Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2009-02-28/03-01 24timmars SLC & 5papp+ Mantorp Park
<<   1, 2, 3, ... 22, 23, 24   >>
5 besök senaste veckan (59199 totalt)
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Räkna med mig mfl till 90%.
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6059



Du vet vart jag står om det behövs och arbetstiderna tillåter det

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Fries
Öjersjö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 401



Räkna med en bil från Civinco

/Henrik

_________________
Henrik Fries
Porsche 996 Turbo
fd Porsche 928 supercharged
"If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11744

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

J.Stigson skrev:
Du vet vart jag står om det behövs och arbetstiderna tillåter det


Din chef kommer att vara där så försök inte med sjukskrivning eller liknande

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6059



steffe skrev:
J.Stigson skrev:
Du vet vart jag står om det behövs och arbetstiderna tillåter det


Din chef kommer att vara där så försök inte med sjukskrivning eller liknande


Behövs ju inte eftersom det körs lördag till söndag

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3440



Det kommer inom kort en anmälan från Team Huddinge Kustoms.

Vi samlar vuxenpoäng och satsar på något driftssäkert och bränslesnålt

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Wärhner skrev:
Det kommer inom kort en anmälan från Team Huddinge Kustoms.

Vi samlar vuxenpoäng och satsar på något driftssäkert och bränslesnålt


Kul.... börjar ramla in lite anmälningar nu, även fast jag tror dom flesta kommer efter nyåret när alla ledigheter är avklarade.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
BobbyBuster
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 18



Jag behöver hjälp att klara ut grejerna.

I första tråden under punkt 3 står "Stol, skall vara FIA klassad för Racing." men vid frågan från Björn, 20 Nov 2008 22:20 så har du, Fredrik, svarat att det räcker med "en gammal rejsstol i bra skick" som ej är FIA godkänd.

Vad gäller?

_________________
Robert Lindström -
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Måste bilen säljas efteråt om man åker 5papp +. Tänker mer på vår Alfa som ska gå långlopp framöver men nästan går in i 5papp+ till detta race. Det som egentligen går utanför är stötdämpare och fjädrar som det nog blir lite bullshitpoäng på. För då kan vi lika gärna åka 5papp+ med den.
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Björn skrev:
Måste bilen säljas efteråt om man åker 5papp +. Tänker mer på vår Alfa som ska gå långlopp framöver men nästan går in i 5papp+ till detta race. Det som egentligen går utanför är stötdämpare och fjädrar som det nog blir lite bullshitpoäng på. För då kan vi lika gärna åka 5papp+ med den.


samma undran här.
och bränsletanken; MÅSTE det vara en FIA-tank eller funkar originaltanken?

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Tjipp
Göteborg/SJÖVIK
Här sen Sep 2005
Inlägg: 440



Undrar det samma om det funkar med orginal bränsletank..

och om det funkar med folkrace bur.
Så här står det i sbf reglemente ang. folkracebur:

FR-T 6.10.2 Uppbyggnad
Endast stålrör är tillåtna. Rören ska ha en minsta diameter av 38 mm i kombination med godstjocklek 2,5 mm, alt. minsta diameter 40 mm i kombination med godstjocklek 2.0 mm. Olika dimensioner får finnas men aldrig understiga dessa värden.
Huvudbåge (A) ska bestå av en rörlängd utan skarvar. De ska ha jämna, kontinuerliga böjar utan spår av krusning eller utmattning. Övriga rör som ingår i skyddsburen får skarvas om skarvhylsa och skruvförband med 2 eller 4 bult enligt bild användes. Kan även kompletteras med svets. Bultar ska ha högsta kvalitet, min 8.8, och en minsta dimension av 8 mm. För kontroll av godstjocklek ska ett hål med diameter 6 mm finnas i huvudbåge resp. längsgående båge.

_________________
Tobias Svenrot
Kör oftast DogeRam2500Cummins, MB Gl, Golf Mk1 Gti-84, Golf Mk1 Gli cab eller något av mina andra (46) fordon!
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Detta är inte ett offisiellt svar från arrangören....men jag är ganska säker på att jag har rätt.

Det är ok med orginaltank...inga bilar kommer att tvångssäljas...och buren/bågen ska vara i sömlösa rör, det är inte en folkracebur.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
Detta är inte ett offisiellt svar från arrangören....men jag är ganska säker på att jag har rätt.

Det är ok med orginaltank...inga bilar kommer att tvångssäljas...och buren/bågen ska vara i sömlösa rör, det är inte en folkracebur.


Du har helt rätt på alla svar ..... thumbs up

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
nicklas.s
Oslo
Här sen Apr 2007
Inlägg: 40



Bobby Buster skrev
"Jag behöver hjälp att klara ut grejerna.

I första tråden under punkt 3 står "Stol, skall vara FIA klassad för Racing." men vid frågan från Björn, 20 Nov 2008 22:20 så har du, Fredrik, svarat att det räcker med "en gammal rejsstol i bra skick" som ej är FIA godkänd.

Vad gäller?"

Hur är det med detta?

Mvh,

_________________
Nicklas Silfverlin
The cost of racing hasn't increased in 30 years. Back then, it took everything you had. And it still does.
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
nicklas.s skrev:
Bobby Buster skrev
"Jag behöver hjälp att klara ut grejerna.

I första tråden under punkt 3 står "Stol, skall vara FIA klassad för Racing." men vid frågan från Björn, 20 Nov 2008 22:20 så har du, Fredrik, svarat att det räcker med "en gammal rejsstol i bra skick" som ej är FIA godkänd.

Vad gäller?"

Hur är det med detta?

Mvh,


aha...... min tanke var att det ska vara en riktig stol..... dock så behöver den inte ha en gällande FIA godkänning..... dvs även gamla stolar där datumet har gått ut är ok........ däremot så ska den ha varit FIA godkänd någongång.....

på samma sätt som man godkänner stolar inom svensk klubbracing.... ålder betyder inget utan enbart skicket.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Vilka tankregler gäller? Soppadunk? Tankas det på ett ställe och förarbyte på ett annat? Blir det möjligt att kolla olja mm. vid förarbyte eller måste allt sådant ske på annan mekplats? Finns El med tanke på belysning och eventuell husvagn?

Behöver inte svar nu men tänker lite när man ligger och meckar.

Blir det många bullshitpoäng att åka 5papp+ klassen med plastrutor och hårdare stötdämpare och fjädrar eller ska man åka någon annan klass i övrigt blir det en typisk 5papp+ bil men rostlagad och lite mer genomgången.

Tilläggsfråga: Är tanken att det samma regler resten av sommaren?

1: Köp en bil åk och hoppas den fungerar.
2: Åka orginalmotor, växelåda mm. men se över bilen och se över så den verkligen är i ordning, monterar lite bra bromsar och fjädring samt lättar ur och hamnar i typ klass 4 MSLS reglerna.

Har jag rätt?
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Björn skrev:
Vilka tankregler gäller? Soppadunk? Tankas det på ett ställe och förarbyte på ett annat? Blir det möjligt att kolla olja mm. vid förarbyte eller måste allt sådant ske på annan mekplats? Finns El med tanke på belysning och eventuell husvagn?

Behöver inte svar nu men tänker lite när man ligger och meckar.

Blir det många bullshitpoäng att åka 5papp+ klassen med plastrutor och hårdare stötdämpare och fjädrar eller ska man åka någon annan klass i övrigt blir det en typisk 5papp+ bil men rostlagad och lite mer genomgången.

Tilläggsfråga: Är tanken att det samma regler resten av sommaren?

1: Köp en bil åk och hoppas den fungerar.
2: Åka orginalmotor, växelåda mm. men se över bilen och se över så den verkligen är i ordning, monterar lite bra bromsar och fjädring samt lättar ur och hamnar i typ klass 4 MSLS reglerna.

Har jag rätt?



tankning.... soppadunk, och då är det ok att modifiera dunken med avluftning....
El.... ja det är tanken men det kommer kosta extra då det blir på mantorps dieselelverk.
tankning på tankplatsen och allt annat sen i sin egen depåplats...
Bullshitpoäng, ja... men inte allt för många för din bil skulle jag tro.... (men där kommer jag starta en jury bestående av mig, några andra funkisar och några förar-representanter, så att det inte är bara jag som tycker till ... vilket innebär att det inte kommer vara bara jag som är med och bestämmer bullshitpoäng)

Ja, det kommer vara samma upplägg och regler längre fram i sommar...... jag har inte riktigt officiellt presenterat allt än.... men tanken är att jag kommer sätta upp flera tävling och sen starta en liten serie för det här...... tror det behövs en enklare, billigare serie där inte bara startavgiften är lågkostnad utan även själva tävlandet blir billigt.... fast med proffessionellt genomförande på rejsen...

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Då satsar vi på det!

Lite info, min kalkyl säger att ett sådant här race kostar inkl. allt (transporter, underhåll för att få bilen i ordning igen, däck, soppa, startavgifter, garage, olja, bra bromsar mm.) ca:1400:-/timmen = 33.600:- totalt. Billigt att åka 24-timmars med andra ord. Då åker man med en bil som är i gott skick och troligen håller 24-timmar men allt kan ju hända.

Delat på 4st blir det bara 8.400:- Vem åker 24-timmar för det någon annan stans förutom hyrkart?

Vårat team blir på 4-6st glada gubbar + lite markpersonal, full uppställning mao.
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Vem utmanar oss?
Citera
Söder
Halmstad
Här sen Jan 2003
Inlägg: 553



Det gör vi! om vi får ihop lite mer folk, än så länge är vi bara 2 pers. Bilen är inhandlad iallafall blev en Alfa(såklart) 155.

_________________
Daniel Söderström
Scuderia Motori Sud
Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers
Alfa 75 TS -89 Lekbil
Önos Osäkert!!
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Då blir det målfoto mellan er 155 och vår 75a (inte sådan man dricker), några surkålsbilar och riskokare lär ju inte ha med saken att göra
Citera
Inför träffar
2009-02-28/03-01 24timmars SLC & 5papp+ Mantorp Park
<<   1, 2, 3, ... 22, 23, 24   >>
5 besök senaste veckan (59199 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande