är ju att va kvar hemma, men är livet värt att leva då? Gatbil träffarna är lite tokiga och kommer fortsätta så är jag övertygad om, tycker man inte om det är de bara åka på nått annat event.

Det som kännetäcknar vanliga svenska evenemang är väl att de är så tråkiga och strikta så man tror att de är ett gäng döingar som träffs. Och frågan är om de inte vart mer kollissioner på de vanliga banträffarna med 1000 regler än på gatebilträffarna?


Du får nog läsa det jag skrev lite mer ordentligt, det jag menar är bara att jag tycker det är både onödigt och fel att göra så i depån, sen skrev jag ju att det var underhållande, men eftersom det är grymt mycket folk i rörelse i maskindepån så, jag har inte sagt nått illa om det annars, bara att de känns lite väl galet ibland, många dumma omkörningar osv, jag gillar ju evenemanget ändå och lär gå nästa år också .

Sen tycker jag inte det är för strikt på klubbträffar, tycker det är bra att det prioriteras såpass högt, men vissa saker håller jag mycket väl med om är lite väl överdrivet, sen har du nog helt rätt angående att det är mer kollisioner eller vurpor på vanliga träffar.


Niklas: Ja golfen var stollig, inte illa o ligga på såpass grov sladd med så kort hjulbas

_________________
Viktor Starkman
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Trevlig träff! Jag var där på lördagen och kikade lite. Många roliga värstingåk verkar alltid vara på plats.



Detta är Jocke som jag delar garage med. Bilen går räääätt bra om man säger så. Åkte med en sväng när han laddade 0,9bar och det sköt på bra. Nu laddar han 1,7bar och fick ut 417hk 515Nm ur motorn.

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Eftersnack
2008-06-27>28 Gatebil Mantorp
3 besök senaste veckan (2192 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande