Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Nya Porsche 997 GT3RS!!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
2 besök senaste veckan (26263 totalt)
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2740



Ja nog kan man hora sig lite för en GT-R, det är ju en imponerande pjäs

Faktiskt inget jag kan säga om denna. Det verkar mest vara dekaler och gälla färger här och sådant horar man ju inte för. Ser ju ut som en Renault R26R, det håller jag med om.

Ja Porsche sneglar väl en del på Nissan Chaiman Carlos Goshen produkter i nuläget kan tänkas, GT-R samt R26R har ju knappast undgått gammelgubbarna på Porsche fabriken.

Vad har WR trummat runt för tider med denna på ringen? Ser snabb ut på bilden i allafall, har väl med dekalerna att göra. Nåväl den är nog snabb i verkligheten oxå, men den hade ju varit riktigt snabb med en riktig go fast låda. Porsche känns extremt efter just nu faktiskt.... Förr om åren var de ju lite mer framåt.

Hoppas inte fuling går i taket nu men tänkte länka http://www.autolife.se/page/26639/ (för jag orkar inte skriva mer om detta) Jag undrar nämligen vad tror ni om Porsche och deras framsteg gällande lättare bilar? Nu slår man sig på bröstet om ett batteri Men man hoppas ju för guds skull att de har mer i Pipen. Men kanske är de lika efter där som de är gällande växelådor?

Nåväl vi vet ju att andra jobbar för fullt mot lättar bilar. Deras senaste RS kan ju knappast ses som lätt som det är ju rent löjligt att motivera att de ej har PDK p g a vikten, 30kg till på den ej så lätta nya RS hade väl inte gjort någon skillnad? Verkar mest som de använder sig av en dålig ursäkt, de har inget att leverera. De står fullkomligt kvar på perongen och har tråkigt nog missat tåget. Det var redan en prestige förlust modell större att inte CGT hade go fast låda. Men nu är det väl ändå dax, hallå 2010.

Men Audi och Porsche, är det samma sak, i såfall är de väl med i matchen gällande kommande lättviktstänk(audi.. se länkning). Vi får ju hoppas Nissan oxå jobbar för samma mål, lättare bilar även om Nissan GT-R inte påverkas av att vara tung i samma negativa riktning som en Porsche. Även en lättare Porsche har ju svårt att hävda sig vs en uber tung GT-R.

Gällande oljetemp i GT-R, jo jag tackar jag. Det är samma typ av fenomen gällande CSLs bromsar. De var ju bara skräp enligt alla, det gick inte att köra på bana med dem orginal Ändå var det just vad jag gjorde i 4år, utan tillstymmelse till bromsproblem(jo körde helt orginal pads/olja oxå). Något säger mig att jag kommer klara mig fint i en orginal GT-R oxå, oavsett all ryktesspridning på nätet

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1168



PDK erbjuds ju till den uppgraderade Turbon så det borde ju gå att stoppa in den i GT3/RS också..

Fin bil den där Mk2'an förresten, även om den ser lite.. kladdig ut.

_________________
///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
Citera
Wihlle
Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 380



johan sjöström skrev:
25 kg lättare enl. DIN.

-----------------------
GT3 1.470 kg
GT3 RS 1.445 kg



25kg lättare än GT3 eller 25kg lättare än "gamla" GT3 RS?
Kanske bara jag som är dum men jag förstog inte riktigt..

Underbar kärra iallafall thumbs up



Med fetare motor i lättare material än originalet så kanske 7.30 är inom räckhåll med min 245:a?
Den väger ju trots allt 1420 kg helt original och det ansågs som tungt redan då och idag väger sk sportbilar ännu MER???

Jag begriper det inte.

_________________
Bo Wihlborg
Citera
Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 364



om jag inte missminner mig alldeles så har det väl varit en hel del liv på Porsche-kunder som protesterat mot att PDKns växelspak är felvänd, dvs att "den allsvetande guden" Walter faktiskt gjort en grov tabbe.

Herrarna i Weissach kanske vill göra om PDKn så att den växlar åt rätt håll innan de sätter in den i en så potent banbil som GT3RS.

Att det växlas åt fel håll i en Paddamera kanske inte är hela världen, men skulle med största sannolikhet ställa till med en hel del problem i RSen...

_________________
//Peter
993 TURBO -96


www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
GT3 CS
Skanör
Här sen Jun 2004
Inlägg: 411



Som jag sagt på nått annat forum så tycker jag att det luktar ris/sushi om nya "looken"! Kan man få den med tribal dekor på sidan och neon undertill?

_________________
Johannes Ericson
///M
Citera
Mattias B
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 234



Mats Thur skrev:


Ni är roliga ni Porschefreaks
Förmodligen följer du inte GTR-tråden, men bara så du vet så ligger det ungefär lika mycket sanning i det här med oljebyte efter varje banmöte som i att ALLA Passatkombis hade bakrutor som sprängdes...

Jag som inte är Porschefreak (tycker dock att bilarna är underbara) tycker det är konstigt att alla Porschefreaks verkar ha så lite förtroende för sitt märke. Tror ni inte Porsche klarar av att bygga en PDK-låda som håller Ligger Porsche så mycket efter i utvecklingen? Betyder detta att PDK-lådan du kan köpa till den vanliga Carrera S:en inte är nå bra?
Att alla tidigare RS:ar blivit sålda betyder väl inte ett smack när det gäller växellådan. Porsche har ett fantastiskt varumärke som de byggt upp under många år och att bilarna säljer slut beror knappast på att varje kund tycker att precis alla detaljer med bilen är den bästa lösningen.

Porsche, gör om gör rätt


Nä, jag har inte missat 94 sidors beklagande om hur kassa och efter Porsche är...

_________________
Mattias Bengtsson
911 -78
Lotus Elise -97
Lådbil
Citera
Mattias B
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 234



Göte RS6 Sjögren skrev:
Ja nog kan man hora sig lite för en GT-R, det är ju en imponerande pjäs

Faktiskt inget jag kan säga om denna. Det verkar mest vara dekaler och gälla färger här och sådant horar man ju inte för. Ser ju ut som en Renault R26R, det håller jag med om.

Ja Porsche sneglar väl en del på Nissan Chaiman Carlos Goshen produkter i nuläget kan tänkas, GT-R samt R26R har ju knappast undgått gammelgubbarna på Porsche fabriken.

Vad har WR trummat runt för tider med denna på ringen? Ser snabb ut på bilden i allafall, har väl med dekalerna att göra. Nåväl den är nog snabb i verkligheten oxå, men den hade ju varit riktigt snabb med en riktig go fast låda. Porsche känns extremt efter just nu faktiskt.... Förr om åren var de ju lite mer framåt.

Hoppas inte fuling går i taket nu men tänkte länka http://www.autolife.se/page/26639/ (för jag orkar inte skriva mer om detta) Jag undrar nämligen vad tror ni om Porsche och deras framsteg gällande lättare bilar? Nu slår man sig på bröstet om ett batteri Men man hoppas ju för guds skull att de har mer i Pipen. Men kanske är de lika efter där som de är gällande växelådor?

Nåväl vi vet ju att andra jobbar för fullt mot lättar bilar. Deras senaste RS kan ju knappast ses som lätt som det är ju rent löjligt att motivera att de ej har PDK p g a vikten, 30kg till på den ej så lätta nya RS hade väl inte gjort någon skillnad? Verkar mest som de använder sig av en dålig ursäkt, de har inget att leverera. De står fullkomligt kvar på perongen och har tråkigt nog missat tåget. Det var redan en prestige förlust modell större att inte CGT hade go fast låda. Men nu är det väl ändå dax, hallå 2010.

Men Audi och Porsche, är det samma sak, i såfall är de väl med i matchen gällande kommande lättviktstänk(audi.. se länkning). Vi får ju hoppas Nissan oxå jobbar för samma mål, lättare bilar även om Nissan GT-R inte påverkas av att vara tung i samma negativa riktning som en Porsche. Även en lättare Porsche har ju svårt att hävda sig vs en uber tung GT-R.

Gällande oljetemp i GT-R, jo jag tackar jag. Det är samma typ av fenomen gällande CSLs bromsar. De var ju bara skräp enligt alla, det gick inte att köra på bana med dem orginal Ändå var det just vad jag gjorde i 4år, utan tillstymmelse till bromsproblem(jo körde helt orginal pads/olja oxå). Något säger mig att jag kommer klara mig fint i en orginal GT-R oxå, oavsett all ryktesspridning på nätet


Ditt konstanta hackande på Porsche börjar bli aningen tröttsamt. Kan inte du skriva nått negativt om nått
annat märke (bara för omväxlings skull)?. Gillar du inte Porsche eller dess bilar så strunt samma, vem bryr sig.
Det verkar ju snarare vara en grej..
Att inte CGT hade "en go fast" verkar ju inte ha hindrat att ca 1300 personer ville ha en.
Hade du köpt en ifall den haft "en go fast låda"?
Porsche är konservativa och kommer nog att förbli, det var ju tex bara 11 år sen man slutade med luftkylda motorer.. Att man inte har en PDK-låda i GT3:an har väl sina orsaker. Kanske tror man inte
de kommer att hålla i 20-30 år eller så är det faktiskt så att kunderna (som faktiskt köper bilar och inte
bara sprider sina åsikter på nätet) inte vill ha joystick utan de vill fortfarande ha en traditionell
sportbil med en traditionell växellåda.
Det finns andra märken för dem som vill ha en annan bil. Man måste inte köpa en Porsche ifall man är
ute efter en sportbil.

Vem är det som säger att CSL:ns bromsar är dåliga förresten?! Skivorna är ju jättestora, 340 mm om jag inte
minns fel.

_________________
Mattias Bengtsson
911 -78
Lotus Elise -97
Lådbil
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1138



Önskelista för ny RS


Extra utrustning

- PDK (Hur svårt ska det vara eg.)


No cost options

- Inga elhissar
- Inga mattor bak
- Inga el-speglar
- Ingen radio/cd
- Ingen innerbelysning


Tills iaf. PDK kommer så känns det inte så lönt att byta.
PDK i turbon finns iaf. med riktiga paddlar som tillval nu.

Hur svårt skall det vara att leverera den produkt som kunderna uppenbarligen efterfrågar?

_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Niklas Falk skrev:
VincentM skrev:
Gör om gör rätt ? Define rätt .... Du och jag har inte alls samma tanke om vad som är rätt i en ban bil på hobby nivån till exempel. En jätte snabb bil som vägger bly, had massor med effekt, hälp medel all around är i min mening 100% fel. Och jag menar inte heller at Porsche gör alt rätt. Börjar härligt talat inte finna mig längre i alla olika GT3 versioner. För många, jag är en simpel kille.
Det är ju lite för enkelt att "printa" bilmodeller idag jämfört med 20 år sen när det krävdes lite mer tankemöda innan man tryckte ut en ny modell (Porsche var ju inte lika feta och lata när 964 och 993 togs fram ).
Men om suget finns och marginalerna är stora så är det svårt att stå emot (Marknad och marknadsfolk stryr en hel del).

om Porsche lyckas hålla samma höga målsättning när det gäller driftuthållighet som de gjort historiskt så är det en bedrift, det blir ju inte färre grunkor som ska överleva med åren (adaptivt dämperi, krängare osv).

När kommer första lättversionen att väga över 1,5 ton i tomvikt?
Kumho har ju visserligen ett 395däck som skulle passa bak i så fall.


Håller med at det är för enkelt och som allt annat i världen det går bara fortare och fortare. Dock håller inte med at 964/993 var så himla bra just då. Specielt min 964 Turbo såldes med stenålders insprutning tex, den drar så mycket såppa så det är nästan coolt ! Så som sagt Porsche och frankanten av utveklingen går inte direkt ihopp. So what !

När det gäller at hålla dem vid liv så håller jag också med dig. 996 C2 C4 var ingen riktigt hit, design och motor. Daremot GT och Turbo modeller, dem kommer at hålla. Finns en hel del GT3or som har nu många varv på nacken, verkar hålla rätt bra, och det finns inte så himla många. Och när det gäller GT3RS så är jag 100% säckert at bilen kommer at rulla länge. Om några år vet vi om 3,8an är licka träff säckert som 3,6an i dem 1sta GT3orna (inte samma motor i C2 och C4)

Sen när det gäller vikten så var det länge sen Porschar var riktiga lätt viktare. Tycker iaf at dem verkligen försöker hålla vikten flat runt 1450 sista 10 åren... Skulle garna ser en Cayman RS 1200 KG med bra motor från fabriken tex men den är inte enkelt ur marketing synpunkt

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Peter Gutniak skrev:
om jag inte missminner mig alldeles så har det väl varit en hel del liv på Porsche-kunder som protesterat mot att PDKns växelspak är felvänd, dvs att "den allsvetande guden" Walter faktiskt gjort en grov tabbe.

Herrarna i Weissach kanske vill göra om PDKn så att den växlar åt rätt håll innan de sätter in den i en så potent banbil som GT3RS.

Att det växlas åt fel håll i en Paddamera kanske inte är hela världen, men skulle med största sannolikhet ställa till med en hel del problem i RSen...


De där problemen har väl lösts sig nu när PDK kommer till Porsche Turbon.
och att sätta växelknappet åt ena eller andra hållet kan inte ta lång tid att utveckla.
Det finns lösningar från olika tuners redan. thumbs up

För om sanningen ska fram så finns det ju PDK även i Porsches sortiment, i många bilar.

Så att säga att det inte finns, inte behövs etc. är koskit enligt mig.

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862



Erik B skrev:

De där problemen har väl lösts sig nu när PDK kommer till Porsche Turbon.
och att sätta växelknappet åt ena eller andra hållet kan inte ta lång tid att utveckla.
Det finns lösningar från olika tuners redan. thumbs up

För om sanningen ska fram så finns det ju PDK även i Porsches sortiment, i många bilar.

Så att säga att det inte finns, inte behövs etc. är koskit enligt mig.


Jo, men i vilka bilar finns det och vad har de för motor? Knappast någon fortsättning på GT1-blocket va..
(Undantaget Turbon som har en annan variant av PDK men som tyvärr väger bly)

De kommer inte sätta någon PDK i GT3 (RS) förrän man tjänar tid trots viktökning och kundkretsen är tillräckligt stor.

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Det som alltid sagts är att PDK inte varit lämplig pga det höga vridmoment som turbobilar gett.
Nu verkar ju det vara historia.
Jag vet inte, men har för mig att nån skrev att en PDK adderar 35 kg?
Det kan ju inte vara hela världen med tanke på fördelarna, snabbare växlingar, händerna på ratten, växla i kurvor etc.

Klarar man inte av det får man väl köra på BMWs koncept med SMG. Låg vikt, lågt vrid men en massa varv.

Nu finns PDK med V8 och Turbo i Porsches sortiment. Det finns till Turbon.
och så Nissan GT-R då. Samt EVo. Och Bugatti

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



För en oinvigd..

Med tanke på PDK:n

vilket vrid har en Turbo/VS GT3 RS
Finns det andra faktorer som påverkar just lådans funktion tro?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Made skrev:
PDK erbjuds ju till den uppgraderade Turbon så det borde ju gå att stoppa in den i GT3/RS också..

Fin bil den där Mk2'an förresten, även om den ser lite.. kladdig ut.


Bara min 2 cents utan at vara insider på något sätt. Turbo bilarna kommer inte alls at tillbringa lika mycket tid på banan som en GT3 RS under sitt liv. Kan vara en förklaring on varför Porsche inte känner sig klar. Annars är det marknadsföring och dem väntar för 998an ?

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862



Erik B skrev:
Det som alltid sagts är att PDK inte varit lämplig pga det höga vridmoment som turbobilar gett.
Nu verkar ju det vara historia.
Jag vet inte, men har för mig att nån skrev att en PDK adderar 35 kg?
Det kan ju inte vara hela världen med tanke på fördelarna, snabbare växlingar, händerna på ratten, växla i kurvor etc.

Klarar man inte av det får man väl köra på BMWs koncept med SMG. Låg vikt, lågt vrid men en massa varv.

Nu finns PDK med V8 och Turbo i Porsches sortiment. Det finns till Turbon.
och så Nissan GT-R då. Samt EVo. Och Bugatti


och alla är tungviktare..
Jag vågar sticka ut hakan och påstå att den kommer vara en sekund snabbare än GT-R på Hockenheim trots go-slow låda.

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2246



VincentM skrev:
Made skrev:
PDK erbjuds ju till den uppgraderade Turbon så det borde ju gå att stoppa in den i GT3/RS också..

Fin bil den där Mk2'an förresten, även om den ser lite.. kladdig ut.


Bara min 2 cents utan at vara insider på något sätt. Turbo bilarna kommer inte alls at tillbringa lika mycket tid på banan som en GT3 RS under sitt liv. Kan vara en förklaring on varför Porsche inte känner sig klar. Annars är det marknadsföring och dem väntar för 998an ?


Den största anledningen, tror jag, är att de vill ha kvar ett ess i rockärmen till 2011....

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

triss skrev:
Jag vågar sticka ut hakan och påstå att den kommer vara en sekund snabbare än GT-R på Hockenheim trots go-slow låda.


Två tiondelar snabbare än vanliga GT3 alltså.

Det får man ju hoppas, allt annat vore skandal.

Men då är vi nere på GT2-tider thumbs up

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Mats Thur skrev:
VincentM skrev:
Sen när är du växel låda techy ? 4 varv på Mantorp och lådan går över rec temp, känns inte så dar förtroende givande. Och detta var i Sverige. Hur går det i Frankrike italien dubai ? Hur är det efter 10 år ? Saningen kommer senare, alldeles för tidigt för at uttryka dig som du gör.
Nej tack, hellre vänta några år till. Jag gillar at köra, bilen skall klara från full tank tills lampan lyser (inte temp ! slut på bensin) i full tempo.

Du får helt enkelt avstå från at köpa en sån om du skall vara i framkanten av utveklingen Mats. Du får garna experimentera lite för mig.
och at du gillar porschar går jag inte på alls. Why the hate (du behöver inte svara /care)

Gör om gör rätt ? Define rätt .... Du och jag har inte alls samma tanke om vad som är rätt i en ban bil på hobby nivån till exempel. En jätte snabb bil som vägger bly, had massor med effekt, hälp medel all around är i min mening 100% fel. Och jag menar inte heller at Porsche gör alt rätt. Börjar härligt talat inte finna mig längre i alla olika GT3 versioner. För många, jag är en simpel kille.


Varför fixerar du upp dig vid enskilda exempel? Perra har hört sin GTR på Mantorp ett antal gånger utan att ha haft några problem med oljetempen. Jag har absolut ingen aning om hur en GTR kommer att kännas om 10 år men jag hoppas och tror att Nissan faktiskt tänkt lite längre än att bilen ska hålla i ett par varv....
Jag gillar Porschar hur mycket som helst thumbs up Vet inte riktigt vad som krävs för att övertyga dig, men min närmsta vän kör 996 GT3 mk1 och jag tycker den är helt underbar om du skulle läsa mina inlägg i övriga trådar så hyllar jag både Mazda och Renault thumbs up Jag är nog den mest märkesobundna person du kan tänka dig, jag bryr mig mer om bilen i sig och inte märket på bakluckan! thumbs up

Ända sen man var liten och lekte med bilar har jag alltid tyckt jättemycket om just Porsche, därför tycker jag att 2010 bör Porsche inse att den omtalade "flintapinnen" inte längre bör vara det enda valet...
Det är det jag syftar på när jag säger gör om gör rätt, inget annat. Att du föredrar lättare bilar med mindre hjälpmedel har jag 100% förståelse för, det är det många som gör, men om vi nu ska titta på marknaden så är det nog tyvärr svårt för Porsche att sälja en GT3 RS som väger 1200 kilo i dagsläget, därför får man väl försöka göra det bästa man kan av situationen, således tycker jag att PDK borde vara ett alternativ och är det så som vissa påstår (bland annat du) att PDK lådan inte är tillräckligt bra ännu så tycker jag att Porsche började utveckla PDK-lådan på tok för sent i förhållande till konkurrenterna!!


Det är inte en enskild exempel. Bara at lätta lite så ser man många som vitnar at tempen verkar går över rec spec ganska lätt. Tog bara Nissan som ett exempel att det kanske inte är så lätt som ni tror at få fram än product som motsvarar Porsche fans höga krav på ban bilar's driftsäckerhet långsiktikt. Kunde har tagit Lexus, hade chansen at åka några varv som passagerare i sport versionen med robot låda men jag kan 0 om den och jag tror inte den kommer at tillbringa tillräckligt med tid på banan för at jamförelsen skall vara interessant.

Bland alla märke så är statistiskt än Porsche bilen som har storsta % chans/risk att hamna på en racing bana. När det gäller RSorna så är det ingen tvekan om det. Sen har Porsche ett ganska stort arv at förvalta. Jag kan mycket väll tänka mig att dem föredra at vänta. Inte såååå himla svårt at förstår. Annars är det bara att dem väntar tills 998an så at den har något nytt.... Marknadföring strategy.... Ingen tvingar någon at köpa den !

På tok för sent med PDK utveckling, ja kanske, men en gång till, hellre 2 3 år efter men en träff säckert product än tidigt men med strull. Som sagt bilen skall användas kommande 20 år sen skall den får ett liv som collector. Ett snabbt ring varv är inte alt.

Sen vad är 2 år efter när man sålde lyftkylda bilar 1998... ??
Tror inte alls ni förstår hur riktiga Porsche talibaner tänker.

Till slut så har Porsche något unikt med svans motorn. Try it, learn it, there is no coming back. Så himla roligt at köra ! Klart at dem mjölkar conceptet även om som sagt jag håller med at man lätt går vilse i GT3 djungeln.

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Mozzarella
08 southside
Här sen Jan 2009
Inlägg: 141



triss skrev:

Jag vågar sticka ut hakan och påstå att den kommer vara en sekund snabbare än GT-R på Hockenheim trots go-slow låda.


Kommer inte Nissan påstå att Påffe fuskat då?

_________________
Tony Jonsson
Har 63 cylindrar sist jag räknade...
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



safe skrev:
VincentM skrev:
Made skrev:
PDK erbjuds ju till den uppgraderade Turbon så det borde ju gå att stoppa in den i GT3/RS också..

Fin bil den där Mk2'an förresten, även om den ser lite.. kladdig ut.


Bara min 2 cents utan at vara insider på något sätt. Turbo bilarna kommer inte alls at tillbringa lika mycket tid på banan som en GT3 RS under sitt liv. Kan vara en förklaring on varför Porsche inte känner sig klar. Annars är det marknadsföring och dem väntar för 998an ?


Den största anledningen, tror jag, är att de vill ha kvar ett ess i rockärmen till 2011....


Kan mycket väl stämma. Eller en combo av båda.

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

VincentM skrev:
Ett snabbt ring varv är inte alt.



_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Allmänt banåkaforum
Nya Porsche 997 GT3RS!!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
2 besök senaste veckan (26263 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande