Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Subaru BRZ 2012 - Kompressor | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 37 besök senaste veckan (51008 totalt) |
Jag fick just hem en så'n här sandwichplatta med termostat och tillhörande spacer från RacerX. Den verkar riktigt schysst. De har tänkt till och använder ett bra termostatelement. Det sägs att Mocal-varianten på termostatblock "som alla använder" öppnar och stänger lite hipp som happ. Denna ska vara klart stabilare. Lite info här: http://racerxfabrication.com/blog/oi |
||||||
Det ser väldigt intressant ut och väldigt bra pris. Undras vad kan man komma undan med om man köper kylaren i sig i Sverige måntro. Jag har det ju på golfen tror det gick på runt 3500 totalt på den. _________________ Niklas Jonsson LMS Crew -- VW GTI Clubsport |
||||||
RacerX's grejer är väl inte de allra billigaste - men verkar välgjorda - dom har en massa jox till BRZ/86. http://racerxfabrication.com/frs-brz Jag köpte bara sandwichplatta/spacer och skickade den till en kompis som var i Chicago, han tog hem den i handbagaget. På så vis blev totalpriset för termostatplatta och spacerplatta ca 1100-1200 och jag slapp tull och frakt... Tänker använda en setrabkylare som jag har liggande hemma i garaget... |
||||||
Jo, tyckte att det kändes enklast, vore ju iofs kanske roligare att låta någon tuna den på bänk. Men dom jag köpte av har gett mig bra support, loggar lite åt dom så anpassar dom mappen åt mig baserat på det. _________________ Niklas Jonsson LMS Crew -- VW GTI Clubsport |
||||||
Det är tyvärr lite osäkert med LMS träffarna detta året
Vi arbetar på att få fram en lösning. Så jag hoppas det blir av och att jag hinner få dit en oljekyl innan säsongen sätter igång, utan det så blir det ingen bankörning alls med den (det är självklart prio ) _________________ Niklas Jonsson LMS Crew -- VW GTI Clubsport |
||||||
Kör inte för hög viskositet bara, FA20 är notoriskt känd för att bygga hög Temp på tjock olja.
0w40 5w40 värkar funka bra, över de och det verkar som du tappar mer tryck pga den högre olje tempen, så man tjänar just inget på att gå över 5w40. _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||
Ajdå, vore ju ytterst olyckligt om det inte blir LMS-träffar iår. Hoppas att det på något vis går åka lite Sviestad under -16 iaf.. _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||
Bytt olja nu och det blev 5w30, vilket är det som dom flesta rekommenderar när man överladdar (om man ska tro forumen... )
Har även omlokaliserat vissa delar av luftflödesmätaren från orginalplats till insuget, då får jag korrekta tempvärden vilket gör att det är enklare att skapa en korrekt map. _________________ Niklas Jonsson LMS Crew -- VW GTI Clubsport |
||||||
"gjorde" en film hur det låter nuförtiden... min telefon gör återger inte hur mycket det faktiskt låter på riktigt (och jag ber om ursäkt för att bilden är helt felvänd i förväg.. )
_________________ Niklas Jonsson LMS Crew -- VW GTI Clubsport |
||||||
Kan va kul att veta vad du fick för effekt också UPP PÅ BÄNK! _________________ Emil Dahlberg |
||||||
Kommer framöver Fast det är rätt skönt att inte veta... den är bara lite snabbare än förut _________________ Niklas Jonsson LMS Crew -- VW GTI Clubsport |
||||||
Nu har jag varit modig och provat några få varv på sviestad med bilen.
1:08 blev tiden utan att pusha den på något sätt, en förbättring med en sekund från förra året när jag kämpade som en galning _________________ Niklas Jonsson LMS Crew -- VW GTI Clubsport |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Subaru BRZ 2012 - Kompressor | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 37 besök senaste veckan (51008 totalt) |