Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2013-06-01 Kinnekulle med BMWSC | << 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (20206 totalt) |
En bra dag med kanonväder på en av mina favoritbanor.
Jag instämmer med flera förgående, gatbilskörningen flöt på bra och smidigt. Som vanligt fanns njöt man av att titta BMW Cup racen (även om andra racet tyvärr blev lite stympat) Det bjöds på kamper på flera ställen i fältet. Jag passar på tacka för bilder, filmer och racerapporter. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||||||
Tack för en mycket bra dag, bra arrangerat, städad körning samt trevliga samtal och diskussioner i depån mellan körningarna. Hittade dock inte Thai-maten förrän vid två-tiden eftersom dom stod lite mer undangömt än förra året men desto mer uppskattat blev det när magen väl var fylld.
Tack till BTG för trevlig åktur även ifall jag inte hörde hälften av vad du sa under körningen men det redde vi ju i vilket fall ut i depån efteråt.. hittade du några vibrationer på 3:an eller inbillade jag mig bara? Några bilder hann jag med att ta också, dock flest från BMW Cup eftersom jag försökte köra så mycket jag kunde under gatbilskörningen. Som vanligt så är det helt ok att använda bilderna i privat syfte. Klicka för större bilder! Bilder från BMW Cup.. ..och några från gatbilskörningen.. _________________ Per Harström BMWSC #913 BMW 118d -09 #SÅLD |
||||||||
Även jag vill instämma i uppskattningen av en suverän helg!
Middag på fredagskvällen med öl i kvällssolen på takterassen och sedan en superdag på en av Sveriges roligaste banor. Min bil hade under fredagen felsökts och en läcka i insuget tätats vilket gjorde att jag hade gått från ca. 220 hk till bromsade på veven till 273 hk. Det är en trevlig skillnad mot 328:an även om inte effekten är jätteavgörande på Kullem. Till Mantorp skall den inaktiva vanosen ha väckts till liv. Då skall det bli kul att ha 321(?) hk att använda. Annars behöver min bil mer gummi... Till nästa säsong hoppas jag kunna åka 245lr tom 255.
Tack själv! Nästa gång skall jag bemöda mig att dra fram intercomen! Angående vibrationerna så hade du helt rätt. innan dagen var slut så kom då även på tvåan och i flera kurvor. På hemväg så kommer det nu vid acc rakt fram på både 2:an och 3:an men inte på fyran? Jag skall byta olja i diffen med hållna tummar... _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||||||
Tackar även jag för en trevligt dag på denna kluriga bana Himla svårt att få till det. Både bil och förare blev hur som rejält slut av värmen. Tråkigt med bilen i cupen som slog runt Lider med föraren.
@ Sjöström: Fy fan! Snyggt ratta dock. Hade ju kunnat sluta med passagerarplats hem.. _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||||
_________________ Enrico Giatti BMW 335i - E92 - MY07 - Fully loaded https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1152209 |
||||||||
Nyfiken fråga;
Hur tillämpades ljudmätningen? Det kan vara intressant att jämföra med SSKs procedur från helgen innan (en bil var iaf med vid bägge tillfällena). |
||||||||
Vad menar du nu Det där får du ta & utveckla lite Så här såg det ut från Andreas Erikssons bil som låg bakom & stressade http://vimeo.com/67746587#t=17m40s _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||
Efter vad jag uppfattade så stod ljudmätaren på höger sida strax efter rallycrossstartbågen.
_________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||||||
Tillämpningen (inte bara placeringen av mätaren) varierar kan man säga... |
||||||||
Det lät på din film som om du körde på nåt men i chasefilmen syns det ju att du inte gör det. Bilen kommer tillbaka med en smäll och utan retur. Det ser väldigt speciellt ut. Men det är väl Jediriddaren bakom ratten som är så skicklig? _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||||||
Absolut _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||
Ni som inte sett Marcus film bör slå er ner i favoritsoffan, hälla upp en öl, vrida upp ljudet på max och njuta av grym underhållning av fyra skickliga chaufförer! Fighten mellan Johan Armskogh, Mikael Lundwall, Peter Wallström och Marcus Stålheim är en av de bästa jag sett på länge! _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||||
Snygg write-up Johan, tack! Min är en -95:a så jag kan köra ner till 15l på extrema Kinnekulle. Men man vill ju köra ännu längre ner. _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||||||
Det verkar som jag kan köra ner till 5-7 liter innan första tecknen kommer så det känns gött. _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
Eftersnack 2013-06-01 Kinnekulle med BMWSC | << 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (20206 totalt) |