Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf 3 Vr6 Turbo -TEAM HB - TIMEATTACK 415 whp 535 nm | 1, 2, 3 >> 39 besök senaste veckan (21527 totalt) |
|
||
Tack ja det kommer =)
börjar snacka lite om motorn Det som är gjort är Borrad till 82.5mm Line honad H-Profil stakar från pauter med arp 2000 bultar Je-kolvar med grafiterad kolvsida och coatad toppsida Toga racelager till både vev och ram Arp bultar till vevaxel Toppen : (Har redan börjat snickra på en ny lite eller ja mycket värre) Totalrenoverad med titan retainers och supersprint dubbla ventilfjädrar planad och mirafräst Spa Shortrunnerinsug med orginal vr6 portat spjällhus Custom pulssplit grenrör med kkk27 turbo Nuke fuelrail med precision 1000cc spridare Allt till hela motorn är tvättat blästrat och målat |
||
Lite om karossen
Så här såg det ut när jag började okt 2011 Jag plockade ner hela karossen och rostlagade det som fanns , det fick bli ett par nya framskärmar också ! sedan svetsade jag i en halvbur (Denna ska bli helbur i vinter är det tänkt) byggde även nytt golf i bak för att få dit min fuelcell samt bränslepumpar Sedan tog vi och lackade motorutrymmet i en skrikig färg Och slutligen lackades bilen i en matt svart kulör , vanlig svart basfärg med xx antal lager matt klarlack |
||
ja sedan va det bara att börja skruva ihop bilen sakta men säkert, dock så trodde jag inte att det skulle bli så svårt att få allting att passa. Det började med att spjällhuset tog i kylarfläktarna , så av ren ilska sågade jag bort dem från sina fästen i front plasten , meckade ihop nya fästen med 2 st 350 mm fläktar istället. Sedan flöt det på ganska bra ett tag tills jag insåg att jag inte kunde använda min stora oljekylare från en r36! , det va samma problem där , tog i spjällhuset , i detta läget borde man fundera på ett annat insug , men det va bråttom inför kommade evenemang så en luftkyld oljekylare införskaffades utan att ens fundera på vart den skulle placeras... Det fick bli en special den fick sitta mellan växellådan och kylaren men med lite modds av kylarslang så fick vi det att passa till slut ... och så här höll det på med varje liten detalj,
lite bilder som följer från montering av motor mm mm Detta grenrör skrotades innan jag ens han montera motorn , då tumstocken visade att turbon skulle ligga mot torpedväggen. ingenting lämnas åt slumpen ! när jag monterat stolen med mina hemma byggda stolsramar insåg jag att ratten sitt på tok för högt så det blev lite mods av rattstång och infästningar så vipps satt den 15 cm lägre |
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
Nu har jag sålt av lite grejor , insug och sprut har jag kastat ur för att göra plats för nya grejor !
idag kom det även hem lite uniballs mm så snart kan jag börja snickra på bakvagnen ! |
||
Så en liten film från garaget i somras , vi slänger bla ihop en nissan s13 med skyline motor
http://www.youtube.com/watch?v=pVaKe |
||
|
||
Sådär . tillbaka från spanien dags att börja jobba igen !
fyller ut hjulen mycket bättre än gamla 280 mm skivorna =) gamla generatorn ladda inge vidare så köpte en ny på ebay , dock så får jag nog flytta över remskivan Slaktade ur gamla kabelhärvan för att börja med den nya =) Köpte en färdig vems kabelhärva , men den va inte helt som jag ville ha den så det va bara å börja snitta upp den :P |
||
Tack ! Kul med lite respons , jag vet inte riktigt vilken klass jag får köra i , men om jag läst reglementet rätt så får jag inte köra club challange eftersom jag har turbo ? , antar att det då lutar åt pro modified ?
|
||
|
||
nu har jag satt mig ner och granskat reglerna i time attack och hittade ca 6 punkter jag måste fixa innan jag kan köra , en av dom är buren som inte verkar vara godkännd (finns en bild i tråden på den) kanske någon som vet något om detta ?
|
||
Vilka regler menar du nu? Dom på timeattack.nu som tagits bort eller dom på SBF.se (som ska ändras till nästa år)? Eller har du hittat nästa års reglemente? |
||
jag trodde dom som stog på sbf skulle vara för nästa år :/ vad planeras isf att ändras till nästa år ?
|
||
Våra race- och banåkarbilar VW Golf 3 Vr6 Turbo -TEAM HB - TIMEATTACK 415 whp 535 nm | 1, 2, 3 >> 39 besök senaste veckan (21527 totalt) |