Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nybörjarsvängåkaforum Subaru Impreza WRX vs Mazda Miata vs Nissan 200sx S14? | << 1, 2 5 besök senaste veckan (8945 totalt) |
Det är alltid billigare att köpa färdigfipplade bilar, men att pyssla själv lägger den högre kostnaden utspridd över tiden (och en del saker är svårt att lära sig av andra, så att göra fel själv är bara nyttigt, om man överlever). |
||||||
Precis! Till den öppna kommer säkerhets som en riktig rullbåga prioriteras, det hade jag gjort oavsätt användningsområde. Både jag och nej på färdig bil. Klart smidigt och enkelt men jag har en romantisk idé att köra en originalare och byta delar på gör att man växer med bilen. Dock så lockar det riktigt mycket att köpa Bladhs färdiga bil, dock går andra planerade utgifter före just nu. _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||||
Skulle börja söka på Jackson racing och sedan leta mig vidare. Det var därifrån en gammal kamrat köpte det mesta, som kompressorkit, bakre förstärkningsram för bakvagnen, bigbrakekit etc etc. Har ingen koll på priser men skulle tippa 30-35 för en vettig kompressorsats, aktuell dollarkurs och om du har rätt fraktkontakter påverkar priset enormt. Har inte provkört något av turbokitten men detta kompressorkit tog inte bort något av miatans fördelar från början, det var bara det att det alltid fanns lite mer effekt (eller en hel del) än original. Så mycket mer så för landsvägskörning så blev utväxlingen i bakaxeln alldeles för 'högvarvig' men troligen perfekt för bana. Det var 'bolt-on' kit för amerikanska bilar, så på vänstersidan i motorutrymmet fanns det en liten extraplåt som gissningsvis usa-bilar inte hade som en gummiklubba fick idka lite övertalning på. Annars ditmonterat på ungefär 4 timmar _________________ Roland Johansson |
||||||
Nybörjarsvängåkaforum Subaru Impreza WRX vs Mazda Miata vs Nissan 200sx S14? | << 1, 2 5 besök senaste veckan (8945 totalt) |