Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Subaru BRZ 2012 - Kompressor
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
50959 besök totalt
jonka
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1433



trocade skrev:
Nu har jag varit modig och provat några få varv på sviestad med bilen.

1:08 blev tiden utan att pusha den på något sätt, en förbättring med en sekund från förra året när jag kämpade som en galning


Du börjar närma dig min bästa tid. Får nog ge på lite mer nästa gång.

_________________
Jonathan Nilsson
SAAB 90 T16
Alfa Romeo 2000 GTV 1973
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare
jonka skrev:
trocade skrev:
Nu har jag varit modig och provat några få varv på sviestad med bilen.

1:08 blev tiden utan att pusha den på något sätt, en förbättring med en sekund från förra året när jag kämpade som en galning


Du börjar närma dig min bästa tid. Får nog ge på lite mer nästa gång.


Vänta bara

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13183

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

trocade skrev:
Nu har jag varit modig .... en förbättring med en sekund från förra året när jag kämpade som en galning

Har du några loggar? Vore kul att se...
Om jag hinner tänkte jag logga Sviestad lite på fredag - jämföra med Exigen och CSN-räsern...


_________________

Rice and shine
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare
Inga vettiga loggar egentligen (körde harrys med intern gps i telefonen).

Men jag tittade lite och det är samma högsta hastighetersom på mitt 1:09 varv men tack vare lite högre vrid så var hastigheten högre ut ur torparn och rondellen vilket gav en högre medelhastighet varvet igenom.

Jag fegade lite helt enkelt

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare
Jag kör på lite med bilen har inte hänt så mycket mer än att jag har utvecklat ett litet läckage den kylsystemet för kompressorn som jag försöker lokalisera. Problemet är bara att det läcker ut några ml på en vecka ... tror jag har en ide vart det är men det är inte blött runt den kopplingen.

Har haft isär allt en gång och bytt slangklämmor utifall dom gamla var dåliga.

Några bra ideer på hur man ska lokalisera läckage som man inte kan se

I övrigt väldigt nöjd

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10637



trocade skrev:

Några bra ideer på hur man ska lokalisera läckage som man inte kan se



Typ som att hälla i diskmedel och se var det bubblar??


EDIT: Lite seriösare idéer, då...
Det vore ju smutt med ett ofarligt färgämne att hälla i kylsystemet. Karamellfärg, typ. Fast nåt man kan vara säker på är ofarligt för kylsystemet.

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8045



Skaffa ett extra kylarburkslock och få dit en anslutning så du kan trycksätta systemet med 1 bar från en luftkompressor? Sen är det bara att vänta tills det blir blött nånstans.
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Sätt ett t-kors på någon lämplig slang till kompressor på 1 bar, byt inte locket iom det i vissa fall är just locket som inte tätar.
Det brukar fukta ganska snabbt där det läcker.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare
Tack för alla tips

Får bli helgens övning så hoppas jag att jag kan lokalisera det

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare
Då är läckaget fixat ... det visade sig vara en slangklämma som expanderade lite när bilen blev varm och därmed skapade ett litet litet läckage .. därför man inte hade något när bilen var kall.

Känns grymt skönt att ha hittat det tillslut ..

Edit: Oj exakt en månad sen jag tyckte det skulle bli helgens övning...

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare
Bytte bromskivor och belägg idag, har haft lite vibrationer när man bromsar från lite högre hastigheter, upptäckte att gummit runt ena glidbulten på höger-oket var trasig, ser ut att ha blivit det av värme...så blir byte av det med, övriga 3 såg bra ut.

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1099



Om gummit på glid bulten är kast, är det nog med all säkerhet sprickor i damskyden runt kolvarna också, fick byta på alla fram på min i vinter
Blir det någon TA festival föresten?
Nu när det blir ett litet special jippo för BRZ/GT86

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare
Kanske lika bra att byta allt på det oket då

Tror inte jag kör något som det ser ut nu, men hade nog tänkt komma ut och titta lite

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare
Idag blir det att köra lite på sviestad... ska bli kul!

Dessutom få prova nya go pro med harrys laptimer och se hur det blir

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare
Dagens körning, tråkigt nog så kände jag hur bromspedalen sjönk lite väl mycket redan efter tre varv så fick bli att bara åka runt försiktigt, misstänker att bromsvätskan gjort sitt, och den är inplanerad att bytas.



Men det är alltid mysigt att lyssna på kompressorn

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare
Två år sen jag senaste uppdaterade här tiden går.

Två problemfria år med kompressor.

En hel del roadtrips ner på kontinenten med.

I maj var det dags för besiktning så då åkte den av, men helgen efter besiktningen så var den tillbaka

Nu har mitt första problem uppkommit med misständningar som enligt DTC är tändspole #1 som bråkar, och det verkar vanligt med fallerande tändspolar på 2013-2014 års modeller speciellt bankörda och lite modifierade.

Tändspole #1 är den enklaste att byta så det blir att göra så fort jag har lite tid över.

Går väl lite i säljtankar men vete sjutton vad då den är så förbaska rolig

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41583

Forumägare
Forumägare

En GT86/BRZ med kompressor är så rätt så att jag var tvungen att läsa hela tråden igen thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare
Kul

Tändspole bytt, det tog hela 20 minuter (tacka gudarna att det var tändspole #1 )

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
BFRC.Awatar
Linköping
Här sen Jul 2018
Inlägg: 296



Kör själv en GT86 fullt orginal, 10/10 bil på gata helt klart älskar den!
Men den känns lite långsam på snabbare banor som Mantorp så man blir ju lite inspirerad till att uppgradera med en kompressor efter lite läs här

ps. Du har dåligt med onboards med kompressorn monterad

_________________
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare
Jo det är lite dåligt med onboards men det är tyvärr på grund av att jag inte har tid att köra bana nuförtiden som förr pga. flytt.

Jo mantorp är ingen rolig bana med någon bil som har udner 300hk (imo) men du har ju sviestad som är roligt med allt över 50hk

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
BFRC.Awatar
Linköping
Här sen Jul 2018
Inlägg: 296



Jag får ta och prova Sviestad någon dag efter jobbet, vi ses där

_________________
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Subaru BRZ 2012 - Kompressor
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
50959 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande