Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2010-09-11 BMWSC Gotland Ring
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (17934 totalt)
wirus
Täby
Här sen Maj 2009
Inlägg: 223



s2dennis skrev:
blått hus/blått hav ....... samma samma;)
mvh dennis


Men vart bodde ni då... ? ser mycket trevligare ut än där vi var.
vill ju veta så man inte bokar fel igen om man kommer till GR fler gånger.

_________________
Stefan Toth
BavariaRacing
BMW M3 GTS
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



wirus skrev:
Men vart bodde ni då... ? ser mycket trevligare ut än där vi var.
vill ju veta så man inte bokar fel igen om man kommer till GR fler gånger.


+1

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
s2dennis
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 433



vi fick ett kanon boende på ett helt tomt kneippbyn söder om visby ca 30min från banan.
detta är inte att rekomendera vid högsäsong men vår och höst är det inte så mycke folk där och priserna är lite vettigare.
vi hyrde den lyxigaste villavagnen dom hade 40 kvm 4-6 bäddar med risk för att man landar i havet om man snubblar. 1600kr/natt inte så farligt om man är några som kan dela.
http://www.kneippbyn.se/sv/boende/villavagnar?view=product&prod_id . . . .

_________________
Dennis Hansson
Lärare fordonsprogrammet Ängelholm
Förare/mek Guldgossarna Racing
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046




_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
WF 175 B
Habo
Här sen Apr 2006
Inlägg: 38



Nån som vet om han tog bilder på oss gatbilsåkare? Hittar inga thumbnails på hans hemsida.

_________________
Anders Regnell
Gatbil: Skoda Superb Eleg Kombi TDi DSG
Kulbil: Miata MX5 -95
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092



WF 175 B skrev:
Nån som vet om han tog bilder på oss gatbilsåkare? Hittar inga thumbnails på hans hemsida.


Skicka mejl till Bengt-Åce och han skall nog skaka fram lite bilder thumbs up

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2242



Så ligger film från deltävling 9, dvs första racet på Gotland Ring uppe för allmän beskådan. Tyvärr något överexponerad, men så är man ju rookie vad det gäller att filma...

http://vimeo.com/15076853

Race 10 kommer förhoppningsvis efter helgen.


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



Filmer från race 10 finns här http://vatterledenracing.blogg.se/ .

_________________
olof Johansson
Citera
WF 175 B
Habo
Här sen Apr 2006
Inlägg: 38



Magnus Thomé skrev:
Blev kanonväder hela dan nästan. Iaf på alla gatbilspass Vilken j***a kul bana Gotland Ring är att köra thumbs up Det var en av de roligaste banträffarna i mannaminne för mig! Har nog inte haft så skoj körmässigt sen jag var nere på Nürburgring!


Såg att rejsadekalen nu finns på vägvisaren till Grune Hölle (hur f-n kan dom ha målat kåken knallröd???)
Äntligen börjar man att hitta. Förväntar mig att dekalen kommer att finnas på alla vägvisare som leder till en kul racingbana! Knutan m.fl.

_________________
Anders Regnell
Gatbil: Skoda Superb Eleg Kombi TDi DSG
Kulbil: Miata MX5 -95
Citera
WF 175 B
Habo
Här sen Apr 2006
Inlägg: 38



Joan skrev:
WF 175 B skrev:
Nån som vet om han tog bilder på oss gatbilsåkare? Hittar inga thumbnails på hans hemsida.


Skicka mejl till Bengt-Åce och han skall nog skaka fram lite bilder thumbs up


Hoppsan. det kom en hel drös. Får nog gå igenom dom och se vilken man ska köpa (fåfägan måste ha sitt).

_________________
Anders Regnell
Gatbil: Skoda Superb Eleg Kombi TDi DSG
Kulbil: Miata MX5 -95
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41583

Forumägare
Forumägare

BTG skrev:
Magnus Thomé skrev:
Första besöket för min del på Gotland Ring. Uj det var mycket att försöka att få till och lista ut varvet runt. Gotland Ring består liksom inte av fyra enkla-att-förstå-kurvor och tre svåra. Snarare en-enkel-att-förstå-kurva och sjuttiarton kurvkombos att klura på. SKITKUUUL!!!!


Samma här! Första gången på Gotland Ring och det var kul ur två perspektiv:
1. Det är kul att komma till en ny bana. Hur många fler gånger i mitt liv kommer jag göra det?
2. Bana är kul och teknisk. Den påminner om en korsning av Kinnekulle och Gelleråsen med det bästa av båda. Som kullen pga av sin tekniskhet dock med en mycket, mycket högre säkerhet och ett avsevärt bättre flyt på grund av en större(?) storlek som Gelleråsen.

Här tar dock lovprisningen en paus för jag tycker att två av de tre/fyra stora lastväxelinducerande pucklarna förtar/punkterar känslan av en annars mycket lyckad bana.
A: Ut ur första/andra svängen på banan kör man nerför en puckel/ås under gaspådrag samtidigt som man svänger. Den gör då att ett kittlande bakvagnskast i xxkm/h resulterar i en digital skillnad om man bara lägger på tre km/h för då snurrar bilen. Detta resulterar i att man får sitta och vänta med att klämma på fullt till bakvagnen skakat av sig. Om man jämnade ut banan där skulle det blir ren njutning.
B: Den andra puckeln är efter "fullfartsvänstern" då man är på väg in mot apex. Samma fenomen där även om det går att rädda bilen där om det inte fladdrar alltför mycket. Likväl blir det omharmoni och onödigt.
C: Den tredje puckeln(pucklarna) är kanske banans twist/kärna eller signum. Så den kan väl få vara kvar. Dessutom går det inte så jättefort där.

De två förstnämnda pucklarna borde dock imho byggas bort. Den första kanske(?) beror på en sättning i banan och den andra pga av att banan svängde av där tidigare. Hursomhelst så skulle det blir riktigt bra med dessa två egenheter "korrigerade".


Med ovan sagt gillar jag den andra halvan av banan skarpt där man i en S-kombination ligger och skrubbar/flyter över alla fyra och letar spår och fäste. Sedan följer en intressant inbromsning över en ås(!) och så den coolaste kurvkombon i Sverige med en supersen och tight apex uppför en backe i ett S som avslutas med en mini-fuchsrörhe ner till en höger som kan tas i många olika spår.


Magnus, skall vi få till en banguide nu?


Klipper in detta i en spårvalssnacktråd så vi kan komma igång med lite frågeteckensuträtningar Hoppas det är ok.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=959828#959828

_________________
Magnus Thomé
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



håller inte med alls, dessa knixer du pratar om är det som gör bana och som skiljer mellan dom som kan köra fort här och ej...så utan dom sklle bana bli mycket lättare

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Exit

Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728



Supramannen skrev:
håller inte med alls, dessa knixer du pratar om är det som gör bana och som skiljer mellan dom som kan köra fort här och ej...så utan dom sklle bana bli mycket lättare


Håller med, tycker att detta är en av de roligaste banorna åtminstone i Sverige. Kan bli riktigt grym när de kopplar på "sydschleife".

Har väl en 100 varv där så jag har vant mig vid hur banan kränger, svänger och utmanar, men det är få banor jag har lika roligt när jag kör varje gång!

// Johan
Citera
audimotorsport
Stockholm/Bromma
Här sen Nov 2006
Inlägg: 433



Sunk skrev:
Supramannen skrev:
håller inte med alls, dessa knixer du pratar om är det som gör bana och som skiljer mellan dom som kan köra fort här och ej...så utan dom sklle bana bli mycket lättare


Håller med, tycker att detta är en av de roligaste banorna åtminstone i Sverige. Kan bli riktigt grym när de kopplar på "sydschleife".

Har väl en 100 varv där så jag har vant mig vid hur banan kränger, svänger och utmanar, men det är få banor jag har lika äkta roligt när jag kör!

// Johan


Jag tror det ligger på förarens och bilens ansvar att anpassa sig efter befintlig bana thumbs up ...inte bygga om banan för enskild förare/bil thumbs down ...
Med 500+ varv genom åren blir det thumbs up thumbs up thumbs up för gotland ring

_________________
Peter Bollnert
Kör skoda pickup
Kör Audi S1 replika
Audi S3 -02 såld
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



Supramannen skrev:
håller inte med alls, dessa knixer du pratar om är det som gör bana och som skiljer mellan dom som kan köra fort här och ej...


Nej.
om du körde riktigt fort skulle du märka det.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



BTG skrev:
Supramannen skrev:
håller inte med alls, dessa knixer du pratar om är det som gör bana och som skiljer mellan dom som kan köra fort här och ej...


Nej.
om du körde riktigt fort skulle du märka det.


Har ju kört fortare än dom flesta här där.. har kört 1,26 med Jons gamla m3GTR på slicks och 1,28 på R däck me dmin gt2.. jag gillar knixen det är lite det som gör banan enligt mig

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Vi diskuterar enbart tider här om det gäller BMW Cup och tävlingsbilar då tidtagning inte är tillåten under BMWSC:s arrangemang för gatbilar.
Eftersom det inte är tillåtet så finns det heller ingen plats för detta i eftersnackstråden.

Huruvida någon har kört på si eller så, med lånad gatbil eller egen, om gatbilen kan diskuteras vara gatbil eller ej, med slicks eller utan, i regn eller på torrt, med AC på eller avslagen, med lugna favoriter eller Dr Alban på radion kan diskuteras någon annanstans.

Vänligen respektera detta.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



Supramannen skrev:
jag gillar knixen det är lite det som gör banan enligt mig


Det gör jag med. Om vi talar om den på andra halvan av varvet? Där har jag inga synpunkter. Den andra delen av banan tycker jag är underbar!

Men på första delen/halvan tycker jag att två gupp/åsar är onödiga. Men det skall jag utveckla (imorgon) i spårvalstråden om Gotland.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Måns Ulveståhl skrev:
Vi diskuterar enbart tider här om det gäller BMW Cup och tävlingsbilar då tidtagning inte är tillåten under BMWSC:s arrangemang för gatbilar.
Eftersom det inte är tillåtet så finns det heller ingen plats för detta i eftersnackstråden.

Huruvida någon har kört på si eller så, med lånad gatbil eller egen, om gatbilen kan diskuteras vara gatbil eller ej, med slicks eller utan, i regn eller på torrt, med AC på eller avslagen, med lugna favoriter eller Dr Alban på radion kan diskuteras någon annanstans.

Vänligen respektera detta.


Nu fattar jag ej, diskutera vilka tider jag kört har jag all rätt till hur mycket jag vill....då detta ej skett under BMWSC träff...så jag behöver ingen pek pinne att man inte får göra det tack

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



BTG skrev:
Supramannen skrev:
jag gillar knixen det är lite det som gör banan enligt mig


Det gör jag med. Om vi talar om den på andra halvan av varvet? Där har jag inga synpunkter. Den andra delen av banan tycker jag är underbar!

Men på första delen/halvan tycker jag att två gupp/åsar är onödiga. Men det skall jag utveckla (imorgon) i spårvalstråden om Gotland.


Där går våra åsikter isär, jag gillar första knixen massor där kan man vinna eller förlor aallt..inte alls många som vet hur man ska placera bilen där för att det ska gå fort, kolla på denna BMW träff tex.. massa snabba bilar som var här men ingen gick fort då det är väldigt specilet innan man får kläm på det, sen när folk började få kläm på det så började det gå undan... Och i specail så följde man john efter spjuvern..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



[quote="Supramannen]
Nu fattar jag ej, diskutera vilka tider jag kört har jag all rätt till hur mycket jag vill....då detta ej skett under BMWSC träff...så jag behöver ingen pek pinne att man inte får göra det tack[/quote]

Kanske inte en pekfinger, men ett bättre spårval/trådval...

Tråden här handlar inte om dina äventyr utan om BMWSC och träffen på Gotland.
Fortsätt gärna med ditt tidsintresse i någon annan lämplig tråd om Gotland och spårval/tider, men i BMWSC:s eftersnackstrådar pratar vi inte om tider gällande gatbilar oavsett.
Vänligen respektera detta.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Eftersnack
2010-09-11 BMWSC Gotland Ring
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (17934 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande