Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Subaru BRZ 2012 - Kompressor | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 50959 besök totalt |
Du börjar närma dig min bästa tid. Får nog ge på lite mer nästa gång. |
||||
Vänta bara _________________ Niklas Jonsson LMS Crew -- VW GTI Clubsport |
||||
Har du några loggar? Vore kul att se... Om jag hinner tänkte jag logga Sviestad lite på fredag - jämföra med Exigen och CSN-räsern... |
||||
Inga vettiga loggar egentligen (körde harrys med intern gps i telefonen).
Men jag tittade lite och det är samma högsta hastighetersom på mitt 1:09 varv men tack vare lite högre vrid så var hastigheten högre ut ur torparn och rondellen vilket gav en högre medelhastighet varvet igenom. Jag fegade lite helt enkelt _________________ Niklas Jonsson LMS Crew -- VW GTI Clubsport |
||||
Jag kör på lite med bilen har inte hänt så mycket mer än att jag har utvecklat ett litet läckage den kylsystemet för kompressorn som jag försöker lokalisera. Problemet är bara att det läcker ut några ml på en vecka ... tror jag har en ide vart det är men det är inte blött runt den kopplingen.
Har haft isär allt en gång och bytt slangklämmor utifall dom gamla var dåliga. Några bra ideer på hur man ska lokalisera läckage som man inte kan se I övrigt väldigt nöjd _________________ Niklas Jonsson LMS Crew -- VW GTI Clubsport |
||||
Typ som att hälla i diskmedel och se var det bubblar?? EDIT: Lite seriösare idéer, då... Det vore ju smutt med ett ofarligt färgämne att hälla i kylsystemet. Karamellfärg, typ. Fast nåt man kan vara säker på är ofarligt för kylsystemet. _________________ Ny kulbil i garaget. |
||||
Skaffa ett extra kylarburkslock och få dit en anslutning så du kan trycksätta systemet med 1 bar från en luftkompressor? Sen är det bara att vänta tills det blir blött nånstans.
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Sätt ett t-kors på någon lämplig slang till kompressor på 1 bar, byt inte locket iom det i vissa fall är just locket som inte tätar.
Det brukar fukta ganska snabbt där det läcker. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Då är läckaget fixat ... det visade sig vara en slangklämma som expanderade lite när bilen blev varm och därmed skapade ett litet litet läckage .. därför man inte hade något när bilen var kall.
Känns grymt skönt att ha hittat det tillslut .. Edit: Oj exakt en månad sen jag tyckte det skulle bli helgens övning... _________________ Niklas Jonsson LMS Crew -- VW GTI Clubsport |
||||
Bytte bromskivor och belägg idag, har haft lite vibrationer när man bromsar från lite högre hastigheter, upptäckte att gummit runt ena glidbulten på höger-oket var trasig, ser ut att ha blivit det av värme...så blir byte av det med, övriga 3 såg bra ut.
_________________ Niklas Jonsson LMS Crew -- VW GTI Clubsport |
||||
Om gummit på glid bulten är kast, är det nog med all säkerhet sprickor i damskyden runt kolvarna också, fick byta på alla fram på min i vinter
Blir det någon TA festival föresten? Nu när det blir ett litet special jippo för BRZ/GT86 _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||
Dagens körning, tråkigt nog så kände jag hur bromspedalen sjönk lite väl mycket redan efter tre varv så fick bli att bara åka runt försiktigt, misstänker att bromsvätskan gjort sitt, och den är inplanerad att bytas.
Men det är alltid mysigt att lyssna på kompressorn _________________ Niklas Jonsson LMS Crew -- VW GTI Clubsport |
||||
Två år sen jag senaste uppdaterade här tiden går.
Två problemfria år med kompressor. En hel del roadtrips ner på kontinenten med. I maj var det dags för besiktning så då åkte den av, men helgen efter besiktningen så var den tillbaka Nu har mitt första problem uppkommit med misständningar som enligt DTC är tändspole #1 som bråkar, och det verkar vanligt med fallerande tändspolar på 2013-2014 års modeller speciellt bankörda och lite modifierade. Tändspole #1 är den enklaste att byta så det blir att göra så fort jag har lite tid över. Går väl lite i säljtankar men vete sjutton vad då den är så förbaska rolig _________________ Niklas Jonsson LMS Crew -- VW GTI Clubsport |
||||
Kör själv en GT86 fullt orginal, 10/10 bil på gata helt klart älskar den!
Men den känns lite långsam på snabbare banor som Mantorp så man blir ju lite inspirerad till att uppgradera med en kompressor efter lite läs här ps. Du har dåligt med onboards med kompressorn monterad _________________ |
||||
Jo det är lite dåligt med onboards men det är tyvärr på grund av att jag inte har tid att köra bana nuförtiden som förr pga. flytt.
Jo mantorp är ingen rolig bana med någon bil som har udner 300hk (imo) men du har ju sviestad som är roligt med allt över 50hk _________________ Niklas Jonsson LMS Crew -- VW GTI Clubsport |
||||
Våra race- och banåkarbilar Subaru BRZ 2012 - Kompressor | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 50959 besök totalt |