Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche Boxster S -02
8447 besök totalt
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566


Trådstartare
Det är skralt med porschar med mittmotor här så nu när min förlorat sin bankörnings-oskuld får jag väl dra mitt strå till stacken.

Porsche 986 Boxster S 2002 med orginal 252 hk. Bilen är helt orginal med undantag för att föregående tyska ägare monterat K.A.W. sportfjädrar och LED-baklampor. Däcken är gatdäck Michelin PS2. Utrustningslistan är välfylld.

En fantastiskt prisvärd allroundbil som sprider mycket glädje. Hämtades i Tyskland i slutet av Juli 2011. Används som bruksbil, glassätarbil och banbil. Pga vinteravställning har jag bara haft den påställd i ca 4 mån sedan inköp men ändå hunnit med 800 mil, inklusive hemresan från Tyskland på 150 mil. Supernöjd!

Citera
speedy83
Oskarshamn
Här sen Sep 2009
Inlägg: 168



Härligt med mer Porsche!

Ser fin ut, fyll gärna på med fler bilder

_________________
Tobias Eriksson

*Tomt i garaget*
Citera
mopack
Löddeköpinge
Här sen Okt 2005
Inlägg: 257



Hej,

Roligt med lite mottmotor Porschar Mycket fin 986a du har. Som föregående läsare skrev så får du gärna fylla på med bilder och mer information om vad som du har tänkt med för framtid med bilen (t.ex uppgraderingar osv.). Åker du PCS träffar? Som sagt, mycket fin bil och ser fram emot att få följa den här

Mvh
Alex

_________________
Alex Sonesson
"We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566


Trådstartare
Trevlig respons thumbs up

Har inte så mycket i bildväg att bidra med men kanske fyller på senare.

Än så länge har jag bara kört på Autolife's event på Mantorp men hinner jag ska jag försöka köra med PCS vid tillfälle.



Har ett par videos filmade med min Iphone. Körningen var inte bra då jag var rejält ringrostig efter några års uppehåll. Bromsade tidigt av ren feghet eftersom jag hade mkt bromsfading i början. Fick inte till spårvalet heller riktigt och pga väldigt mycket understyrning missade jag som regel apex. Lite camber på framhjulen borde dock minska understyrningen så jag ska kika på det till nästa gång. Totalt sett usel körning, men det spelar ingen roll för jag hade underbart roligt!!

(Betyg 5 x av 5 möjliga)
http://youtu.be/OyvYcnZlk4Q?hd=1 (Hmm... hur får man embedding att fungera?)

(4 x av 5 då spåret och inbromsningarna blev något bättre men samtidigt tappade jag i mjukhet)
http://youtu.be/N5hagOLhJCA?hd=1

Uppgraderingsplaner saknas då bilen ska vara så nära orginal som möjligt.
Citera
mopack
Löddeköpinge
Här sen Okt 2005
Inlägg: 257



Hej Andreas,

Får man fråga vilka däck du kör på?

Mvh / Alex

_________________
Alex Sonesson
"We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566


Trådstartare
Absolut, det är gatdäck Michelin PS2, vilka säkert fungerar bra med tanke på att det är just gatdäck, men då jag mest kört på r-däck och slicks innan så jag hade jag inte tackat nej till lite mer grepp
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566


Trådstartare
Hej kära vänner!

Silly season pågår för fullt i stugorna och då jag inte har något att uppdatera med här så tänkte jag i alla fall bidra med ett tips för porsche-förare.

Har bilen hunnit bli några år och den inte bara fått stå i garaget och samla damm så är det en bra idé att plocka av fronten för att göra rent kylarna. Anledningen är att det inte är helt ovanligt att det samlas så pass mycket skräp framför kylarna att de till slut "ruttnar" sönder och börjar läcka.

Rengöringsmomentet var det första jag gjorde efter att jag kört min nyinköpta bil hem från Tyskland. S-modellen har tre kylare i fronten men det är främst de två vi sidorna som samlar på sig skräp.

Till ingreppet behövs en styck boxster (eller annan porsche av modernare snitt)



Hissa upp och demontera fronten samt luftkanalerna



Lossa på AC-kondensorn då skräpet sätter sig mellan den och kylaren. Av mängden skräp att döma så gissar jag på att det var första gången som det gjordes rent på min vid tillfället 8-åriga bil.




Mmmm....fimpar, kvitton och annat trevligt



Bättre så här





I övrigt spånar jag för tillfället på vilka hjulvinklar som är optimala för att minska nuvarande groteska understyrning, samt jobbar med att motstå frestelsen att halka in på "the slippery slope"

God forsättning på det nya Rejsa-året allesammans!!
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566


Trådstartare
Visst ja, kom på att jag missade en mycket viktig uppdatering, 986:an har hunnit passera milstolpen 20 000 mil!
Still going strong!
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2531



när jag gjorde kylarna på min 996 som har samma konstruktion hittade jag ett fågellik !
har en bild någonstans om någon är intresserad...

_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 621



Andreas Ingemarson skrev:
I övrigt spånar jag för tillfället på vilka hjulvinklar som är optimala för att minska nuvarande groteska understyrning, samt jobbar med att motstå frestelsen att halka in på "the slippery slope"




Jag väntar en bit ner på "slopen"!

_________________
Dan Mattsson
981 GT4
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10623



Andreas Ingemarson skrev:
Visst ja, kom på att jag missade en mycket viktig uppdatering, 986:an har hunnit passera milstolpen 20 000 mil!
Still going strong!


Med eller utan IMS-lager byte?

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Tom Bengter
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 298



Benny Steen skrev:
när jag gjorde kylarna på min 996 som har samma konstruktion hittade jag ett fågellik !
har en bild någonstans om någon är intresserad...


Samma här på min förra 996C4!
Ett ciggpaket rymdes bland löven också...

_________________
/Tom Bengter
Porsche 981
M3LR
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566


Trådstartare
i96danma skrev:
Andreas Ingemarson skrev:
I övrigt spånar jag för tillfället på vilka hjulvinklar som är optimala för att minska nuvarande groteska understyrning, samt jobbar med att motstå frestelsen att halka in på "the slippery slope"




Jag väntar en bit ner på "slopen"!


Jag ser det! Snart inte många orginaldelar kvar på din
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566


Trådstartare
DJ skrev:
Andreas Ingemarson skrev:
Visst ja, kom på att jag missade en mycket viktig uppdatering, 986:an har hunnit passera milstolpen 20 000 mil!
Still going strong!


Med eller utan IMS-lager byte?


Utan lagerbyte. Olja och filter har än så länge varit rena thumbs up
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche Boxster S -02
8447 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande