Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi TT -00, Roadsport B
<<   1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16   >>
120 besök senaste veckan (110159 totalt)
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8310



Ulrich skrev:
En massa vänliga ord.




Jag är Kinna hela sommaren. Så om du är ute och test-rastar Ådin på kurviga vägar ner dit, slå en signal! Ölen ligger alltid på kylning och sovplats finns det gott om.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Rejsrapport Delt 1 & 2 SPVM Roadsport B, Gelleråsen 2-4/5-14

Blir en kort en,

Kval,
Katastrof kval, sist av alla med en tid på 1.21,521. Fick verkligen inget att fungera alls. PB är sedan tidigare körning i vår 1.20,33. Positiva är att 245orna ger betydlgt mer grepp än tidigare, måste bara våga och köra in sig på högre kurvhastigheter. Nåja dåligt kval ger ett prestigelöst rejs, kan ju bara bli bättre.

Rejs 1,
Startar alltså sist, Göran i en Corvette framför mig och en gul M3a till höger om mig. Rullande start och alla kommer i väg bra. Tar M3an i starten och kan ta plats in i trösen. Får bra rygg på Corvetten och ligger på hårt. Men Göran kör smart så det öppnar sig ingen bra omkörningsmöjlighet. Efter ett par varv så missar jag lite i depåkurvan och jag tappar kontakten. Tomt bakåt och tomt framåt, betar av de sista varven och går i mål näst sist i heat och sist i Road B. (Ja, eller 4a beronde på hur man ser det..) Meen varvtiderna mår bra av att jaga Corvette, PB 1.20,301. Litet fall framåt iaf.

Liten rulle från starten på rejset,



Rejs 2,
Lite bättre varvtid så startar i sista led igen men byt plats med M3an. Max i Triumphen framför. Återigen bra start av alla, jag får på en rikigt kanon start och hänger på Max bra. Men in i trösen så får jag ge plats då Corvetten med Göran i tar plats, var nästan nästan om där.
Nu ligger jag på som en igel och jagar Corvette, jag är mkt snabbare i esset och ut ur ejes medans Corvetten av naturliga skäl seglar i väg duktig på rakan. På varv tre är jag uppe jämnsides ut ur ejes och kan bromsa mig förbi in i hårnålen. Men ur depåkurvan och kanske halva rakan höll det sedan kom Göran flygande igen. Resten avslutas som rejs 1 på egen hand. Men detta rejs var mkt rooligare då man fick kubbas lite med någon. thumbs up Och PB igen, 1.19,489, det tar sig sa mordbrännaren. Mest positivt var väl att det var fler varv med 19 tider än 20. Tyvärr ingen film, kameran frös ihop på utvarvet i rejs 2.

In i depån skiner jag som en sol, rejsning e fan det roligaste man kan göra, sedan hur det går känns mer som en bieffekt!

Lite bilder från Bengan,












Sedan hade jag min snåljåp investerat i ett billigt depåtält från Jula. Mitt tips, gör inte det.

Status Fredag,



Status Söndag morgon efter en blåsig natt,





Nu siktar vi mot nästa rejs på Kullen slutet Maj, målsättning där är enkel. Ha lika kul igen och om det går komma under 1.04,00 som är gammla PB. Syns där alla glada!

//U

_________________
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8310



thumbs up

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1192



Bra kämpat!

Lycka till på nästa race!

_________________
Mvh Benci_Hovanyi

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Tack för filmer och bilder

Tycker att reglemente Roadsport måste ändras så bilar som din inte straffas ut, all heder att du kämpar med bly-vikterna thumbs up och tar race på race

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
BTG skrev:
thumbs up

varje gång! Man lever länge på lite positiva kommentarer. thumbs up


Benci skrev:
Bra kämpat!

Lycka till på nästa race!


thumbs up Tack, och hoppas innerligt att du är där också! Eventuella ljudproblem är det "lilla" i sammanhanget.

Se till att plocka ihop räsern nu så vi får chans att rejsa ihop nån gång! (Full respekt för tid,pengar å familj) Men vill se dig på gemensam startlinje iår!


Josen skrev:
Tack för filmer och bilder

Tycker att reglemente Roadsport måste ändras så bilar som din inte straffas ut, all heder att du kämpar med bly-vikterna thumbs up och tar race på race


Först tack å tack!thumbs up

Skulle jag ur personlig vinning vilja ändra på reglementet i roadsport (B)? Solklart!

Men det där är ju också en fin linje att gå på, jag är inte konkurrenskraftig med en turbo bil idag. Men motsvarande kaross var mer än konkurrenskraftig 2011 när P. rattade sin vita TT i klassen. Skillnaden ligger dels i investering och självklart i förare.

Så att använda undertecknad som benchmark är ett något för dåligt underlag. Men förarflykten av turbobilar till Modsport III är väl en hint om att allt inte lirar.

Jag rejsar idag för att det är så satans jävla kul (ursäkta svordomar men så är det), skulle jag i framtiden mot förmodan kunna vad med och fightas så är det en bonus!

//U

_________________
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19538



Visst kan man tycka att vi tynger ner standardturbobilarna lite mycket, och kväver problem som inte finns.
Vi har ju inte heller fått testa modifierad turbo under de fyra år vi kört med nya beräkningen (kanske nån jag glömt)

Men det är väl inte så lätt att lätta ett deciton, utan att köra radiostyrt från läktaren.
Hade vi kört med 5.0kg/hk så hade moddad turbo på 1800cc, 7000rpm och 1bar haft minvikt på 1480kg med ABS. Men då hade resten av B lättat eller trimmat mera.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41633

Forumägare
Forumägare

Kul o läsa om hur det går thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6511



Audi... Mest tröjor och dekaler, och nån tävling i Roadsport då och då ;)

Josen, this one is for you...again!

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Tack för grymt jobb idag Fredrik å Martin.
Blev väldigt väldigt bra! thumbs up thumbs up

Team Easy On poserar lite..



//U

_________________
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Det är mest deklar och t-shirts ?

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19538



Josen skrev:
Det är mest deklar och t-shirts ?
... samt polermedel och en massa gnidande...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1678



Jag ser att man måste ha ränderna på snedden för att vara med i gänget

Fredrik, du är käck och fixar mina stripes också! Du får gärna polera när du ändå är i farten...

Audin ser riktigt bra ut med nya skärmbreddarna!

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Jakob Hultkvist
Luleå
Här sen Feb 2005
Inlägg: 724



Det är en skön inställning du har och riktigt bra kört iaf. Kommer alltid vara så att en del bilar faller perfekt inom gränserna för reglementet medan en del kräver jättemycket arbete för att kunna prestera. 944 turbo har väl ändå gjort ganska bra ifrån sig tex.
Men man blir ju faktiskt lite avskräckt när man ser vilka tider som krävs för att kunna konkurrera i roadsport B nuförtiden. Fick man skriva reglementet själv skulle jag vilja straffa alla nyare bilar för att de är så mycket bättre än en 40 år gammal!

_________________
Jakob Hultkvist
Alfa 1750 gtv -71
Alfa Giulia Super 1300
Porsche 911 SC 3.0 -81
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19538



Jakob Hultkvist skrev:
Men man blir ju faktiskt lite avskräckt när man ser vilka tider som krävs för att kunna konkurrera i roadsport B nuförtiden. Fick man skriva reglementet själv skulle jag vilja straffa alla nyare bilar för att de är så mycket bättre än en 40 år gammal!
Det är ju bara att ta häng på Max gamla Triumph, bara 60år gammal.

Tricket är ju att få förare och däck att fungera.
Det är långt från alla kombinationer som finns att tillgå eller får plats (Hoosier har iofs 245/580 som skulle passa mig, men slicks dot eller slicks naturligtvis).
Sen ska tillgängliga kombinationer fungera med vikten, osv
...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1943



Ulrich skrev:
Team Easy On poserar lite..



//U

"Team Easy On" - Händerna på täcket, eller inga händer på täcket, eller hur var det nu...

Snyggt blev det! thumbs up Och stripade bilar går fortare så det gör säkert en sekund på kullen!

Niklas Falk skrev:
Josen skrev:
Det är mest deklar och t-shirts ?
... samt polermedel och en massa gnidande...

Vi som åker tyska kvalitetsbilar behöver ju inte mecka motorer stup i kvarten - då har man tid att polera utsidan!
Mycket wax och schampo blir det... Och givetvis gynnar vi Sonax!

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6511



Gustav_H78 skrev:
J
Fredrik, du är käck och fixar mina stripes också! Du får gärna polera när du ändå är i farten...


Passa dig för vad du säger... för plötsligt står bilen polerad och med grön/rosa stripning Har du kvar några ränder? Vore kul att testa på Alfan med

Stripa en Alfa 75a borde jag kunna göra packad i sömnen, den är ju formgiven som en Volvo 740... men att stripa en Audi TT var inte lätt, är som ett upp-och-nedvänt badkar med dubbelkrökta ytor överallt...

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6511



Ränderna går aldrig ur...

Nu är hela bilen klar, tusan vad den ser fräck ut!

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Figgz skrev:
Ränderna går aldrig ur...

Nu är hela bilen klar, tusan vad den ser fräck ut!


Tack, Fredrik! thumbs up Är mer än nöjd med resultatet!

Lite mekande var det gjort idag också.
Nya skivor var välbehövligt, hyfsat med småsprickor i de gamla.




Åh nya på plats,


Nu är det bara pack av bil och förare kvar sedan kan vi köra Kullen! Extra kul och se att vi verkar bli sju till start i Road B, göttans! thumbs up

//U

_________________
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Striiiiipes på fårrden!!



thumbs up thumbs up

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
S6_johan
Hässleholm
Här sen Mar 2010
Inlägg: 493



Blev grymt bra med stripes på din bil! Och det är sant det dom säger, en bil mer ränder på går fortare!!
Tycker den har tagit ett rejält kliv upp i wow faktor sen i fjor! Bra kört av dig och du vet hur jävla avis jag är på dig som tävlar!
P.S den där SONAX dekalen får du limma fast, finns någon som saknar några sånna på sin bil )

_________________
Johan Rydh
Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler.
AudiClubSport
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi TT -00, Roadsport B
<<   1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16   >>
120 besök senaste veckan (110159 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande