Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-07-06 BMWSC Anderstorp
<<   1, 2, 3, 4   >>
13065 besök totalt
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587



fel

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587



Nicke_1 skrev:
Kul träff med mycket körning! Vissa varv undrade jag om jag hade missat den schackrutiga flaggan vid huvudposteringen och var helt ensam där ute - av de 60 anmälda kan det inte varit många som dök upp!
Finns några varv ( ) dokumenterade i min bilbyggartråd:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13826&postdays=0&postor . . . .



härlig film...vilken känsla...kul å träffas förresten å hoppas du fick något tips.

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540



På BMW Sort Club tråden så hittar ni en tråd där vi söker bilder från pristagarnas bilar i BMW Cup.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=48040
mvh
Anders

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1168



Ni ser ut att ha haft det trevligt! Riktigt synd att jag inte kunde närvara .

Tur Tobias var där och kunde hålla fotofanan högt

_________________
///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778


Trådstartare
Pelle Persson skrev:
BMWTobbe skrev:
Stort tack till alla arrangörer och flaggvakter för denna dagen!

Första gången på mossen för mig och det var intressant. Lååång raka, låånga kurvor och det är man ju inte van vid med Sturup och Knutstorp som hemmabanor.

När det känns så, innebär det att man har för lite effekt i maskinen


Joo, men när jag skruvade upp dieselboxen blev jag svartflaggad för att min bil rök. Den går "ganska" fett på 100%
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Det var ball när M3:an stannade till vid vårt place på parkeringen och sa till mig (medan han pekade på Tobbes 120D):

-hehehe 120d, hmm är den trimmad eller?
-njae lite..
- Ja jag kom ju förbi men det var inte lätt, jag fick jobba hårt...

Säger ju en del om bilen, typ standard 120d "gamla motorn", lätt sänkt och en box för några lappar!

Knäckande för folk med dyra M- bilar

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1138



Blev inte så många bilder men ett par mekarbilder iaf.






_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



lite fler bilder från anderstorp





















_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Hehe, sammanfattar dagen bra dedär bilderna .

Jag upplevde lite konstiga vibrationer och känsla i fram på vägen hem, tror detta var problemt


Det är jämnt slitet över hela som det ser ut iaf, bak är det ruggat och lite grann så som framdäcken, mest irreterande är väl allt grus som skrammlar i hjulhusen så fort man kör iväg.

En annan sak som var intressant var att på vägen hem var det nått som lät flappflappflapp osv i bak när dämparna hamnade i ett visst läge, sagt och gjort, när jag kom in på en mindre väg gjorde jag en ordentlig rivstart, sen var det problemet löst .

Igår dekaltrimmade jag bilen också, fast dum som jag var köpte jag bara ett märke , så det sitter på vänster sida, får väl köpa ett till snarast! Men det går väl iaf liiiiite snabbare med bara ett?


En annan irreterande sak var att jag glömde köpa en t-shirt trots Hobbes uppmaning "Du går inte ut härifrån förns du köpt en t-shirt!".

Så nu var nog alla historier slut från denna gång

_________________
Viktor Starkman
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



BMWTobbe skrev:
Pelle Persson skrev:
BMWTobbe skrev:
Stort tack till alla arrangörer och flaggvakter för denna dagen!

Första gången på mossen för mig och det var intressant. Lååång raka, låånga kurvor och det är man ju inte van vid med Sturup och Knutstorp som hemmabanor.

När det känns så, innebär det att man har för lite effekt i maskinen


Joo, men när jag skruvade upp dieselboxen blev jag svartflaggad för att min bil rök. Den går "ganska" fett på 100%


oops..men vad gör man inte för att komma ifatt en hundkoja.. Trevligt att träffas förresten!
Ser fram emot nya fajter , våga inte ta M3an nästa gång bara ...

MS//

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778


Trådstartare
Marcus S skrev:
BMWTobbe skrev:
Pelle Persson skrev:
BMWTobbe skrev:
Stort tack till alla arrangörer och flaggvakter för denna dagen!

Första gången på mossen för mig och det var intressant. Lååång raka, låånga kurvor och det är man ju inte van vid med Sturup och Knutstorp som hemmabanor.

När det känns så, innebär det att man har för lite effekt i maskinen


Joo, men när jag skruvade upp dieselboxen blev jag svartflaggad för att min bil rök. Den går "ganska" fett på 100%


oops..men vad gör man inte för att komma ifatt en hundkoja.. Trevligt att träffas förresten!
Ser fram emot nya fajter , våga inte ta M3an nästa gång bara ...

MS//


Ja, visst var det trevligt att träffas och fajtas lite igen! Det var lättare att komma i fatt dig på Mantorp av någon anledning, eller var det Sturup? Kul att jag hängde med dig, men när boxen var uppställd var du på andra sidan av varvet så vi fick inte sett hur det gick. Vilket som så tändes motorlampan efter tio varv med boxen på max, sen var det dags att lugna ner sig lite eftersom vi hade 25 mil hem (30 om man räknar med Johans "genväg")

Planen är att det skall köras m3 e30 på knutanträffen, men den har stått still sen -05, så mycket skall klaffa. Kanske blir det reservbilen igen...
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Viktor,

Den där dekalen ger dig många kompisar och minst 5 hk extra
Sveriges snabbaste klubbmärke (Loaded timeattack)

Vi kommer att sälja klubbregalia på Knutan också så det finns en möjlighet för dig att komplettera snart.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006
Inlägg: 574



Vill också tacka för ytterligare en välarrangerad träff av BMWSC thumbs up Inhyrda flaggvakter är verkligen toppen och gör att vi som åker långt för att köra verkligen får valuta för pengarna - man får köra så mycket man orkar och vill Det var första gången på Anderstorp för mig och det lär inte bli sista

_________________
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Hobbe skrev:
Viktor,

Den där dekalen ger dig många kompisar och minst 5 hk extra
Sveriges snabbaste klubbmärke (Loaded timeattack)

Vi kommer att sälja klubbregalia på Knutan också så det finns en möjlighet för dig att komplettera snart.


Hehe perfekt, får bli o slanta upp lite mer på Knutan .

Dom där extra pollarna skulle behövas, blev ju mörkrädd hur fort en del for förbi på rakan , kaswoosh! .

En kul sak jag kom att tänka på var när Fredric eller Jonas kom med M3:orna o drog om, fick rejält ont i öronen när man hörde insugsljudet närma sig , då låter dock min bil massor innuti, grymt härlig känsla iaf!

Ska be lite till motorsportsgudarna inatt o hoppas e30 kan va klar när jag vaknar, den borde gå lite bättre än e36:an iaf .

Sen var det ju en mycket trevlig sak som avslutade dagen var att när jag och bror packade ihop oss så ringde Samuel vilket resulterade i att jag fick mina Grupp-N dämpare till E30:in levererade, mycket bra thumbs up

_________________
Viktor Starkman
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Tackar också för en kanondag även fast man inte är helt nöjd med två andra platser så måste jag säga att dagen var lyckad iaf Mossen är en mycket speciel bana må jag säga och otroligt rolig, men för våra lilla motor så behöver vi liiite kortare rakor för att kunna göra oss helt till rätta

Här kommer en film från heat 2, den första filmen blev det datastrul med så den kommer förhoppningsvis upp imorgon eller så, om någon har en chans att lägga den någon annanstas också så vore jag tacksam, för tydligen gillar inte diino när man laddar för mycket från deras gratis sida
Passa även på att läsa racerapporten på hemsidan, finns i signaturen längre ner

http://fleshwounds.diinoweb.com/files/

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019




_________________
olof Johansson
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5682



Flesh skrev:
Här kommer en film från heat 2, http://fleshwounds.diinoweb.com/files/


Underhållning på hög nivå, ser redan fram emot Knutan

_________________
Patrik Skoog
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540



olof Johansson skrev:
Film från Racen

http://www.youtube.com/watch?v=19P_v3Yc2VI


thumbs up thumbs up thumbs up vi lägger upp den på hemsidan tycker jag. Är det ok?

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



No problems att lägga upp min film:)

_________________
olof Johansson
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Flesh skrev:
Tackar också för en kanondag även fast man inte är helt nöjd med två andra platser så måste jag säga att dagen var lyckad iaf Mossen är en mycket speciel bana må jag säga och otroligt rolig, men för våra lilla motor så behöver vi liiite kortare rakor för att kunna göra oss helt till rätta

Här kommer en film från heat 2, den första filmen blev det datastrul med så den kommer förhoppningsvis upp imorgon eller så, om någon har en chans att lägga den någon annanstas också så vore jag tacksam, för tydligen gillar inte diino när man laddar för mycket från deras gratis sida
Passa även på att läsa racerapporten på hemsidan, finns i signaturen längre ner

http://fleshwounds.diinoweb.com/files/


Nån som har lite plats där det inte slår i taket hela tiden

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



BMWTobbe skrev:
Marcus S skrev:
BMWTobbe skrev:
Pelle Persson skrev:
BMWTobbe skrev:
Stort tack till alla arrangörer och flaggvakter för denna dagen!

Första gången på mossen för mig och det var intressant. Lååång raka, låånga kurvor och det är man ju inte van vid med Sturup och Knutstorp som hemmabanor.

När det känns så, innebär det att man har för lite effekt i maskinen


Joo, men när jag skruvade upp dieselboxen blev jag svartflaggad för att min bil rök. Den går "ganska" fett på 100%


oops..men vad gör man inte för att komma ifatt en hundkoja.. Trevligt att träffas förresten!
Ser fram emot nya fajter , våga inte ta M3an nästa gång bara ...

MS//


Ja, visst var det trevligt att träffas och fajtas lite igen! Det var lättare att komma i fatt dig på Mantorp av någon anledning, eller var det Sturup? Kul att jag hängde med dig, men när boxen var uppställd var du på andra sidan av varvet så vi fick inte sett hur det gick. Vilket som så tändes motorlampan efter tio varv med boxen på max, sen var det dags att lugna ner sig lite eftersom vi hade 25 mil hem (30 om man räknar med Johans "genväg")

Planen är att det skall köras m3 e30 på knutanträffen, men den har stått still sen -05, så mycket skall klaffa. Kanske blir det reservbilen igen...


Jag tror att MINIn hade fördel av den platta banan , lite sämre vrid än i din diesel...
Går det uppför hänger jag nog inte på..
Jag tyckte dessutom Anderstorp var mindre komplicerad än Mantorp , bara att hålla fullt..

Väl mött på Knutan ! Då vill jag ha handikapp förresten , det är ju din hemmabana !

MS//

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Eftersnack
2008-07-06 BMWSC Anderstorp
<<   1, 2, 3, 4   >>
13065 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande