Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-08-01-02 BMWCS och BMWSC på Ring Knutstorp
<<   1, 2, 3, 4, 5
22 besök senaste veckan (17230 totalt)
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497



BTG skrev:
Micke olsson skrev:
Kul med pris för bästa cab men surt att man inte ens fick köra på familjekörningen!
orsak: Ingen skylt fram!
Men tomten som tvingade bort mig fick köra med en Miata!???


Anledning: Bilen är endast gatlegal med framskylt. Bakgrunden till dessa regler tycker jag att jag förklarade ganska grundligt?
Miatan var gatlegal för den hade framskylt.


Tycker det är en väldigt onödig regel att följa så hårt att folk inte får köra ut på banan, en grej som man inte ens får en ombesiktning på. Släng på en varning och säg till att fixa till nästa gång? Så slipper man sura miner i depån.
Finns ju klart viktigare saker för säkerheten på banan, eller hur?

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



OFFkeFF skrev:
BTG skrev:
Micke olsson skrev:
Kul med pris för bästa cab men surt att man inte ens fick köra på familjekörningen!
orsak: Ingen skylt fram!
Men tomten som tvingade bort mig fick köra med en Miata!???


Anledning: Bilen är endast gatlegal med framskylt. Bakgrunden till dessa regler tycker jag att jag förklarade ganska grundligt?
Miatan var gatlegal för den hade framskylt.


Tycker det är en väldigt onödig regel att följa så hårt att folk inte får köra ut på banan, en grej som man inte ens får en ombesiktning på. Släng på en varning och säg till att fixa till nästa gång? Så slipper man sura miner i depån.
Finns ju klart viktigare saker för säkerheten på banan, eller hur?


Hur svårt är det att skruva dit en nummer plåt

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Michael Bäck skrev:

Hur svårt är det att skruva dit en nummer plåt


Lika svårt som att skruva av den
Inte lika tufft bara

En varning funkar i vissa fall, men vem ska hålla reda på detta till kommande banträffar om den ignoreras?
Dessutom upplever ju fler att det tydligen är OK utan nummerskyltar om någon får köra utan.
Det finns papper, pennor, och tejp tillgängligt som substitut på plats för er som "glömmer" nummerskylten.

Anledningen till krav på nummerskyltar är ganska enkel om man tänker efter - en billig och enkel kontrollmekanism för oss med flera.
Dessutom arrangera BMWSC allt med tillstånd, vilket inkl. skyldighet att rapportera incidenter.
Anledningen till att vilja köra utan är däremot mer diffus, och borde vara vad som egentligen ifrågasätts.
Jag har dessutom aldrig sett en fartkamera på en svensk bana så den "anledningen" kan strykas...

Låt oss lämna den diskussionen nu i denna tråd.
Finns det ett behov att diskutera nummerskyltens vara eller icke vara så kan ni öppna en egen allmän tråd.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8300



Michael Bäck skrev:
Hur svårt är det att skruva dit en nummer plåt

Ja, precis.

och för att ytterligare utveckla, klubben lever av och med sina ideellt arbetande krafter. De har redan så himla mycket att göra att de inte kan hålla på och göra skönsmässiga bedömningar på bil efter bil. För förutom att det absolut inte hinns med så skulle det dessutom medföra att det kommer en person och undrar varför någon annan fick åka ut med en annan brist på sitt fordon som enligt denne bedömare var allvarligare...

En "blind" regel är en förutsättning i dessa sammanhang - som i all rättskipning.

IMHo kan den som vill ändra (eller förstå hur det är) anmäla sig som frivillig att hjälpa till på banträffarna.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Måns Ulveståhl skrev:

Låt oss lämna den diskussionen nu i denna tråd.
Finns det ett behov att diskutera nummerskyltens vara eller icke vara så kan ni öppna en egen allmän tråd.


Jag upprepar önskan.
Annars är det bara en tidsfråga innan alla "professionella" tyckare gör en allmän tråd av denna specifika eftersnackstråd.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5679



johan sjöström skrev:
Tung last på båda sidor och kioskfjädrar som vissa säger här


30-40% hårdare hade gjort susen

_________________
Patrik Skoog
Citera
Eftersnack
2009-08-01-02 BMWCS och BMWSC på Ring Knutstorp
<<   1, 2, 3, 4, 5
22 besök senaste veckan (17230 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande