Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Subaru BRZ 2012 - Kompressor | << 1, 2, 3, 4, 5 37 besök senaste veckan (51008 totalt) |
Efter några månaders fundering så har jag bestämt mig för att byta bil, så nu är det påbörja återställning och sen lägga ut den för försäljning, ny bil är redan bestämd
_________________ Niklas Jonsson LMS Crew -- VW GTI Clubsport |
||
Bra val! Är det en Clubsport?
Gick själv från en GT86 till en Golf GTI mk7 (hann dock äga nån bil mellan). Du kommer förmodlingen inte behöva göra några större ingrepp för att få tillräckligt med effekt _________________ C.a.l.l.e K.l.a.n.g | Kör Golf GTI MK7 |
||
Det är en clubsport, dessutom med manuell låda (det känns iaf när man letade bil att det är lite ovanligt)
Den är helt fantastisk att köra och effekten räcker till en så länge, men man vet ju hur det är om 6 månader så är den slö ... då finns ju steg ett som ger ~330hk eller så:) _________________ Niklas Jonsson LMS Crew -- VW GTI Clubsport |
||
Den manuella lådan är trevlig, har en själv. Det finns några enkla moddar som jag kan rekommendera som gör den ännu bättre. Dessvärre verkar det vara gränsfall om kopplingen orkar med när man blåser upp effekten. Jag kör med en JB4 piggyback och en skvätt E85 just nu. Får förmodligen ut runt 290hk med en snäll vridkurva i botten för att skona kopplingen. Mod #1: https://www.autoinstruct.com.au/manu Mod #2: Clutch stop, https://www.golfmk7.com/forums/showt En distans för att höja bottenläget för kopplingen (rätt mycket dött i botten). Jag köpte en gummifot på Clas Ohlson som jag trimmade ner några mm: https://www.clasohlson.com/se/Gummif _________________ C.a.l.l.e K.l.a.n.g | Kör Golf GTI MK7 |
||
Våra race- och banåkarbilar Subaru BRZ 2012 - Kompressor | << 1, 2, 3, 4, 5 37 besök senaste veckan (51008 totalt) |