Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2013-06-01 Kinnekulle med BMWSC
<<   1, 2, 3
20206 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41583

Forumägare
Forumägare

Johan Samson skrev:
Flesh skrev:
Min film från deltävling tre deltävling fyra är på uppladdning på tuben just nu

http://www.youtube.com/watch?v=Sq6tOOAYMG4&feature=youtu.be

Ni som inte sett Marcus film bör slå er ner i favoritsoffan, hälla upp en öl, vrida upp ljudet på max och njuta av grym underhållning av fyra skickliga chaufförer! Fighten mellan Johan Armskogh, Mikael Lundwall, Peter Wallström och Marcus Stålheim är en av de bästa jag sett på länge!




Ja det var underhållande ända in i mål!!!

thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



verkligen spännande! thumbs up

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
enrita
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 27



Flesh skrev:
Min film från deltävling tre deltävling fyra är på uppladdning på tuben just nu




_________________
Enrico Giatti
BMW 335i - E92 - MY07 - Fully loaded
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1152209
Citera
NickeD
Stockholm
Här sen Jun 2007
Inlägg: 162



Magnus Thomé skrev:
Johan Samson skrev:
Flesh skrev:
Min film från deltävling tre deltävling fyra är på uppladdning på tuben just nu

http://www.youtube.com/watch?v=Sq6tOOAYMG4&feature=youtu.be

Ni som inte sett Marcus film bör slå er ner i favoritsoffan, hälla upp en öl, vrida upp ljudet på max och njuta av grym underhållning av fyra skickliga chaufförer! Fighten mellan Johan Armskogh, Mikael Lundwall, Peter Wallström och Marcus Stålheim är en av de bästa jag sett på länge!




Ja det var underhållande ända in i mål!!!

thumbs up thumbs up thumbs up


Grym tävling. Vad kul att det är så jämt!

_________________
Niklas Domeij
BMWSC
BMW Z3 3.0
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Vad kul att ni tycker det är så jämt, jag personligen hade ju helst legat längst fram men Kinnekulle är inte min favorit bana och får det sällan att stämma där med varken bil eller förare. Hatten av för helgens suverän Håkan Johansson, han var ohotad i både kval och race, tyvärr så försvann ju hans hattrick av en punktering, Johan Armskogh bjöd på power drifts i nästan varje kurva och hade bra fart innan även han fick slå av på takten pga däcksproblem i båda racen.
Lundvall brottades med barnsjukdomar på sin nya bil, så fort bilen funkar så kommer pokalerna, Wallström gillar kullen det märks, han är otroligt snabb, Zaar är som vanligt snabb, men har otur och hamnar vid sidan av banan i första heatet.

Som ni ser så var mina överstyrningsproblem eller "det stämmer inte känsla" inget mot de andras problem under helgen, och vi hade tur när de andra hade otur och det ledde till en tredje och en första plats


Här kommer Filmen från heat 2, rolig racing det också i första halvan av heatet, sen av förklarliga skäl blev det lite stympat !


_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



Johan Sjöström skrev:
BTG skrev:
Snygg write-up Johan, tack!

Det verkar som jag kan köra ner till 5-7 liter innan första tecknen kommer så det känns gött.


Jag tycker jag har lusläst beskrivningen, men kanske ser jag inte skogen för alla träden? Vad heter plasttanken? För det är en BMW Originaldel lr?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



BTG skrev:
Johan Sjöström skrev:
BTG skrev:
Snygg write-up Johan, tack!

Det verkar som jag kan köra ner till 5-7 liter innan första tecknen kommer så det känns gött.


Jag tycker jag har lusläst beskrivningen, men kanske ser jag inte skogen för alla träden? Vad heter plasttanken? För det är en BMW Originaldel lr?


Du läser sämre än du kör BTG

Delar som behövs:
En eller två slangklämmor av den klassiska typen (jag föredrar den framför BMW:s
"klämihopgrunka" ) 1 st: 16111179637 samt 1 st: 16112229656


Länk till realoem http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=BR91&mospid=47606&bt . . . .

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Micke Lindell
Nora
Här sen Aug 2011
Inlägg: 21



Johan Sjöström skrev:
Micke Lindell skrev:
Skitskoj träff o min bil funkade bra efter "garagebrand" hehe

Supertrevligt verkligen....

Ses snart igen

Mvh


det såg riktigt fint ut dom gånger jag låg bakom dig! thumbs up


Man får tacka för de orden ;-)
Det kändes väldigt bra iaf

Mvh Micke

_________________
_____________________________
Micke Lindell
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



Johan Sjöström skrev:
En eller två slangklämmor av den klassiska typen (jag föredrar den framför BMW:s "klämihopgrunka" ) 1 st: 16111179637 samt 1 st: 16112229656


Ok, det var så sammanskrivet att jag trodde att båda reservdelsnumren var slangklämmor...
Men då vet jag - tack!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2611



Beställde en 'catchtank' idag, verkar vara 181 väl investerade kronor. Tack för tipset! thumbs up

_________________
Rikard Ahlin
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Richard: sannerligen ett billigt och fungerande tips och tankmätaren flippar inte som det tydligen gör ibland med dubbla pumpar osv.

BTG: jag editerar mektipset så att det bli mer tydligt.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345



Ingen som har lite fler bilder att bjuda på?

Jag har problem med att ladda upp min video från Kullen. Har försökt i flera dagar nu. Youtube är så värdelöst! Enda gången hela uppladdningen har lyckats så kortades klippet ner till 10min efter några timmar

_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



andreas.e skrev:
Ingen som har lite fler bilder att bjuda på?

Jag har problem med att ladda upp min video från Kullen. Har försökt i flera dagar nu. Youtube är så värdelöst! Enda gången hela uppladdningen har lyckats så kortades klippet ner till 10min efter några timmar


Fast det gick att titta på slutet om man angav en tidsangiveles som var bortorm klippets slut 10:44
Det var problem med klippets tidsindexering på nått sätt

Du får dela det i 2 delar annars

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345



F*******ck Youtube. Det funkar inte! Försökte till och med dela upp filmen på två, men det hänger sig efter 10% ändå.

Reggade mig på Vimeo och laddade upp videon på 18 minuter, allt funkar direkt.

Se min och Bäcks fight!




_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
baging
Lidköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 205



Gött kämpat gubbar!!! Kul att se alla bra fighter!!!

Håller med, YouTube krånglar mer än lovligt, så Vimeo känns som ett bra fungerande alternativ

_________________
Stefan Båging
----------------
BMW 328is -90 BMW Cup #42, Ganska mattsvart...

Citera
Martin Skoog
Eslöv
Här sen Mar 2005
Inlägg: 672




_________________
Martin Skoog

BMW E36 Touring, BMW Cup
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Martin Skoog skrev:
här kommer två filmer till från kinnekulle...

race 3
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=qTB12RiiV . . . .

race 4

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=H5XjUHn85 . . . .


Race 4 17min in i filmen det var det släppet som du räddade upp bra, KUNDE blivit illa om det gått lite fortare och du inte rett upp det då bilen låg dumt till en bit framför. Rödflaggen lyste med sin frånvaro otroligt nog.

Det ser riktigt halt ut stundtals, ursäkta okunskapen kör du 205 eller 225? Eller är det bara kassa däck rent allmänt?

Du förtjänar för övrigt en bättre kamera och om du loggar så hade det ju varit kanonskoj att fälla in lite info i filmen. Jag hjälper gärna till om så önskas!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Martin Skoog
Eslöv
Här sen Mar 2005
Inlägg: 672



Johan Sjöström skrev:
Martin Skoog skrev:
här kommer två filmer till från kinnekulle...

race 3
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=qTB12RiiV . . . .

race 4

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=H5XjUHn85 . . . .


Race 4 17min in i filmen det var det släppet som du räddade upp bra, KUNDE blivit illa om det gått lite fortare och du inte rett upp det då bilen låg dumt till en bit framför. Rödflaggen lyste med sin frånvaro otroligt nog.

Det ser riktigt halt ut stundtals, ursäkta okunskapen kör du 205 eller 225? Eller är det bara kassa däck rent allmänt?

Du förtjänar för övrigt en bättre kamera och om du loggar så hade det ju varit kanonskoj att fälla in lite info i filmen. Jag hjälper gärna till om så önskas!



Ja det var ett fint litet ställ... jag släppte av eftersom bergströms bil låg där, och tyvärr beter den sig så då ibland. nu var det över krönet också. Jag blev också förvånad att det inte blev rödflagg??

jag kör på 205, det är gränsen i standard. eftersom jag har valt att köra med en kombi så väger det lite. däcktempen var inte under 100g på vänstersidan. sen måste det ju släppa någonstans när man kör vad det går. men den beter sig betydligt bättre nu än på premiären, har byggt om en del sen dess.

angående kamera så ligger det en gopro i hyllan, men den ska monteras också......sen ska man ha tid att mata in det i datamaskinen också men visst hade det varit kul/nyttigt med logg!

_________________
Martin Skoog

BMW E36 Touring, BMW Cup
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Martin Skoog skrev:
Johan Sjöström skrev:
Martin Skoog skrev:
här kommer två filmer till från kinnekulle...

race 3
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=qTB12RiiV . . . .

race 4

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=H5XjUHn85 . . . .


Race 4 17min in i filmen det var det släppet som du räddade upp bra, KUNDE blivit illa om det gått lite fortare och du inte rett upp det då bilen låg dumt till en bit framför. Rödflaggen lyste med sin frånvaro otroligt nog.

Det ser riktigt halt ut stundtals, ursäkta okunskapen kör du 205 eller 225? Eller är det bara kassa däck rent allmänt?

Du förtjänar för övrigt en bättre kamera och om du loggar så hade det ju varit kanonskoj att fälla in lite info i filmen. Jag hjälper gärna till om så önskas!



Ja det var ett fint litet ställ... jag släppte av eftersom bergströms bil låg där, och tyvärr beter den sig så då ibland. nu var det över krönet också. Jag blev också förvånad att det inte blev rödflagg??

jag kör på 205, det är gränsen i standard. eftersom jag har valt att köra med en kombi så väger det lite. däcktempen var inte under 100g på vänstersidan. sen måste det ju släppa någonstans när man kör vad det går. men den beter sig betydligt bättre nu än på premiären, har byggt om en del sen dess.

angående kamera så ligger det en gopro i hyllan, men den ska monteras också......sen ska man ha tid att mata in det i datamaskinen också men visst hade det varit kul/nyttigt med logg!


Som sagt jag kan hjälpa till med både montering och göra lite roligare film, är tanken att montera kameran i buren? Har du isåfall ett fungerande fäste? Jag kör med Eye of mines variant som man hittar här: http://www.eyeofmineactioncameras.com/Eye_Of_Mine_Roll_Bar_Mount_p/rrl . . . .

Går att kika på min eller testa den i bilen oxå för den delen, mkt lättmonterad och sitter bra på flera olika rörtjocklekar. ÄR det en GoPro III så lös det även med permanent drivström då batterierna är kassa.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5681



En eftersläntare, Kinnekulle deltävling 3.


_________________
Patrik Skoog
Citera
Eftersnack
2013-06-01 Kinnekulle med BMWSC
<<   1, 2, 3
20206 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande