Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2014-05-31 BMWSC på Kinnekulle
1, 2   >>
10 besök senaste veckan (12015 totalt)
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
BMW Cup-föraren Lundvall ville ha en eftersnackstråd att skriva i...
Tack till ARC för
Tack till herr Thome' för instruktörsarbetet.
Torrt och soligt som vanligt.

Resultaten från BMW Cup och TA (Standardbilar) hittar ni här:
http://amigoo.se/event/748

Grattis Markus och K-E till respektives seger i TA thumbs up
Markus vann med en nysning (0,078 s.) i sin klass.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Franzetti
Sverige
Här sen Jan 2007
Inlägg: 495



Tack till alla för en trevlig dag thumbs up thumbs up

_________________
Michael Franzetti

BMW Z3M
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066



Hej då Kullen! Tack alla för en underbar dag!

Och tack till forumägaren som lät mig följa med thumbs up


(mer bilder kommer) thumbs up

Snabbaste och gladaste killen på kullen?


BTG du kan pusta ut nu - Herr Toth sköte SC talet så galant att vi nästan inte ens saknade dig ( såklart vi gör)


Morgonbönen skötes av dessa 2 killar *** Må bromsvätskan inte koka innan kvarnen ***

_________________
Janne Ström
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104



Hej vad det gick på nya asfalten! Har aldrig riktigt gillat Kullen men nu var den ju riktigt skoj, även jag kände mig snabb

Kunde inte hålla mig från att ta en bild på denna vackra baken.... thumbs up



Blev lite dumt med mitt medverkande i att ha hand om line-up så körde 2 pass i "snabba" gruppen, måste säga att det var riktigt skönt Kände mig bra mycket lugnare och harmonisk med körningen. Blinkersregeln sköttes klockrent dessutom, aldrig några problem!

3DBlaster skrev:
(mer bilder kommer) thumbs up


Ser vi fram emot! Synd på kameran på konen... såg fram emot att få se mig själv komma panikbromsandes

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
axzell
Stockholm
Här sen Feb 2013
Inlägg: 156



Tack för en bra arrangerad träff, som vanligt!

Det var premiär för mig att köra kinnekulle, och det var verkligen kul.

Bil och däck höll ihop

_________________
Erik Axzell

BMW M2 Competition F87 Manual Long Beach Blue -19
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



Kunde inte varit bättre. Hög klass på bana, väder, medlemmar och arrangemang thumbs up
Tack till alla som gör detta möjligt!

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
axzell
Stockholm
Här sen Feb 2013
Inlägg: 156



E.Svensson skrev:

Kunde inte hålla mig från att ta en bild på denna vackra baken.... thumbs up







_________________
Erik Axzell

BMW M2 Competition F87 Manual Long Beach Blue -19
Citera
J.L
Vara
Här sen Maj 2005
Inlägg: 237



En bild säger mer än 1000 ord...
En film säger mer än 1000 bilder :shifty:



_________________
Johan Lindström
Golf GTI 16v -1987
Sharan 2.0 Tdi 4M GT -2018
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

J.L skrev:
En bild säger mer än 1000 ord...
En film säger mer än 1000 bilder :shifty:

= ljuv musik

_________________
Magnus Thomé
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



J.L skrev:
En bild säger mer än 1000 ord...
En film säger mer än 1000 bilder :shifty:

thumbs up thumbs up Rörliga bilder med ljud är oslagbart!

Synd att min bil är totalt ljudlös i skaran..smyger fram obemärkt!

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
axzell
Stockholm
Här sen Feb 2013
Inlägg: 156



Håller på att ladda upp lite videos på tuben... Filmat med hjälmkameran

_________________
Erik Axzell

BMW M2 Competition F87 Manual Long Beach Blue -19
Citera
Anders_J
Älvsjö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 41



Magnus Thomé skrev:
J.L skrev:
En bild säger mer än 1000 ord...
En film säger mer än 1000 bilder :shifty:

= ljuv musik


Är det bara jag som tycker att e46 M3 låter som en hårt belastad SAAB 2-takt Inget illa menat med det, tycker det sjunger på bra men det kanske är jag som börjar bli gammal

För övrigt en bra dag på Kinnekulle, första gången där för mig. Tyckte dock att jag mest kasade runt på banan med mina gatdäck.

_________________
A n d e r s J u u r i n e n
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Stort tack till alla som jobbade med träffen för att vi skulle få leka denna trevliga dag. Och stort tack till alla deltagare, det umgicks riktigt snyggt på banan och alla verkade ha trevligt i depån. Jag hade både skiiiiitkul och jättetrevligt

För egen del jobbade jag vidare på att börja lita på mig själv igen steg för steg, körde hela förmiddagen med antisladd påslaget och kände mig fram och ökade trycket i min körning succesivt. Till timeattackpasset på tio varv var hjälpsystemen av och jag attackerade ordentligt. Tyvärr hade bilen stått parkerad en stund så däckens temp och därmed tryck hade fallit från 2,3 til 1,9. Men jösses, på tio varv så hade trycket stigit till 2,8! Men fästet var helt okej vilket som Hursomhelst, jag hamnade till slut på en tid på 7 hundradelar efter Markus. Jag var tvungen och kolla upp hans biltråd här på Rejsa och se om jag kunde skylla på att han har en riktigt bra bil Jag hade blivit lite mer stressad om han kört en bog standard M3E36


Jag hade också kul som instruktör. Jättetrevliga träffbesökare som alla fick en god dos korvstoppning av pratglada mig Någon av er kanske protesterar men med ganska långa pass som instruktör/passagerare tyckte iaf jag att det gick ganska bra att korvstoppa ( ) ner en hel del känsla kring att få till flyt och säkra varv Kullen runt. Kul är ju att många svängar går att köra på massa olika sätt. Ehhhhrm.... jag var ganska hes på vägen hem. Men jag skyller på att Janne och jag satt och babblade både hela resan till och från Kullen

Jag är riktigt imponerad över hur trevliga Kumhosarna är på både gata och bana! thumbs up thumbs up thumbs up Det var första banträffen med Kumho

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Anders_J skrev:
Magnus Thomé skrev:
J.L skrev:
En bild säger mer än 1000 ord...
En film säger mer än 1000 bilder :shifty:

= ljuv musik


Är det bara jag som tycker att e46 M3 låter som en hårt belastad SAAB 2-takt Inget illa menat med det, tycker det sjunger på bra men det kanske är jag som börjar bli gammal .


Saabs tvåtaktare låter ju helgrymt. Också

_________________
Magnus Thomé
Citera
Tifosi
Myresjö
Här sen Apr 2007
Inlägg: 416



Det blev ju en riktigt trevlig dag på kullen. Bilen skötte sig bra de 2 första passen men sen började den misstända precis som på Mantorp. På Mantorp hade jag 45lit i tanken och nu ca 35lit så det borde inte bero på det. Bilen stannar på 5500varv en sekund eller två för att sedan fortsätta och varva ur. Både på vxl 3 & 4, i sväng och rakt fram. Får ta och klura lite på det innan Gelleråsen.

_________________
Ola Starkman

BMW 328 E46 banåkabil
BMW 218d F22 bruksbil
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066



Man har ju åkt en del varv med Magnus på olika banor under åren, nyheten att man kan åka runt Kullen utan att bromsa var en ny upplevelse
Här en bild där du kan se hur bra dom där Kumhosarna funkar

Zoom


Redo för


PS Var det inte jag som pratade hela tiden

_________________
Janne Ström
Citera
axzell
Stockholm
Här sen Feb 2013
Inlägg: 156



Stint 3...spolar fram till 9:20 då jag hamnar bakom en snabb M3

Känns bra med ungefär 45 minuters erfarenhet av banan Underbart med nyasfalterat!

Dont mind the flås...kameran är framför näsan på mig...

Stint 3



Stint 4



edit: lade till stint 4

_________________
Erik Axzell

BMW M2 Competition F87 Manual Long Beach Blue -19
Citera
axzell
Stockholm
Här sen Feb 2013
Inlägg: 156



Ska fixa en extern mic till nästa träff så det inte blir några flåsljud på filmen

_________________
Erik Axzell

BMW M2 Competition F87 Manual Long Beach Blue -19
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5661



Tack för bra träff!

Riktigt fin asfalt, men grymma stenar utanför som många tyvärr fick smaka på.
Lite stenplockning vore thumbs up

Fick ner kombin på 59,4 tider hade hoppats på 58 tider men ibland går det inte vägen helt enkelt!

Film kommer från båda Cup racen.

_________________
Patrik Skoog
Citera
Micke Lindell
Nora
Här sen Aug 2011
Inlägg: 21



Hejsan alla....

Vi (Micke o Ullis) tackar för en kanonträff, som vanligt i glada vänners närvaro,
Skiitskoj verkligen.

Ha de bäst alla

_________________
_____________________________
Micke Lindell
Citera
Rka
Mjölby
Här sen Apr 2008
Inlägg: 336



Magnus Thomé skrev:
Stort tack till alla som jobbade med träffen för att vi skulle få leka denna trevliga dag. Och stort tack till alla deltagare, det umgicks riktigt snyggt på banan och alla verkade ha trevligt i depån. Jag hade både skiiiiitkul och jättetrevligt

För egen del jobbade jag vidare på att börja lita på mig själv igen steg för steg, körde hela förmiddagen med antisladd påslaget och kände mig fram och ökade trycket i min körning succesivt. Till timeattackpasset på tio varv var hjälpsystemen av och jag attackerade ordentligt. Tyvärr hade bilen stått parkerad en stund så däckens temp och därmed tryck hade fallit från 2,3 til 1,9. Men jösses, på tio varv så hade trycket stigit till 2,8! Men fästet var helt okej vilket som Hursomhelst, jag hamnade till slut på en tid på 7 hundradelar efter Markus. Jag var tvungen och kolla upp hans biltråd här på Rejsa och se om jag kunde skylla på att han har en riktigt bra bil Jag hade blivit lite mer stressad om han kört en bog standard M3E36


Jag hade också kul som instruktör. Jättetrevliga träffbesökare som alla fick en god dos korvstoppning av pratglada mig Någon av er kanske protesterar men med ganska långa pass som instruktör/passagerare tyckte iaf jag att det gick ganska bra att korvstoppa ( ) ner en hel del känsla kring att få till flyt och säkra varv Kullen runt. Kul är ju att många svängar går att köra på massa olika sätt. Ehhhhrm.... jag var ganska hes på vägen hem. Men jag skyller på att Janne och jag satt och babblade både hela resan till och från Kullen

Jag är riktigt imponerad över hur trevliga Kumhosarna är på både gata och bana! thumbs up thumbs up thumbs up Det var första banträffen med Kumho


Kul att körningen verkar ha lossnat för dig.
TA gick ju kanon. Grattis till en fin placering.
Min M3a väger 400kg mer än Markus superlätta vrålåk, så jag kan hålla med om att det då inte svider så mkt att bli frånåkt...

Att kumhodäcken är snabba ser man på resultatet, men hur har det varit med slitaget?
Lite nyfiken, lutar kanske åt kumho nästa vända

_________________
Erik Fornå

BMW M3 E46 2003 (SÅLD)
Citera
Eftersnack
2014-05-31 BMWSC på Kinnekulle
1, 2   >>
10 besök senaste veckan (12015 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande