Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2011-09-15 Väghållningsseminarium hos ÅBR | 1580 besök totalt |
Som vanligt är det nyttigt att gå lite djupare in i hur en bil bör fungera på bana.
Några grejer som de flesta vet påtalades igen och det behövs... Några övergripande saker: - På de flesta bilar är det mycket prylar som skruvas på men det är fel ände att börja i. - Hästkrafter är dyrt och vikt är billigt, motorn är det sista som behöver uppgraderas. - Bättre att lägga pengar på att testa bilen (setup) än att uppgradera. Kul också att saker visades med "övningar". Samtidigt synd att djupdykningarna inte var möjliga eftersom vi var lite för många. Stort tack till alla som gjorde detta möjligt! _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||
Kan någon hjälpa mig förstå varför en bil skulle bli lättare ju fortare den går? Dvs inte de aerodynamiska lyftkafterna utan de som påverkar bla E-types och motorcyklar?
Förstår att MacPherson inte står högt i kurs men tyvärr ofta en realitet för många av oss. Att samtidgt hylla den stela bakvagnen förbryllade mig något. Diffbromsen var visst heller inte populär, vilket dropstops var. Annars stort tack, det uppskattas _________________ Fredrik Torkildsen Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica) |
||
En fråga som många ställer sig undrande till, även jag... _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||
+1 _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||
Eftersnack 2011-09-15 Väghållningsseminarium hos ÅBR | 1580 besök totalt |