Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
BMW M3 GTS - Äntligen!
<<   1, 2, 3
5 besök senaste veckan (14554 totalt)
AxelT

Här sen Jun 2009
Inlägg: 529



Mats Th skrev:
Magnus Thomé skrev:
Lite trådförvirring tror jag, handlade ju om Renault R26R en liten stund, om att importera eftersom den inte togs in i sverige. Nu tebax till ämnet kanske, sorry för den tillfälliga detouren


Att det handlade om R26R ett tag var jag fullt med på (råkar ju dessvärre ha alltför god insikt i den bilen som man kan läsa om i en annan tråd...) men jag förstod aldrig AxelT:s frågeställning kring M3 GTS:en samt hans parallell till R26R

Här är en video från ringen när de provkör prototypen till GTS förvisso inte helt färsk men säkerligen ny för många
http://www.youtube.com/watch?v=cPyLZj6HuLU

Det var ingen paralell.

Nu blev det lite kul, jag har såklart trampat i klaveret här till ingens förvåning, jag trodde att Magnus frågade hur man skulle få tag i en M3 GTS i Sverige, och att ditt svar den gällde att det fanns 20-30 osålda (På en ev. väntelista eller något) i England som behövdes bli av med, och därmed tänkte jag att man kunde importera de 20-30 som ingen velat ha därifrån... Och genom det komma runt heltypsgodkännandet, för jag trodde att alla Svensksålda bilar är heltypsgodkända sen -98...

Jag ber om ursäkt för det här Det blev lite förvirrat.

_________________
Axel Tanner
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1233



Citera
biLLa
Orust
Här sen Jul 2006
Inlägg: 56



Valentino Rossi fick sig en provkörning i helgen i Valencia:D

http://www.motogp.com/en/news/2009/Rossi+takes+BMW+M+Award+and+enjoys+ . . . .

_________________
Per Skoglund
2010 NS BTG 18:20,6 / 2 varv
2011 NS BTG 9:45,5 / 16 varv
2012 NS BTG 8:52,0 / 24 varv
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Vad kommer skrället kosta?
Färgen är ju så jäkla sjysst thumbs up , men vingen, trots sin rejsighet, är ju inte allt för snygg thumbs down .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 917



Stacken skrev:
Vad kommer skrället kosta?
Färgen är ju så jäkla sjysst thumbs up , men vingen, trots sin rejsighet, är ju inte allt för snygg thumbs down .


Skrället kostar 115.000 Euro inkl. tyskskatt, vilket känns okey för så mycket bil. Snabb och snygg!
En sån får det bli....

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



1.250 000 för en beemer...

_________________
Stefan Larsson
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497



höfläkt skrev:
1.250 000 för en beemer...


När kommer din hem då?

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41645

Forumägare
Forumägare

torque skrev:
Stacken skrev:
Vad kommer skrället kosta?
Färgen är ju så jäkla sjysst thumbs up , men vingen, trots sin rejsighet, är ju inte allt för snygg thumbs down .


Skrället kostar 115.000 Euro inkl. tyskskatt, vilket känns okey för så mycket bil. Snabb och snygg!
En sån får det bli....



Mycket bang. Men mycket bang for the buck? Den som lever får se. Var mycket tvivel kring CSL'en innan den "bevisade" sig Hoppas den här kommer överaska den med Väldigt mycket pengar vilket som IMHo...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Tecnomusik i reklamen, funky färg, svarta fälgar, stor vinge, blå eloxerade slutrör? Den här är ju mer japs än vad japsarna brukar hitta på Men jag gillar det skarpt! första BMWn sen Z3 M Coupé som ger ordentligt med ha begär. ge mig! thumbs up

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41645

Forumägare
Forumägare

Fastlane skrev:
Tecnomusik i reklamen, funky färg, svarta fälgar, stor vinge, blå eloxerade slutrör? Den här är ju mer japs än vad japsarna brukar hitta på
....



Fattas lite tribals kanske?


Pga priset gör den o-uppnåbar för mig så får jag t.o.m. nöja mig med att drömma lite längre ner i prisklasserna. Och på dröm-nivå (inte på kan-vara-möjligt-nivån) så ligger en speciell japs bra till. Och en tysk också iof. Och en fransk. Oooopps, Sorry. Off topic

_________________
Magnus Thomé
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Det hänger på hur man resonerar. Priset (115,000euro x 10,30/1,19 x 1,25=1244') är ju lägre än GT3RS 1600'som har samma effekt 450hk. Men mycket högre än Nissan geteärr, som är fulare. Sedan är frågan hur snabb...?
Gör den samma tider som dom nämda är det troligtvis ett kap. Men man kan fråga sig hur rolig den är i den färgen utan klima. Dom oranga GT3RS är ganska kalla på beg marknaden.
En ny CSL kostade väl runt 800' och den här borda stannat på miljonen kan jag tycka. Det är hellre ingen limiterad upplaga

_________________
Stefan Larsson
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497



AC lär väl gå att beställa, som till csl'n?
Porschen gör sig klart bättre i orangt än beemern, så man får väl hoppas att man får välja färg om man ska köpa bil för 1.2..
Iofs får folk gärna köpa orange, så de blir kalla på marknaden så man själv får råd att köpa en i andrahand någon gång

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 917



höfläkt skrev:
Det hänger på hur man resonerar. Priset (115,000euro x 10,30/1,19 x 1,25=1244') är ju lägre än GT3RS 1600'som har samma effekt 450hk. Men mycket högre än Nissan geteärr, som är fulare. Sedan är frågan hur snabb...?
Gör den samma tider som dom nämda är det troligtvis ett kap. Men man kan fråga sig hur rolig den är i den färgen utan klima. Dom oranga GT3RS är ganska kalla på beg marknaden.
En ny CSL kostade väl runt 800' och den här borda stannat på miljonen kan jag tycka. Det är hellre ingen limiterad upplaga


800 papp 2003 borde vara långt över millen 2009, vilket det också är!
360 hk då, 450 nu
Enkolvare då, Movit 6 resp. 4 kolvare nu
Manuell då, 7 vxl dubbelkopplare nu
Halvsoft då, hardcore nu

1,250' känns i det perspektivet inte helt fel, tycker iaf jag.......

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Magnus Thomé skrev:
Fastlane skrev:
Tecnomusik i reklamen, funky färg, svarta fälgar, stor vinge, blå eloxerade slutrör? Den här är ju mer japs än vad japsarna brukar hitta på
....



Fattas lite tribals kanske?


Pga priset gör den o-uppnåbar för mig så får jag t.o.m. nöja mig med att drömma lite längre ner i prisklasserna. Och på dröm-nivå (inte på kan-vara-möjligt-nivån) så ligger en speciell japs bra till. Och en tysk också iof. Och en fransk. Oooopps, Sorry. Off topic


Jag förstår vad du menar, en bra bil är en bra bil sen vart den är tillverkad eller vad det står på huven spelar faktiskt ingen roll.

BTW jag har precis köpt en BMW dock inte så här fräsig.

Slut på OT

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41645

Forumägare
Forumägare

En lite längre film, mycket från Ringen:

http://www.youtube.com/watch?v=DR_nOVwr-58

_________________
Magnus Thomé
Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008
Inlägg: 623



http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=21937

Verkar dom den verkligen ska byggas nu, priset enligt artikeln 116.500£ som är 1.3mille svenska... lite löjligt pris imo

_________________
timmy1701
BMW Z3 2.8 Coupé 1999
BMW 325D Touring 2008
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10210



höfläkt skrev:
. Men man kan fråga sig hur rolig den är i den färgen utan klima. Dom oranga GT3RS är ganska kalla på beg marknaden.


Skulle gissa att ganska många köpare klär dem helt i folie, går ju att få med riktigt hög kvalitet numera.

_________________
Anders Hansson
Citera
Allmänt banåkaforum
BMW M3 GTS - Äntligen!
<<   1, 2, 3
5 besök senaste veckan (14554 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande