Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 - Team Schwedenkreuz
<<   1, 2, 3 ... 22, 23, 24
7 besök senaste veckan (68143 totalt)
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



Krille_hlm skrev:
Dags för en liten uppdatering här känns det som.


liten? då vill jag inte veta vad en *stor* uppdatering är

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Bilder på de nya kamdrevsplattorna som jag fått tillverkat:

original inre plattan:



Nya ytterplattorna som ersätter vanosen:



På plats:





Tyvärr har jag ingen bild på vanoslocket, men det ser ut ungefär som VAC-s lock:


_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Har man en motor så måste man ju ha ett bränslesystem också, systemet är byggt som originalsystemet med endast ett rör fram till motorn. Det är ett högtryckssystem med ett arbetstryck på 6bar, spridarna är 6bars spridare:







Här kommer det fram till motorn:


_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Hur är det, får man verkligen ha kopparrör i bromssystemet i tävlingssammanhang överallt? Har för mig att något i bakhuvudet säger att man inte får det.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Helt okej arbetsplats:



Med mina nedre länkarmar som jag byggt så kan man ställa bra camber bak också:






_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
ESCoRTMK2MANNEN
Bromma
Här sen Apr 2007
Inlägg: 944



jisses krille denna va inte dålig asså.

_________________
BJÖRN PALMQVIST

Tack till:SDV,NIKABmotor,
RAIDOPOWER.COM,Do88.se
Kudoz.se,Mocomp.se m.m.
Jag kommer blåsa i från er alla!!
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Tyvärr saknar jag bilder i dagsläget på motorsportbrädan, avgassystemet, det kullagrade gaslänkaget som jag byggde och diverse annat. Ska försöka ordna bilder även på det.

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Claes Haglund skrev:
Hur är det, får man verkligen ha kopparrör i bromssystemet i tävlingssammanhang överallt? Har för mig att något i bakhuvudet säger att man inte får det.



Såhär står det att läsa i SBF tekniska och FIA appendix J beträffande ledningar för hydraulolja:

"Ledningar innehållande hydraulolja under tryck ska klara min 280 bar (4000 psi) vid temp 232 C (450 F). Om arbetstrycket i hydraulsystemet är högre än 140 bar (2000 psi) ska ledningarna klara minst det dubbla trycket."

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Samuel S
Skillingaryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1079



Riktigt kul att det har hänt så mycket med bilen!
Den gamla motorsportkarossen finns inte med längre eller?

Men resultatet av denna ser ju mycket bra ut.

_________________
S a m u e l S i l v e r u d d | www.attitudemotorclub.com |
Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Samuel S skrev:
Riktigt kul att det har hänt så mycket med bilen!
Den gamla motorsportkarossen finns inte med längre eller?

Men resultatet av denna ser ju mycket bra ut.


Motorsportkarossen lever vidare i ett annat svenskt teams ägo.

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18625



Dom där kammarna såg ut som nåt helt annat än dom jag har kikat på tidigare... Negativ kurvatur på baksidan? Funkar det på direktverkande kammar eller har jag missat nåt allvarligt?

Ser ut som om det pysslas på i rätt bra takt ändå?

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



MaZ skrev:
Dom där kammarna såg ut som nåt helt annat än dom jag har kikat på tidigare... Negativ kurvatur på baksidan? Funkar det på direktverkande kammar eller har jag missat nåt allvarligt?

Ser ut som om det pysslas på i rätt bra takt ändå?


Det är dr schrick kammar.

MVH

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12866



Krille_hlm skrev:
Platta mellan motor-låda i kolfiber såklart


Den ser rätt porös ut?
Antar att den är "hand layed"?
Är det inte risk för att åtdragningsmomentet ändras på skruvarna som håller ihop motor och låda med alla vibrationer? Det borde ju kunna resultera i en hel del mysko fel i så fall misstänker jag...

Fast det kanske mer är ett akademiskt problem än ett reellt...

Ball bur - vem byggde den?
Jag kanske missade vad bilen skall användas till när den blir klar?
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



Krille_hlm skrev:
Claes Haglund skrev:
Hur är det, får man verkligen ha kopparrör i bromssystemet i tävlingssammanhang överallt? Har för mig att något i bakhuvudet säger att man inte får det.



Såhär står det att läsa i SBF tekniska och FIA appendix J beträffande ledningar för hydraulolja:

"Ledningar innehållande hydraulolja under tryck ska klara min 280 bar (4000 psi) vid temp 232 C (450 F). Om arbetstrycket i hydraulsystemet är högre än 140 bar (2000 psi) ska ledningarna klara minst det dubbla trycket."


Fast bromssystemet innehåller ju inte hydraulolja så det finns inga restriktioner i reglerna av vilket material dom ska bestå av.

Såg det inte ut som väldigt knepiga kamprofiler om du ska köra utan Vanos. Med ett ordentligt styrsystem ska det tydligen finnas väldigt mycket att hämta med Vanosen kvar på S54 men jag skulle inte vilja betala för tiden i bromsbänk för att mappa fram det.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Niklas Sandström skrev:
Krille_hlm skrev:
Claes Haglund skrev:
Hur är det, får man verkligen ha kopparrör i bromssystemet i tävlingssammanhang överallt? Har för mig att något i bakhuvudet säger att man inte får det.



Såhär står det att läsa i SBF tekniska och FIA appendix J beträffande ledningar för hydraulolja:

"Ledningar innehållande hydraulolja under tryck ska klara min 280 bar (4000 psi) vid temp 232 C (450 F). Om arbetstrycket i hydraulsystemet är högre än 140 bar (2000 psi) ska ledningarna klara minst det dubbla trycket."


Fast bromssystemet innehåller ju inte hydraulolja så det finns inga restriktioner i reglerna av vilket material dom ska bestå av.

Såg det inte ut som väldigt knepiga kamprofiler om du ska köra utan Vanos. Med ett ordentligt styrsystem ska det tydligen finnas väldigt mycket att hämta med Vanosen kvar på S54 men jag skulle inte vilja betala för tiden i bromsbänk för att mappa fram det.


Texten om huydraulolja var det enda som jag hittade i reglementet, den är kanske helt irrelevant som du säger dock.

Vi får se hur det funkar med kammarna, det var de som satt i motorn när jag fick upp den från kelleners.
Går det inte att mappa med dem så är det bara att byta.

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
morbidio
Skåne
Här sen Sep 2006
Inlägg: 354



Fy sate vilken rå bil!!

_________________
Joakim Karlsson
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 917



WOW Riktigt cool..... mer mer mer bilder!

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
fulingbusen
Karlstad
Här sen Mar 2004
Inlägg: 472



Tänkte precis skriva det... Satan vilka kammar, ser ut att vara bra hastighet på den öppningen

_________________
Joakim Karlsson
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497



Inte konstigt att man blir sugen på att sätta sågen i sin egen bil thumbs up
Ytterligare en bil man hoppas få se in action..

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41592

Forumägare
Forumägare

Jag tog bort några stycken inlägg som innehöll tjafsande mellan olika parter. Det där får ni ta på annat ställe än rejsa. Inte via PM här heller. Ring, maila, träffas över en lunch, whatever. Men inte här. Återstarta inte denna diskussion i andra trådar nu heller, då blir det ytterligare mer moderatorarbete iiigeeeeen och massa läsare som både kliar sig i huvet och dessutom tycker det är trist. Jag vill inte se en enda kommentar om det här tjafset från någon part någonstans här på Rejsa. Se det som att om vi sitter hemma i min soffa och ni börjar tjafsa så säger jag, "va jobbiga ni är nu, ni får f*n gå ut i trapphuset eller ställa er nere i porten så jag slipper höra"


Tråden är låst en liten stund nu. Öppnas igen när trådstartaren säger till.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 - Team Schwedenkreuz
<<   1, 2, 3 ... 22, 23, 24
7 besök senaste veckan (68143 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande