Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Skoghag anmäls till förbundsbestraffning
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 86, 87, 88   >>
101 besök senaste veckan (413854 totalt)
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Fredrik - SLC skrev:
Björn skrev:
Är det officiella dokument (bevisen till RIN) vilket det borde vara då de anklagar dig för något? Vore kul och se dem och även diskutera dem här. Har någon sett något SBF.


jag har precis skickat mail till RIN och frågat om SBF har skickat in något om dom har gjort det påminnt om att idag var sista dagen och att dom skulle skicka kopior till mig....

självklart så lägger jag upp kopiorna här sen.....

mvh fredrik


Kl.14.52 så hade SBF INTE skickat in några bevis till RIN (då gick min kontakt hem) .... iofs så har dom teoretiskt nu ca 2timmar på sig att skicka in om dom inte har gjort det... fast det kan ju bli lite svårt iom att RIN är stängt nu....

men som jag förstår det så faller hela målet om SBF inte skickar in bevis....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19506



Fredrik - SLC skrev:
men som jag förstår det så faller hela målet om SBF inte skickar in bevis....
Inga bevis, inget mål, inget beslut, inget svart på vitt, fortsatt gråzon, fortsatt möjlighet att skrämmas.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Det kanske inte var så självklart när man skulle upp med bevis och dessutom vart tvungen att tänka efter vad det innebär att stänga ute alla som kör med SMA licens i stället för att samarbeta.
Citera
Holme
Gävle
Här sen Dec 2007
Inlägg: 231



Vore ju bra om du slapp målet, men ändå synd.
Som någon sa, fortsatt gråzon.
Vore kul att se vad dom har att säga om SMA osv, på ett officiellt plan.
Inofficiellt verkar dom ju tycka att alla sma-förare är häxor och ska brännas på bål.

_________________
Erik Holmén
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Niklas Falk skrev:
Fredrik - SLC skrev:
men som jag förstår det så faller hela målet om SBF inte skickar in bevis....
Inga bevis, inget mål, inget beslut, inget svart på vitt, fortsatt gråzon, fortsatt möjlighet att skrämmas.


näe, inte riktigt..... jag kommer begära att målet avgörs i min favor då dom anmält mig utan bevis...... Och gör dom inte det utan bara avslår målet så kommer jag dra på stora trumman med tidningar och press och berätta hur det "stora" idrottsförbundet misssköter sin ställning för att trycka ner små enskilda personer, genom hot och annat.......

så som jag ser det så är det avgjort för alltid.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 1629



[quote="Fredrik - SLC"]
Niklas Falk skrev:
Fredrik - SLC skrev:
men som jag förstår det så faller hela målet om SBF inte skickar in bevis....
Inga bevis, inget mål, inget beslut, inget svart på vitt, fortsatt gråzon, fortsatt möjlighet att skrämmas.


näe, inte riktigt..... jag kommer begära att målet avgörs i min favor då dom anmält mig utan bevis...... Och gör dom inte det utan bara avslår målet så kommer jag dra på stora trumman med tidningar och press och berätta hur det "stora" idrottsförbundet misssköter sin ställning för att trycka ner små enskilda personer, genom hot och annat.......

så som jag ser det så är det avgjort för alltid.....[/quote]

Agreed!! thumbs up thumbs up

_________________
Lennart Pettersson
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Fredrik - SLC skrev:
Niklas Falk skrev:
Fredrik - SLC skrev:
men som jag förstår det så faller hela målet om SBF inte skickar in bevis....
Inga bevis, inget mål, inget beslut, inget svart på vitt, fortsatt gråzon, fortsatt möjlighet att skrämmas.


näe, inte riktigt..... jag kommer begära att målet avgörs i min favor då dom anmält mig utan bevis...... Och gör dom inte det utan bara avslår målet så kommer jag dra på stora trumman med tidningar och press och berätta hur det "stora" idrottsförbundet misssköter sin ställning för att trycka ner små enskilda personer, genom hot och annat.......

så som jag ser det så är det avgjort för alltid.....


Helt rätt att ge tillbaka med storsläggan thumbs up så vi får slut på dom här sandlådefasonerna.

SBF ska jobba för sportens framtid & utveckling.
De ska ta tillvara de aktivas intresse på alla nivåer från gräsrot till elit
Med en bred bas av utövare så kommer det fram fler som får framgång på elitnivå.

En organisation som SMA fånga upp många som sbf missar en del av dessa går vidare
till större sammanhang.

SBF borde sammarbeta istället för tvärt om för de borde se SMA som en resurs som täcker in
det som dom bevislingen har missat.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Michael Bäck skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Niklas Falk skrev:
Fredrik - SLC skrev:
men som jag förstår det så faller hela målet om SBF inte skickar in bevis....
Inga bevis, inget mål, inget beslut, inget svart på vitt, fortsatt gråzon, fortsatt möjlighet att skrämmas.


näe, inte riktigt..... jag kommer begära att målet avgörs i min favor då dom anmält mig utan bevis...... Och gör dom inte det utan bara avslår målet så kommer jag dra på stora trumman med tidningar och press och berätta hur det "stora" idrottsförbundet misssköter sin ställning för att trycka ner små enskilda personer, genom hot och annat.......

så som jag ser det så är det avgjort för alltid.....


Helt rätt att ge tillbaka med storsläggan thumbs up så vi får slut på dom här sandlådefasonerna.

SBF ska jobba för sportens framtid & utveckling.
De ska ta tillvara de aktivas intresse på alla nivåer från gräsrot till elit
Med en bred bas av utövare så kommer det fram fler som får framgång på elitnivå.

En organisation som SMA fånga upp många som sbf missar en del av dessa går vidare
till större sammanhang.

SBF borde sammarbeta istället för tvärt om för de borde se SMA som en resurs som täcker in
det som dom bevislingen har missat.


Det var så jag började diskussionen med SBFs ordförande Kåge och Vice ordförande Kenneth innan dom kovände och lät nya VDn ta över diskussionen och istället anmäla mig till RIN....

men jag tror med att det vore betydligt bättre med ett samarbete på vissa saker... men nu vill dom inte det längre.... så jag kör vidare själv.....

det jag däremot funderar på är att nu utveckla SMA till något större om det nu blir som jag tror och hoppas med RIN.... Och då kan det bli kul och bättre för många fler

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Niklas Falk skrev:
borg skrev:
Alla stora föreningar har ett inyggt egenintresse att bevara sig själva och kommer att motverka konkurrens. Något som vi verkar se tydliga tendenser av i det här fallet.

Jag har inte koll på alla jurudiska spetsfundugheter som behövs för att driva SMA vs SBF frågan. Men i princip så har SMA alla rättigheter att existera och orginasiera aktivitetet.
Det enda som SBF rimligen kan göra är att dra in licens och kräva utträde ur SBFansluten klubb (alla andra åtgärder blir ju konstiga).
och att kunna utesluta medlemmar är väl en del av föreningsfriheten (tror jag). Man har ju frihet att ingå i föreningar men man kan ju inte kräva att få vara medlem i föreningar.


Principen är faktiskt tvärt om. En ideell förening får inte neka någon inträde utom i vissa, i lagen angiva, tillfällen (tex kvinnoförening, hembygdsförening etc.). Det kallas Öppenhetskravet och är ett krav för att man ska få kalla en förening ideell och därmed skattebefrias. Man får inte heller utesluta personer utom på väldigt goda grunder (monopol räknas ganska säkert inte som en god grund). Öppenhetskravet får inte heller vara formellt utformat (tex att alla får vara med - men inte alla får licens).

Vill man få sitt fall prövat (tex om Fredrik nu blir utesluten/blir av med licesen) så kan man vända sej till Länsrätten.
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Muahahaha, payback-time... Dök upp en liten enkät ifrån sbf i min mail nyss. De undrade om vad jag tyckte de skulle jobba med i framtiden och vad som hänt i miljöarbetet om fem år. De fick sig ett par kängor

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
-oskar-
Visby / Gotland
Här sen Aug 2007
Inlägg: 217



Så hur går det? Fått veta något slutgiltigt än??

_________________
Oskar Klimczak-Hultgren
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



-oskar- skrev:
Så hur går det? Fått veta något slutgiltigt än??


fick reda på nyss att dom ringde in sent på fredagseftermiddagen och begärde att få lämna in bevisen nu på måndagen istället..... Och hittills har dom inte kommit in men det finns ju lite tid kvar....

men tydligen är det på gång iaf..... vilket nog är det bästa, för då blir det avgjort ordentligt.....

och jag ska få dom med vändande postgång är utlovat.... Och så fort jag får dom så kommer jag skicka dom vidare till Konkurrensverket, som jag har anmält SBF för att hindra konkurrens..... Och alla bevis dom kommer med för att jag bedriver konkurrerande verksamhet tyckte min kontakt på KKV var riktigt intressant att få...

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8045



Konspirationsteoretikern i mig misstänker med en gång att dom har nån som läste denna tråden i fredags och därför fick iväg det där samtalet i tid.
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Mats Karlsson skrev:
Konspirationsteoretikern i mig misstänker med en gång att dom har nån som läste denna tråden i fredags och därför fick iväg det där samtalet i tid.


inte omöjligt..... det stod ju i anmälan att ett av dom bevis dom hade som dom kunde skicka in var kopior av Forum-debatter....... dvs det är som vanligt..... för fega för att vara med men läsa kan dom...

för när senast såg ni någon SBF potentat skriva under eget namn på något webforum ??? , däremot anonymt skriver en hel del mest då på www.svartamasken.com .... speciellt vissa på kansliet och det vet jag helt säkert .....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1097

Namndispens
Namndispens

bra att höra att det verkar bli ordentligt avgjort en gång för alla detta i alla fall! Jag håller tummarna för dig stenhårt Fredrik!

Mvh / Alex

_________________
A Eklöw
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Fredrik - SLC skrev:
fick reda på nyss att dom ringde in sent på fredagseftermiddagen och begärde att få lämna in bevisen nu på måndagen istället..... Och hittills har dom inte kommit in men det finns ju lite tid kvar....

men tydligen är det på gång iaf..... vilket nog är det bästa, för då blir det avgjort ordentligt.....

och jag ska få dom med vändande postgång är utlovat.... Och så fort jag får dom så kommer jag skicka dom vidare till Konkurrensverket, som jag har anmält SBF för att hindra konkurrens..... Och alla bevis dom kommer med för att jag bedriver konkurrerande verksamhet tyckte min kontakt på KKV var riktigt intressant att få...


Vad är det som gör att SBF skall särbehandlas då ?

Efter som SMAs representant skött allting efter boken ang papper !

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Holme
Gävle
Här sen Dec 2007
Inlägg: 231



KristianAE86 skrev:


Vad är det som gör att SBF skall särbehandlas då ?

Efter som SMAs representant skött allting efter boken ang papper !


Jo...för att om inte SBF får som dom vill, så kommer RIN och KKV bli av med sina licenser... :S

_________________
Erik Holmén
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Fick precis ett mail från RIN, där dom meddelade att inget material iaf har kommit in till dom....

mailet såg ut så här...

Hej Fredrik!

Det har inte kommit in något yttrande från Bilsportförbundet och svaret på din fråga nedan blir därför följande från handläggande sekreterare:



Riksidrottsnämnden får vid tillfälle ta ställning till vad detta ska få för betydelse för handläggningen och prövningen av detta ärende. När det gäller frågan om en ny anmälan om samma sak, så är svaret att om en anmälan har ogillats så kan en ny anmälan angående samma sak inte tas upp till prövning. Om en anmälan har avvisats t.ex. på grund av formella brister, kan en ny anmälan om samma sak i och för sig tas upp till prövning (för att bestraffning ska bli aktuell krävs dock att denna anmälan inkommit senast inom två månader från det att den påstådda förseelsen begicks - i annat fall är förseelsen preskriberad).



Med vänlig hälsning



Annika Nykvist

Annika Nykvist

Riksidrottsnämndens kansli

Riksidrottsförbundet

SISU Idrottsutbildarna



-------------------------

och mitt svar till henne vart....

Hej Annika...

Som jag förstår det så finns nu bara anklagelser generellt från SBF och inga bevis som kan åberopas, Rätt uppfattat ?

Därför begär jag att detta ärende avgörs till min fördel, genom att döma att jag varken begått några illojala eller konkurrerande verksamheter då det inte finns några bevis. Och SBF inte heller efter ha begärt förlängning av inlämningstiden har kommit in med något som styrker deras initiala påstående...

Mvh Fredrik Skoghag

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11744

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

thumbs up

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 1629



thumbs up thumbs up

_________________
Lennart Pettersson
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
- Mahatma Gandhi
Citera
Galne
Karlskrona
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1197



thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Henrik Gunnarsson
Mazda 323 S -97
http://www.galne.se
Citera
Allmänt banåkaforum
Skoghag anmäls till förbundsbestraffning
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 86, 87, 88   >>
101 besök senaste veckan (413854 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande