Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Inför träffar 2009-02-28/03-01 24timmars SLC & 5papp+ Mantorp Park | << 1, 2, 3, ... 22, 23, 24 >> 5 besök senaste veckan (59199 totalt) |
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
Din chef kommer att vara där så försök inte med sjukskrivning eller liknande _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Behövs ju inte eftersom det körs lördag till söndag _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
Det kommer inom kort en anmälan från Team Huddinge Kustoms.
Vi samlar vuxenpoäng och satsar på något driftssäkert och bränslesnålt _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Kul.... börjar ramla in lite anmälningar nu, även fast jag tror dom flesta kommer efter nyåret när alla ledigheter är avklarade..... |
||||
Jag behöver hjälp att klara ut grejerna.
I första tråden under punkt 3 står "Stol, skall vara FIA klassad för Racing." men vid frågan från Björn, 20 Nov 2008 22:20 så har du, Fredrik, svarat att det räcker med "en gammal rejsstol i bra skick" som ej är FIA godkänd. Vad gäller? _________________ Robert Lindström - |
||||
Måste bilen säljas efteråt om man åker 5papp +. Tänker mer på vår Alfa som ska gå långlopp framöver men nästan går in i 5papp+ till detta race. Det som egentligen går utanför är stötdämpare och fjädrar som det nog blir lite bullshitpoäng på. För då kan vi lika gärna åka 5papp+ med den.
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
samma undran här. och bränsletanken; MÅSTE det vara en FIA-tank eller funkar originaltanken? |
||||
Undrar det samma om det funkar med orginal bränsletank..
och om det funkar med folkrace bur. Så här står det i sbf reglemente ang. folkracebur: FR-T 6.10.2 Uppbyggnad Endast stålrör är tillåtna. Rören ska ha en minsta diameter av 38 mm i kombination med godstjocklek 2,5 mm, alt. minsta diameter 40 mm i kombination med godstjocklek 2.0 mm. Olika dimensioner får finnas men aldrig understiga dessa värden. Huvudbåge (A) ska bestå av en rörlängd utan skarvar. De ska ha jämna, kontinuerliga böjar utan spår av krusning eller utmattning. Övriga rör som ingår i skyddsburen får skarvas om skarvhylsa och skruvförband med 2 eller 4 bult enligt bild användes. Kan även kompletteras med svets. Bultar ska ha högsta kvalitet, min 8.8, och en minsta dimension av 8 mm. För kontroll av godstjocklek ska ett hål med diameter 6 mm finnas i huvudbåge resp. längsgående båge. _________________ Tobias Svenrot Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon! |
||||
Detta är inte ett offisiellt svar från arrangören....men jag är ganska säker på att jag har rätt.
Det är ok med orginaltank...inga bilar kommer att tvångssäljas...och buren/bågen ska vara i sömlösa rör, det är inte en folkracebur. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Du har helt rätt på alla svar ..... |
||||
Bobby Buster skrev
"Jag behöver hjälp att klara ut grejerna. I första tråden under punkt 3 står "Stol, skall vara FIA klassad för Racing." men vid frågan från Björn, 20 Nov 2008 22:20 så har du, Fredrik, svarat att det räcker med "en gammal rejsstol i bra skick" som ej är FIA godkänd. Vad gäller?" Hur är det med detta? Mvh, _________________ Nicklas Silfverlin The cost of racing hasn't increased in 30 years. Back then, it took everything you had. And it still does. |
||||
aha...... min tanke var att det ska vara en riktig stol..... dock så behöver den inte ha en gällande FIA godkänning..... dvs även gamla stolar där datumet har gått ut är ok........ däremot så ska den ha varit FIA godkänd någongång..... på samma sätt som man godkänner stolar inom svensk klubbracing.... ålder betyder inget utan enbart skicket..... |
||||
Vilka tankregler gäller? Soppadunk? Tankas det på ett ställe och förarbyte på ett annat? Blir det möjligt att kolla olja mm. vid förarbyte eller måste allt sådant ske på annan mekplats? Finns El med tanke på belysning och eventuell husvagn?
Behöver inte svar nu men tänker lite när man ligger och meckar. Blir det många bullshitpoäng att åka 5papp+ klassen med plastrutor och hårdare stötdämpare och fjädrar eller ska man åka någon annan klass i övrigt blir det en typisk 5papp+ bil men rostlagad och lite mer genomgången. Tilläggsfråga: Är tanken att det samma regler resten av sommaren? 1: Köp en bil åk och hoppas den fungerar. 2: Åka orginalmotor, växelåda mm. men se över bilen och se över så den verkligen är i ordning, monterar lite bra bromsar och fjädring samt lättar ur och hamnar i typ klass 4 MSLS reglerna. Har jag rätt? _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
tankning.... soppadunk, och då är det ok att modifiera dunken med avluftning.... El.... ja det är tanken men det kommer kosta extra då det blir på mantorps dieselelverk. tankning på tankplatsen och allt annat sen i sin egen depåplats... Bullshitpoäng, ja... men inte allt för många för din bil skulle jag tro.... (men där kommer jag starta en jury bestående av mig, några andra funkisar och några förar-representanter, så att det inte är bara jag som tycker till ... vilket innebär att det inte kommer vara bara jag som är med och bestämmer bullshitpoäng) Ja, det kommer vara samma upplägg och regler längre fram i sommar...... jag har inte riktigt officiellt presenterat allt än.... men tanken är att jag kommer sätta upp flera tävling och sen starta en liten serie för det här...... tror det behövs en enklare, billigare serie där inte bara startavgiften är lågkostnad utan även själva tävlandet blir billigt.... fast med proffessionellt genomförande på rejsen... |
||||
Då satsar vi på det!
Lite info, min kalkyl säger att ett sådant här race kostar inkl. allt (transporter, underhåll för att få bilen i ordning igen, däck, soppa, startavgifter, garage, olja, bra bromsar mm.) ca:1400:-/timmen = 33.600:- totalt. Billigt att åka 24-timmars med andra ord. Då åker man med en bil som är i gott skick och troligen håller 24-timmar men allt kan ju hända. Delat på 4st blir det bara 8.400:- Vem åker 24-timmar för det någon annan stans förutom hyrkart? Vårat team blir på 4-6st glada gubbar + lite markpersonal, full uppställning mao. _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
Det gör vi! om vi får ihop lite mer folk, än så länge är vi bara 2 pers. Bilen är inhandlad iallafall blev en Alfa(såklart) 155.
_________________ Daniel Söderström Scuderia Motori Sud Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers Alfa 75 TS -89 Lekbil Önos Osäkert!! |
||||
Då blir det målfoto mellan er 155 och vår 75a (inte sådan man dricker), några surkålsbilar och riskokare lär ju inte ha med saken att göra
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
Inför träffar 2009-02-28/03-01 24timmars SLC & 5papp+ Mantorp Park | << 1, 2, 3, ... 22, 23, 24 >> 5 besök senaste veckan (59199 totalt) |