Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Story + Bilder: Banträff på Sebring Raceway! NU MED VIDEo!
5865 besök totalt
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare


Edit: Länk till film! http://www.youtube.com/watch?v=j0XZ63qRnz4


Då är men nyss hemkommen efter ännu en helg med banåka och annat skoj. Det var en sjukt kul helg fast om jag ska vara helt ärlig så hade jag egentligen varken tid eller lust med detta event! Det låter möjligen lite "illa" att säga så men när man har familj hemma i Sverige som ligger på sjukhus, mitt i att flytta från sin lägenhet (och inte har lyckats ordna ny ännu...) samt har sjukt mycket annat på jobbet att göra så är inte banåka det första man tänker på :P Dock var detta event mer än enbart lite banåka, det var det årliga "Camp Steeda" som vi även sponsrade iår samt agerade "crew" åt Steeda och deras racebilar.

Steeda's bilar samt min Camaro skulle även agera lite "bantaxi" åt kunder och annat folk så därför var det ändå oehört viktigt att vara där.

Denna gång var det på Sebring International Raceway som ligger mitt i Florida, ca 3h från Miami (beroende på hur fort man kör men mer om det senare...)







Camp Steeda har alltid varit inriktat mot just Mustanger, men Steeda har startat ett nytt bolag som heter LSR och riktar sig mot nya Camaron, dock var min Camaro bara en av 4 på plats så det skulel bli kul att se hur den stod sig mot alla Mustanger. Det har ju alltid varit lite "krig" mellan dom olika grupperna!






Sebring var från början ett flygfält som tillhörde USAF, det var ett träningscenter från 1941 till 1946 där piloterna lärde sig flyga bl.a. B-17 och den fungerade även som reservbas ifall Tyskarna fick för sig att komma hit och härja.

Efter kriget så var det tack vare Alec Ullmann som gjorde att flygbanorna gjordes om till banan som ligger där idag istället för en wallmart. Han ville skapa något som Europa hade men inget liknande det som hade funnits i USA, 24h på Le Mans. Första tävlingen hölls 1950 och har pågått sedan dess och 12h på Sebring är en av dom 3 största långloppstävlingarna i världen (12h på Sebring, 24h på Daytona och 24h på Le Mans).
Banan är nästan 6km lång så det är ingen liten bana, och den är mest ökänd för beläggningen som är sjukt guppig och är full av betongskarvar från gamla flygbanan. Den värsta stället på banan är Turn 17 som är efter långa rakan där dom flesta snabba bilar håller mer än 240kmh innan inbromsing. Otaliga bilar har träfat muren och haft chassidelar som har bokstavligen gått av pga beläggningen. Resten av banan har varierande beläggning med både betong, gammal och ny asfalt här och var.


Men trots hur hård den är mot bilen så är det fortfarande den klart roligaste banan i Florida, och är oehört krävande av både bil och chafför.



Här är en banskiss som visar hur den går







och här är en sattelitbild som visar lite mer ingående närliggande och gamla flygfältet. Det är fortfarande ett aktivt flygfält längs med bortre rakan, dock bara för småflyg och privatflyg.

Ägaren till Steeda som annordnade detta har själv ett par flygplan och landar alltid där när han är här och kör. Förr i tiden fick han t.o.m tillstånd att landa på rakan!







Pga stora projekt i verkstaden och annat jobb kom vi inte iväg förrän sen på fredagskvällen. Det tar ju "bara" 3h att köra dit normalt men vi var inte sugna på att sitta i bil allt för länge så vi ökade hastigheten allt eftersom vi hamnade längre och längre ut i vischan (och vi pratar verkligen "vischan"). Fast det hjälpte ju inte då någonstans där ute så fanns en Police Interceptor som låg och gömde sig i mörkret och stannade oss. Jag hann bromsa in ordentligt innan han fick mätning men det blev ändå 134kmh på 90-väg och 234USD i böter.

Med tanke på att bilen är reggad i FL, jag har ett körkort från Pennsylvania (måste ha FL körkort om man har spenderat mer än 30 dagar i FL men jag har inte gjort det ännu) och Paul har ett ID från Kanada så var dom liiiite misstänksamma mot oss. Det var inte riktigt läge att "käfta emot" så att säga så det var bara att tacka och ta emot boten.

Det roliga är att om jag går med på att sitta i en skolsal i 3h och lyssna på en polis prata om hur farligt det är att köra fort så slipper jag både bot och prickar på körkortet!

Men i mitt fall så ger jag bara boten till en av våra största kunder som jobbar som trafikjurist och så ordnar han det

Det roliga var dock att polisen undrade om vi hade lustags i bilen






Hotellmöjligheterna är få, d.v.s. att det finns ett hotell inom 10km från banan. Dock ligger den bokstavligen på banan och är inne på området. Det går väl att jämföra lite med Dorint på Ringen men långt från lika lyxig. Rummen på baksidan har alla perfekt vy över schikanen från deras altan, måste vara helt underbart att sitta där på 12h tävlingen!







Hur många hotell har sådana här rariteter i lobbyn? Panoz är f.ö. dom som leasar banan från ägarna och kontrollerar i stort sett alla event som hålls här. Om jag inte är helt ute och cyklar så tror jag att det är en Svensk som sitter rätt högt i Panoz?







Jaha, var har dom hängt våran banner då? Illa...







Så efter ett fåtal timmars sömn (man börjar vänja sig med 4h sömn numera haha) så var det bara att kliva upp och bege sig ut till banan. Vädergudarna sa att det skulle bli 30+ grader och solsken och efter morgondimman la sig blev det som dom sa!









Alla bilar har egna pitstalls, skönt att kunna gömma sig från solen när den bränner på









Sen var det dags att samla alla för förarmöte!







Härlig bild på chefen för Trackguys som hade hand om själva bankörningen och alla flaggvakter. Eftersom vi var på en f.d. Air Force Base så håller dom alltid en tyst minut för alla som dött i krigen, därav flaggan. Han som bär flaggan heter Jeff Lucina och är f.ö. Försäljningschef på Procharger. Grymt kul med industrifolk som verkligen är genuina biltokar och bensin i blodet.









Borta vid Steeda lägret så började vi sätta upp tält och placera ut bilarna. Fiestan i bilden verkar kanske inte särskilt märkvärdig, MEN det är den enda Fiestan i Nordamerika för tillfället och är en testbil från Ford som Steeda har fått att leka med. Stoptech bromsar, Focus RS chassi och lite annat skoj gjorde den till en riktigt snabb liten rackare







En av Steeda's racebilar körs av Robbin Burnett. Han kör i div. klasser och har i princip vunnit allt vad det heter flertalet gånger. American Iron, American Iron Extreme och American Sedan. Han är en riktigt aggressiv förare som känner sin bil bättre än sin egna hand

Bilen har körts på dom flest banor i både USA och Kanada







Att det är en vinnarbil är svårt att missa Bilen har f.ö. en stötstångs V8 på 5.8L och har i runda slängar 450rwhp. Motorn sitter dock monterad nästan 15cm lägre än original samt längre bak så det är en välbalanserad Mustang.









Bilen till vänster är Tom Ellis bil, även det är en vinnarbil som heter duga! Har vunnit det mesta i alla klasser den får köra i. Både dessa bilar fanns som bantaxi under eventet så folk fick åka med och känna hur det var att åka riktigt riktigt fort på denna bana. Även jag passade på att åka med ett par varv och det var sjuuukt kul!







Detta är Steedas egenbyggd racebil som har passande döpts till "The number 20 car". Den har vi varit med och tagit fram, och numera har en 5.0L Cammer motor med Vortechkompressor och ger i runda slängar 600rwhp på våran dyno. Tidigare hade den en Whipple men den gav på tok för mycket hetta och bilen föll pladask efter 3 varv på banan. Vortech'en skapar betydligt lägre temp och klara sig hur bra som helst trots 30+ ute. Denna bil är helt galen på bana. Hur mycket grepp som helst och hur mycket kraft som helst.









Denna bil tilhör ingen annan än Bob Adams. Han är en av huvudmännen hos Ford Motor Company och har fått denna byggd av Steeda, och vi har mappat och komponerat ihop motorn till den. Den har en 5.0L mod V8 med Whipple kompressor och vi fick ut 607rwhp förra veckan på våran dyno. Jag kan inte med ord beskriva vilken ära det är att få vara med ett sådant bygge. Han har i princip hela Ford Racing till sin befogenhet men väljer att gå med Steeda, som sedan använder oss. Och det bästa är att han är galet nöjd med bilen och sa att aldrig förr har har varit så nöjd med både körbarhet och kraft! Vem som helst kan få ut mycket pulver, men att få det med perfekt OEM körbarhet och driftsäkerhet är inget man hittar varsom.







6-kolvs ok med 15" skivor, och med übersnygga HRE M40 fälgar i 20x11 och 20x10







Cobra Misano stolar, omklädda i skinn med alcantar inlägg och logga. Customgjort bur, även den klädd helt i skinn!







Hjärtat! Det ser kanske inte ut som mycket men denna rör på sig! Under bilen finns ett komplett coil over kit, watts länk, justerbara krängar och en massa annat godis. Inte många kronor har sparats in på det här bygget









Detta är "LSR's" egna testbil. Dom använde min i ett par månader sen bestämde dom sig för att köpa en egen. Cold Air Kittet och mappen som sitter ihar vi gjort och vi fick ut helt ökning på galna 47rwhp. Detta med endast ett filter och mappning! I detta fall så stämde verkligen "bigger is better" då insugsröret är 25% större än dom andra och både maf och mafhus har bästa placeringen









Paul dataloggar bilarna när dom var ute på banan för att se att allt är perfekt.











Corvette Z06 ute och leker! Fast det dröjde inte länge innan han hade en viss svart Camaro i sin backspegel som blinkade Filmer kommer sen!







En till synes original Camaro, men oj så fel man kan ha. Sitter ett STS TT-kit på denna dock med originalchassi. Men föraren var en av instruktörerna och hade denna bana som "hemmabana" så han kunde köra bilen låångt över gränsen. Det såg inte snyggt ut men fort gick det!







På Porsche jakt!













En f.d. Bob Bondurant bil. Bob Bondurant raceskola har funnits i många år borta i Las Vegas och bilarna säljs alltid efter ett par år. Ett kanonläge för en nybörjare eller dylikt som vill köpa en race ready bil som har det bästa i chassiväg! Priserna brukar variera mellan 15-25K USD. Inte farligt alls med tanke på allt som finns i dom.







En och annan Mustang







ovanför varje "stall" finns vinnarmärket på 12H på Sebring, Porsche hade ett par bra år där!







På väg ut med Steeda's "Street fighter", inte så svårkört som man hade trott med skruvkompressor faktiskt









Taxibilarna på väg in för att hämta fler lyckliga passagerare











Varför behöva gå från ena änden till andra? Golf Cart är fan världens grej! Givetvis lackad i team färgerna







Så här såg bilen ut efter ett par hårda varv. Dessa s.k. Love Bugs älskade min front, kändes skönt att veta att man slaktade ett par tusen...







Camarotaxi bilarna! Jag körde nästan 80 varv under helgen med min Camaro, och kanske 20-talet i dom andra bilarna. Jag tankade 2ggr per dag så soppa gick det åt i mängder. Tur att det fanns mack på banan där man kunde kasta i 103okt













Från vänster till höger, delägare i Torq (Paul), Marknadschef på Ford (Bob Adams) och Driftchef på Steeda (Glenn Vitale). Men på banan så är dom "bara" 3 vanliga killar som älskar köra bil. Och muppen bakom kameran gör det också givetvis







Crewet diskuterar olyckan som hände 2 min innan.







Snacka om OFLYT. Motorn bokstavligen exploderar i 220kmh, lämnar en hel hög med olja under bilen och bakhjulen låser sig. Efter en lång sladd så beger sig bilen in i betongmuren på insidan av rakan! Maximal med otur, dock klarade han sig med ett par blåmärken bara. Bur är bra att ha ibland







Plåtskadorna var inte allt för farliga, men notera fälgen uppe på däckstället













Lagom stor vinge på Cobran







Börjar packa ihop lite då dag 1 lutar mot sitt slut. Jag hoppas att inom en inte allt för lång framtid att det kommer finnas ett lika fett släp dock med stora TORQ loggor på sidan!













Liten översiktsbild på bron över Turn 17 mot rakan









På kvällen sen blev vi inbjudna av en av Steeda killarnas syster att komma hem och ta ett par öl, och sedan gå ut och äta lite gott. Kom ihåg nu att området runt Sebring är mer lantigt än norraste Öland så vi väntade oss inte mycket. Och oj vad vi hade rätt







Jag tror jag har t.o.m sett finare Trailors Skämt åsido så kostade huset inte mer än beggad Volvo och dom sover bara där när dom är och tävlar så det var inte så illa :P

Middagen åts f.ö. på det lokala "Road house" och såg ut som Road house i filmen med Patrick Swayze, helt underbart faktiskt!







Dag två började lika tidigt!







Steeda lägret









SCT är den mjukvara vi använder till i stort sett alla Mustanger och Camaro's som vi mappar. Även dom var sponsorer och tog med ett par balla maskiner. Ägaren till SCT gled mest omkring på sin Custom Harley och njöt av tillvaron. Men jag klandrar honom inte, det hade jag också gjort om jag var han :P







Nya GT500







Depån på väg ut på världens guppigaste bana





















Detta är en av våra kunder, sitter en 440ci strokad 427:a på över 600rwhp i denna. Fullt Pfadt Racing Coil over system och bara det bästa i chassiväg.







Den där gamla gubben som sitter och halvsover i stolen ser lite trött ut, men han heter Frank Anderson och har tävlat i div. Superbike och road racing klasser sen 60-talet. Det hade man inte trott!







Burnett på väg hem till North Carolinam, En liten nätt trip på 10h







Vad har vi sagt om borrade skivor på bana...







Sen var även den dagen slut och det var bara att packa ihop och åka hem. Kände inte för att betala dubbla priset och tanka på banan så vi tog en chans och försökte nå närmste mack på hemvägen. Det går åt lite soppa när man snittar nedanstående. Fast jag tycker fortfarande det är helt OK förbrukning för 2 dagar och 80 varv @ 7000rpm!







Vi hittade ett samhälle ett par mil därifrån och tro't eller ej så hade dom även 98 på macken!







Ja du, vi är ju på landet så då har man rednecks, kor, hembränt och kyrkor







Det gick i 16.2 gallons, och min tank är på 16 haha







Så jävla skön!!! På vissa ställen står verkligen tiden stilla och jag kan tycka att det är riktigt härligt! Jag vill inte själv bo där, men jag kan delvis förstå dom som vill











Dixie Ranch! Jag vill bo på en Ranch nån gång i mitt liv







Visst finns det Trailor parks på landet







och för dom som inte får tag på hembränt







Det fanns inte många rödljus där ute så när man väl stannade vid en var det bara att ta tillfället i akt och köra ett riktigt rödljusrace! Dock vann inte jag en enda gång men jag var snabbare på banan :P







Läckraste Mustangen EVER







Nedanstående bild talar 100% sanning. Jag nollställde tripmätaren när vi tankade och med en snittfart på 105kmh så hamnade jag på denna förbrukning vid hemkomst. Utväxling is da shit då Bilen ligger på runt 1800rpm i 130kmh







Väl hemma på parkeringen! Jag parkerar alltid bredvid denna då det känns som folk bryr sig mindre om min bil då






Ja som sagt, många timmar, många varv, många mil och oehört många svettdroppar senare så är man hemma och kör vidare med allt pappersarbete! Men det är helt OK när man har en sån kul helg. Det som talar mest för oss i detta fall var att ALLA våra bilar kördes både dit och hem, kördes 80+ väldigt hårda varv på en av världens hårdaste banor i 30 graders värme och hade inga problem whatsoever. Ingen överhettning, trasiga delar eler något alls, det var bara att köra och parkera, kolla lufttryck då och då och sen ut och köra igen. Visst, det kan ha funnits ett par mer extrema bilar som hade snabbare varvtider men dom krävde även mycket kärlek under helgen. Jag personligen kör hellre dubbelt så många varv men kanske 1-2sek slöare än dom

Tack för mig, filmer kommer senare i veckan för dom som är intresserade! Jag hade alla 3 GOPro kameror monterade så jag fick riktigt bra klipp på banan.

/Erik


_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Alltid kul att läsa dina rapporter från andra sidan och få en inblick i svängkulturen där

_________________
Martin Öberg
Citera
Kim Frederiksen
Skurup
Här sen Feb 2006
Inlägg: 392



Skön läsning!

Längtar till Mars -11 när jag ska tilbaks til Fl... Kanske man borda svänga in och hälsa på er!

_________________
Kim Frederiksen

Nissan S14a -97 2.2 Mazworx

BMW 325iM Touring <--- Saknat..

Famous last words: I feel very confident behind the wheel of this car...
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



trevlig läsning som alltid thumbs up

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Johan Christensson
Lund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 290



Kul läsning thumbs up

_________________
Johan Christensson
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Mycket bra repotage som vanligt med mycket fina bilder thumbs up

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3368



thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Baronen
Staffanstorp
Här sen Apr 2007
Inlägg: 277



Verkar varit en grymt skön helg!
thumbs up för reportaget!

_________________
Carl Wrangel
MK Indy
Familjekombi Mondeo
Golf 1,6 FSI
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
Tack! Ja Svängarkulturen skiljer ju lite från hemma i Sverige, speciellt i bilval men det är grymt kul att det är så himla aktivt här.


Kim Frederiksen skrev:
Skön läsning!

Längtar till Mars -11 när jag ska tilbaks til Fl... Kanske man borda svänga in och hälsa på e
r!


Du är varmt välkommen förbi! Kika in på www.gettorq.com för adressuppgifter


Film kommer strax för dom intresserade

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

En fråga, ställd helt utan kaxig eller tykenhet:

Vad är det som gör Torq så speciella? Ni är ju knappast unika på marknaden, och även om det är en (i brist på bättre ordval) lätt partisk bild av hur det funkar för er vi får, så verkar ni ju gå ifrån klarhet till klarhet på ingen tid alls.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
P.P. skrev:
En fråga, ställd helt utan kaxig eller tykenhet:

Vad är det som gör Torq så speciella? Ni är ju knappast unika på marknaden, och även om det är en (i brist på bättre ordval) lätt partisk bild av hur det funkar för er vi får, så verkar ni ju gå ifrån klarhet till klarhet på ingen tid alls.


Kul fråga som jag gärna svara på

Även mitt svar kan väl anses som partisk, men jag försöker alltid ge en väldigt opartisk bild på det vi gör och upplever här.

En sak är iallafall säker, vi har haft sjuk tur med att träffa "rätt" folk i denna industri, sen att vi har tagit tillvara på dessa kontakter är helt på våran sida. "You can only lead a horse to water" som min far alltid sa.

Paul, min businesspartner och även mappare på Torq har en Masters Degree i Automotive Management vilket hjälper oehört mycket för driften av företaget, och jag själv har en utbildning och många års erfarenhet inom Hotell och Service Branschen. Lägg till våran (enligt mig) unika passion för bilar och racing gör det till ett kanonrecept. Våra kunskaper och erfarenhet kompletterar varandra på ett mycket bra sätt, det jag inte kan är han mycket duktig på, och vice versa.

Lite info om oss:

Paul:
8 års erfarenhet med mappning av väldigt många extrema bilar
Utbildad hos både Ford och div. mjukvara företag för mappning och kalibration
Masters i Automotive Management
Anser att körbarhet är minst lika viktigt som höga HK siffror
Klassik "gear head" med flera extrema bilar under bältet
Kört Drag racing i åratal
Mycket duktig med siffror och ekonomi


Erik (jag):
Jobbat inom Hotell och Servicebranschen sen man var 13
Degree i Hospitality Management
Drivit flertalet 4 stjärniga hotell i 4 olika länder
Tävlat Go-kart (i Kalmar motorklubb f.ö.) och varit aktiv inom bankörning i många år
Åkte hem från BB i pappas då nya Corvette så redan då var kört
Ägt och byggt flertalet välbyggda ban och gatbilar

Vi båda kommer från familjer som har drivit eget i flera år, så vi vet vad som krävs för att vi ska lyckas och ha en trogen kundklientel. Vi tar reda på vad kunder vill ha och erbjuder dom något bättre, och försöker erbjuda dom en "wow faktor" varje gång dom lämnar våran shop. Vi är oehört aktiva på div. media, lägger upp filmer på projektbilar, filmer på våra och kundbilar på div. banor och tävlingar och annat som kunder bokstavligen älskar! Iallafall i USA.

En annan sak som gör oss unika jämfört med andra Performance Shops är våran syn på driften av företaget, samt våran attityd mot problembilar. Vi gillar inte att bara kasta delar på en bil som beter sig kontstigt, vi tar en "OEM" syn på det hela och försöker alltid diagnosera problemen innan vi kastar på delar. Vi driver företaget som om det vore en stor bilhandlare, checkar in bilar, work orders, ekonomin och allt annat som tillkommer och inte som en liten performance shop.

Sist men inte minst så har vi höga mål som vi ger oss fan på att vi ska nå, och nöjer oss inte att vara bra, utan vi ska vara bäst.


Sorry för allt text, men det är ett kortfattat svar iallafall

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
AndreasVH
Farsta
Här sen Nov 2004
Inlägg: 299



Eftersom jag är som jag är tyckte jag Fiestan var fräsigast...

Alltid lika trevligt att se dina bilder och läsa om eventen du besöker!

_________________
Andreas Engström
Honda Civic -12

Du borde cykla mer!
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
AndreasVH skrev:
Eftersom jag är som jag är tyckte jag Fiestan var fräsigast...

Alltid lika trevligt att se dina bilder och läsa om eventen du besöker!


Haha den var faktiskt lite cool, den gick bra som fan dock tog hjulen i skärmarna.



Här är lite film på eventet


http://www.youtube.com/watch?v=j0XZ63qRnz4

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3368



CobraErik skrev:

Kul fråga som jag gärna svara på


Word!

Men Erik, kör du i vit skjorta?

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005
Inlägg: 343


Trådstartare
Jovani skrev:
CobraErik skrev:

Kul fråga som jag gärna svara på


Word!

Men Erik, kör du i vit skjorta?


Haha ja, det var så pass illa Långarmat var ju givetvis ett krav och min nomex "t-shirt" glömdes hemma. Så jag fick ta första bästa alternativ så en vit stjorta kändes som bästa alternativet med tanke på värmen

Lätt att ta av vid pauserna också

/Erik

_________________
Erik Cederberg
TORQ (www.gettorq.com)
Miami, FL, 33361
E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4467



Jovani skrev:
CobraErik skrev:

Kul fråga som jag gärna svara på


Word!

Men Erik, kör du i vit skjorta?


Man kör alltid i vit skjorta. Om man inte har nomex. thumbs up

Tack för dina trevliga rapporter, det är ett nöje att läsa dem och om dina företagsidéer!

Kör på!

_________________
Jens Lanvin
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



CobraErik skrev:








Shyssta bilder! Se habla espanol tambien.

"Immigrants built this great country" - ....and Mexicans maintain it...

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

Heja Erik

Det är eantusiasmerande att läsa dina reportage. Mycket bilder och sköna kommentarer och reflektioner.
Kul att det går bra.

Gillade verkligen filmen, det blir så mycket mer levande med lite fler kameror och vinklar.

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
Bilder o videos
Story + Bilder: Banträff på Sebring Raceway! NU MED VIDEo!
5865 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande