Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Nya Porsche 997 GT3RS!! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (26263 totalt) |
Ja nog kan man hora sig lite för en GT-R, det är ju en imponerande pjäs
Faktiskt inget jag kan säga om denna. Det verkar mest vara dekaler och gälla färger här och sådant horar man ju inte för. Ser ju ut som en Renault R26R, det håller jag med om. Ja Porsche sneglar väl en del på Nissan Chaiman Carlos Goshen produkter i nuläget kan tänkas, GT-R samt R26R har ju knappast undgått gammelgubbarna på Porsche fabriken. Vad har WR trummat runt för tider med denna på ringen? Ser snabb ut på bilden i allafall, har väl med dekalerna att göra. Nåväl den är nog snabb i verkligheten oxå, men den hade ju varit riktigt snabb med en riktig go fast låda. Porsche känns extremt efter just nu faktiskt.... Förr om åren var de ju lite mer framåt. Hoppas inte fuling går i taket nu men tänkte länka http://www.autolife.se/page/26639/ (för jag orkar inte skriva mer om detta) Jag undrar nämligen vad tror ni om Porsche och deras framsteg gällande lättare bilar? Nu slår man sig på bröstet om ett batteri Men man hoppas ju för guds skull att de har mer i Pipen. Men kanske är de lika efter där som de är gällande växelådor? Nåväl vi vet ju att andra jobbar för fullt mot lättar bilar. Deras senaste RS kan ju knappast ses som lätt som det är ju rent löjligt att motivera att de ej har PDK p g a vikten, 30kg till på den ej så lätta nya RS hade väl inte gjort någon skillnad? Verkar mest som de använder sig av en dålig ursäkt, de har inget att leverera. De står fullkomligt kvar på perongen och har tråkigt nog missat tåget. Det var redan en prestige förlust modell större att inte CGT hade go fast låda. Men nu är det väl ändå dax, hallå 2010. Men Audi och Porsche, är det samma sak, i såfall är de väl med i matchen gällande kommande lättviktstänk(audi.. se länkning). Vi får ju hoppas Nissan oxå jobbar för samma mål, lättare bilar även om Nissan GT-R inte påverkas av att vara tung i samma negativa riktning som en Porsche. Även en lättare Porsche har ju svårt att hävda sig vs en uber tung GT-R. Gällande oljetemp i GT-R, jo jag tackar jag. Det är samma typ av fenomen gällande CSLs bromsar. De var ju bara skräp enligt alla, det gick inte att köra på bana med dem orginal Ändå var det just vad jag gjorde i 4år, utan tillstymmelse till bromsproblem(jo körde helt orginal pads/olja oxå). Något säger mig att jag kommer klara mig fint i en orginal GT-R oxå, oavsett all ryktesspridning på nätet _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
PDK erbjuds ju till den uppgraderade Turbon så det borde ju gå att stoppa in den i GT3/RS också..
Fin bil den där Mk2'an förresten, även om den ser lite.. kladdig ut. _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||||
Med fetare motor i lättare material än originalet så kanske 7.30 är inom räckhåll med min 245:a? Den väger ju trots allt 1420 kg helt original och det ansågs som tungt redan då och idag väger sk sportbilar ännu MER??? Jag begriper det inte. _________________ Bo Wihlborg |
||||||
om jag inte missminner mig alldeles så har det väl varit en hel del liv på Porsche-kunder som protesterat mot att PDKns växelspak är felvänd, dvs att "den allsvetande guden" Walter faktiskt gjort en grov tabbe.
Herrarna i Weissach kanske vill göra om PDKn så att den växlar åt rätt håll innan de sätter in den i en så potent banbil som GT3RS. Att det växlas åt fel håll i en Paddamera kanske inte är hela världen, men skulle med största sannolikhet ställa till med en hel del problem i RSen... |
||||||
Nä, jag har inte missat 94 sidors beklagande om hur kassa och efter Porsche är... _________________ Mattias Bengtsson 911 -78 Lotus Elise -97 Lådbil |
||||||
Ditt konstanta hackande på Porsche börjar bli aningen tröttsamt. Kan inte du skriva nått negativt om nått annat märke (bara för omväxlings skull)?. Gillar du inte Porsche eller dess bilar så strunt samma, vem bryr sig. Det verkar ju snarare vara en grej.. Att inte CGT hade "en go fast" verkar ju inte ha hindrat att ca 1300 personer ville ha en. Hade du köpt en ifall den haft "en go fast låda"? Porsche är konservativa och kommer nog att förbli, det var ju tex bara 11 år sen man slutade med luftkylda motorer.. Att man inte har en PDK-låda i GT3:an har väl sina orsaker. Kanske tror man inte de kommer att hålla i 20-30 år eller så är det faktiskt så att kunderna (som faktiskt köper bilar och inte bara sprider sina åsikter på nätet) inte vill ha joystick utan de vill fortfarande ha en traditionell sportbil med en traditionell växellåda. Det finns andra märken för dem som vill ha en annan bil. Man måste inte köpa en Porsche ifall man är ute efter en sportbil. Vem är det som säger att CSL:ns bromsar är dåliga förresten?! Skivorna är ju jättestora, 340 mm om jag inte minns fel. _________________ Mattias Bengtsson 911 -78 Lotus Elise -97 Lådbil |
||||||
Önskelista för ny RS
Extra utrustning - PDK (Hur svårt ska det vara eg.) No cost options - Inga elhissar - Inga mattor bak - Inga el-speglar - Ingen radio/cd - Ingen innerbelysning Tills iaf. PDK kommer så känns det inte så lönt att byta. PDK i turbon finns iaf. med riktiga paddlar som tillval nu. Hur svårt skall det vara att leverera den produkt som kunderna uppenbarligen efterfrågar? _________________ Mvh David Ek lu nd BTG 7,16.9 TD |
||||||
Håller med at det är för enkelt och som allt annat i världen det går bara fortare och fortare. Dock håller inte med at 964/993 var så himla bra just då. Specielt min 964 Turbo såldes med stenålders insprutning tex, den drar så mycket såppa så det är nästan coolt ! Så som sagt Porsche och frankanten av utveklingen går inte direkt ihopp. So what ! När det gäller at hålla dem vid liv så håller jag också med dig. 996 C2 C4 var ingen riktigt hit, design och motor. Daremot GT och Turbo modeller, dem kommer at hålla. Finns en hel del GT3or som har nu många varv på nacken, verkar hålla rätt bra, och det finns inte så himla många. Och när det gäller GT3RS så är jag 100% säckert at bilen kommer at rulla länge. Om några år vet vi om 3,8an är licka träff säckert som 3,6an i dem 1sta GT3orna (inte samma motor i C2 och C4) Sen när det gäller vikten så var det länge sen Porschar var riktiga lätt viktare. Tycker iaf at dem verkligen försöker hålla vikten flat runt 1450 sista 10 åren... Skulle garna ser en Cayman RS 1200 KG med bra motor från fabriken tex men den är inte enkelt ur marketing synpunkt _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||
De där problemen har väl lösts sig nu när PDK kommer till Porsche Turbon. och att sätta växelknappet åt ena eller andra hållet kan inte ta lång tid att utveckla. Det finns lösningar från olika tuners redan. För om sanningen ska fram så finns det ju PDK även i Porsches sortiment, i många bilar. Så att säga att det inte finns, inte behövs etc. är koskit enligt mig. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Jo, men i vilka bilar finns det och vad har de för motor? Knappast någon fortsättning på GT1-blocket va.. (Undantaget Turbon som har en annan variant av PDK men som tyvärr väger bly) De kommer inte sätta någon PDK i GT3 (RS) förrän man tjänar tid trots viktökning och kundkretsen är tillräckligt stor. _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||||
Det som alltid sagts är att PDK inte varit lämplig pga det höga vridmoment som turbobilar gett.
Nu verkar ju det vara historia. Jag vet inte, men har för mig att nån skrev att en PDK adderar 35 kg? Det kan ju inte vara hela världen med tanke på fördelarna, snabbare växlingar, händerna på ratten, växla i kurvor etc. Klarar man inte av det får man väl köra på BMWs koncept med SMG. Låg vikt, lågt vrid men en massa varv. Nu finns PDK med V8 och Turbo i Porsches sortiment. Det finns till Turbon. och så Nissan GT-R då. Samt EVo. Och Bugatti _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Bara min 2 cents utan at vara insider på något sätt. Turbo bilarna kommer inte alls at tillbringa lika mycket tid på banan som en GT3 RS under sitt liv. Kan vara en förklaring on varför Porsche inte känner sig klar. Annars är det marknadsföring och dem väntar för 998an ? _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||
och alla är tungviktare.. Jag vågar sticka ut hakan och påstå att den kommer vara en sekund snabbare än GT-R på Hockenheim trots go-slow låda. _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||||
Den största anledningen, tror jag, är att de vill ha kvar ett ess i rockärmen till 2011.... _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||
Två tiondelar snabbare än vanliga GT3 alltså. Det får man ju hoppas, allt annat vore skandal. Men då är vi nere på GT2-tider _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Det är inte en enskild exempel. Bara at lätta lite så ser man många som vitnar at tempen verkar går över rec spec ganska lätt. Tog bara Nissan som ett exempel att det kanske inte är så lätt som ni tror at få fram än product som motsvarar Porsche fans höga krav på ban bilar's driftsäckerhet långsiktikt. Kunde har tagit Lexus, hade chansen at åka några varv som passagerare i sport versionen med robot låda men jag kan 0 om den och jag tror inte den kommer at tillbringa tillräckligt med tid på banan för at jamförelsen skall vara interessant. Bland alla märke så är statistiskt än Porsche bilen som har storsta % chans/risk att hamna på en racing bana. När det gäller RSorna så är det ingen tvekan om det. Sen har Porsche ett ganska stort arv at förvalta. Jag kan mycket väll tänka mig att dem föredra at vänta. Inte såååå himla svårt at förstår. Annars är det bara att dem väntar tills 998an så at den har något nytt.... Marknadföring strategy.... Ingen tvingar någon at köpa den ! På tok för sent med PDK utveckling, ja kanske, men en gång till, hellre 2 3 år efter men en träff säckert product än tidigt men med strull. Som sagt bilen skall användas kommande 20 år sen skall den får ett liv som collector. Ett snabbt ring varv är inte alt. Sen vad är 2 år efter när man sålde lyftkylda bilar 1998... ?? Tror inte alls ni förstår hur riktiga Porsche talibaner tänker. Till slut så har Porsche något unikt med svans motorn. Try it, learn it, there is no coming back. Så himla roligt at köra ! Klart at dem mjölkar conceptet även om som sagt jag håller med at man lätt går vilse i GT3 djungeln. _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||
Kommer inte Nissan påstå att Påffe fuskat då? _________________ Tony Jonsson Har 63 cylindrar sist jag räknade... |
||||||
Kan mycket väl stämma. Eller en combo av båda. _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||||
Allmänt banåkaforum Nya Porsche 997 GT3RS!! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 2 besök senaste veckan (26263 totalt) |