Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
AM&S undersökning
2 besök senaste veckan (6016 totalt)
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696


Trådstartare
Auto Motor & Sport vill veta vad du tycker om olika banarrangörer:

http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20120320/jakten-pa-sveri . . . .

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Fattas en del arrangörer.... Men kul undersökning. Gissar att Ternström/Svedrup som arrar Gran Turismo Events har ett finger med i spelet på denna grej hos AM&S


_________________
Magnus Thomé
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9846

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Hade ingen aning att rejsa var en arrangör av banträffar

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1824



Den där listan känns som ett väldigt ofärdigt utkast. Några saker som jag uppenbart ser:

# Miataklubben har inte anordnat några bankörningar på många år. Numera sköts det av MX-5 Racing Club som är en helt fristående förening.

# TPC saknas.

# Finns det verkligen både en "Subaruklubben" och "Swedish Subaru Club" (och i så fall, anordnar båda bankörning)? Samma med Hondaklubben och Honda Performance Club.

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getter: Volkswagen Golf 1,6 -06
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960



VW Gti-klubben och Opel Sport Klubb fattas båda!

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462



Det saknas en del i den där listan... Det finns ju tex flera klubbar anknuta till en specifik bana (typ sviestad) som också ordnar banträffar för gatbilar.

Magnus har ju en bra lista här ju:
https://rejsa.nu/arrangorer.asp

Sen var ju frågan vilka man hade varit på (utan att speca när) då måste ju alla gamla nerlagda klubbar vara med också..


fråga 7 (själva körupplevelsen) där spelar ju banan stor roll, men den ska man inte skriva in någonstans...?

fråga 16 vad har hotell med saken att göra? Det är ju ett ytters fåtal event som anordnar sådana paketlösningar, är den frågan med för att dra upp betyget för dem? Alla som inte har hotell får ju betyg på standarden på banan och den är ju lite sisådär i de flesta fall om man ser till faciliteter...

Anar att nån söker bekräftelse på att sina paketlösningsevent är bäst... med statistik kan man ju säga vad som helst...

Behöver jag påpeka att jag inte orkade svara på undersökningen (däremot orkade jag gnälla här )...

_________________
Mattias Meldert
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Bara event för svenssonbilar???

Edit;
Såg att Raijamäki och Formula School gömde sig listan, så några event med riktiga bilar var ju med iaf
Men jag hade nog varit mer intresserad av en omröstning av racearrangörer trots allt

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

meldert skrev:
...
fråga 16 vad har hotell med saken att göra? Det är ju ett ytters fåtal event som anordnar sådana paketlösningar, är den frågan med för att dra upp betyget för dem?

...

Anar att nån söker bekräftelse på att sina paketlösningsevent är bäst... med statistik kan man ju säga vad som helst...


Magnus Thomé skrev:
Gissar att Ternström/Svedrup som arrar Gran Turismo Events har ett finger med i spelet på denna grej hos AM&S

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Bosse L skrev:
Bara event för svenssonbilar???

Edit;
Såg att Raijamäki och Formula School gömde sig listan, så några event med riktiga bilar var ju med iaf
Men jag hade nog varit mer intresserad av en omröstning av racearrangörer trots allt


Du får säga till Alrik på skarpen att det blir nästa reportage thumbs up thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Magnus Thomé skrev:
Bosse L skrev:
Bara event för svenssonbilar???

Edit;
Såg att Raijamäki och Formula School gömde sig listan, så några event med riktiga bilar var ju med iaf
Men jag hade nog varit mer intresserad av en omröstning av racearrangörer trots allt


Du får säga till Alrik på skarpen att det blir nästa reportage thumbs up thumbs up


Eller så smyger jag dit med en kofot, sprätter bort alla förfulande regplåtar, stampar på dem och slägner dem i en svart sopsäck. simsalabim så det ju racerbilar sen

Allvarligt talat, kul att även tidningar som Am&S tar upp trackdaykulturen.
Teknikens Värld har ju sin variant också med englandsresan också.
Gran Turismo, Klassiska Bilar, Klassiker, Classic Motor, Vitnage och ibland Nostlagia gör ju nedslag i den rejsing jag gillar mest då och då, så jag ljuger om jag säger att det inte skrivs om historic racing.

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
audimotorsport
Stockholm/Bromma
Här sen Nov 2006
Inlägg: 433



STACC är ej med... visserligen inte aktiva nu men det gällde väl träffar man varit på..

_________________
Peter Bollnert
Kör skoda pickup
Kör Audi S1 replika
Audi S3 -02 såld
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

audimotorsport skrev:
STACC är ej med... visserligen inte aktiva nu men det gällde väl träffar man varit på..

Ja det var en hel drös som fattades.... Men man kunde ju skriva in vem man vart hos i ett öppet textfält ändå thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860



Magnus Thomé skrev:
audimotorsport skrev:
STACC är ej med... visserligen inte aktiva nu men det gällde väl träffar man varit på..

Ja det var en hel drös som fattades.... Men man kunde ju skriva in vem man vart hos i ett öppet textfält ändå thumbs up


hoppas att det är många som gör det!!! använder text fältet menar jag thumbs up

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135



Kul o kul, de försöker göra en lista för att de har ngt att vinna på det själva i slutändan. De har ju sina egna totalt overprized events..
AMS är en riktig pajasblaska enl mig men man kan hoppas att det kommer in bra folk där framöver.
Riktigt synd att entusiastblaskan för folk med koll (Automobil) tydligen var för smal för detta lands läsare..

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Tumregeln är: ju fler tyska och italienska premium racerwannbebilar som är målgruppen ju mer högprisprofil ska event ha....
Kan ordet Nürburgring infogas i produktbeskrivningen ökar priset ytterligare. Ett något ytligt sett att se på banåka kan jag tycka, men andra tycker säkert annorlunda.

Beträffande Automobi, så var nog målgruppen för smal för att få ekonomi i blaskan. Dessutom måste jag vara ärlig och säga att jag tycker den blev allt spretigare med tiden. Jag förstod nog inte riktigt vem som var den tänkta läseren,. Glmimrande reportage blandades med ganska intetsägande dito. De sista 7-8 åren köpte jag den bara högst sporadiskt, men det berodde nog mera på att antalet titlar om skriver om äldre kul bilar väste lavinartat samtidigt.

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Bosse L skrev:
Tumregeln är: ju fler tyska och italienska premium racerwannbebilar som är målgruppen ju mer högprisprofil ska event ha....
Kan ordet Nürburgring infogas i produktbeskrivningen ökar priset ytterligare. Ett något ytligt sett att se på banåka kan jag tycka, men andra tycker säkert annorlunda.


+1

So very true..

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Magnus Bengtsson skrev:
Bosse L skrev:
Tumregeln är: ju fler tyska och italienska premium racerwannbebilar som är målgruppen ju mer högprisprofil ska event ha....
Kan ordet Nürburgring infogas i produktbeskrivningen ökar priset ytterligare. Ett något ytligt sett att se på banåka kan jag tycka, men andra tycker säkert annorlunda.


+1

So very true..


Ni glömde en sak oftast mycket dyra & snabba bilar som framförs väldigt långsamt

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Michael Bäck skrev:
Magnus Bengtsson skrev:
Bosse L skrev:
Tumregeln är: ju fler tyska och italienska premium racerwannbebilar som är målgruppen ju mer högprisprofil ska event ha....
Kan ordet Nürburgring infogas i produktbeskrivningen ökar priset ytterligare. Ett något ytligt sett att se på banåka kan jag tycka, men andra tycker säkert annorlunda.


+1

So very true..


Ni glömde en sak oftast mycket dyra & snabba bilar som framförs väldigt långsamt


Glömde också att läggs det flärdfulla ordet "event" till trackdaykörningen så hoppar prislappen upp en eller ett par tusenlappar.

Farten på banan kan å sin sida bero på att fokus när en trackday presenteras som event ibland inkluderar god mat och trevliga hotellvistelser och kanske inte primärt körningen.

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Olika events för olika kunder.

Jag har inget större intresse att delta i "ICAhandlarnas årsmöte med testkörning" (Autoropas event tex), men jag har inga problem att de existerar och de kan tom vara bra för helheten (anläggningarna måste ju skötas lite om de ska kunna pumpa upp profilen, enkla saker som skithuspapper etc).

Större konkurrens har iofs nackdelarna att det blir trängre och priserna pressas upp lite, men det är ju inte så långsiktigt tänkt att kunna rida billigt på en konkursvåg bland banorna (300kr för en dags körning som för 10 år sen). Mer intresse och ekonomiskt driv i det hela ger ju möjligheter.
Att motorhobby någonsin ska bli generellt PK är väl att hoppas för mycket, men kanske lite mindre bespottat.

AMS var iofs enkla att avpollettera när de senast försökte återrekrytera mig som kund, GRM är en så mycket bättre blaska (och jag är inte ute efter en tjänstepulka för 7,5 basbelopp).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Allmänt banåkaforum
AM&S undersökning
2 besök senaste veckan (6016 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande