Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Subaru BRZ 2012 - Kompressor
<<   1, 2, 3, 4, 5
37 besök senaste veckan (51008 totalt)
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare
Efter några månaders fundering så har jag bestämt mig för att byta bil, så nu är det påbörja återställning och sen lägga ut den för försäljning, ny bil är redan bestämd

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare
Bilen är såld, det är med en tår i ögonen då det är den roligaste bil jag ägt än så länge.

Men jag är rätt glad i ersättaren med

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
callek
Uppsala
Här sen Nov 2005
Inlägg: 84



Bra val! Är det en Clubsport?

Gick själv från en GT86 till en Golf GTI mk7 (hann dock äga nån bil mellan). Du kommer förmodlingen inte behöva göra några större ingrepp för att få tillräckligt med effekt

_________________
C.a.l.l.e K.l.a.n.g | Kör Golf GTI MK7
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare
Det är en clubsport, dessutom med manuell låda (det känns iaf när man letade bil att det är lite ovanligt)

Den är helt fantastisk att köra och effekten räcker till en så länge, men man vet ju hur det är om 6 månader så är den slö ... då finns ju steg ett som ger ~330hk eller så:)

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
callek
Uppsala
Här sen Nov 2005
Inlägg: 84



trocade skrev:
Det är en clubsport, dessutom med manuell låda (det känns iaf när man letade bil att det är lite ovanligt)

Den är helt fantastisk att köra och effekten räcker till en så länge, men man vet ju hur det är om 6 månader så är den slö ... då finns ju steg ett som ger ~330hk eller så:)


Den manuella lådan är trevlig, har en själv. Det finns några enkla moddar som jag kan rekommendera som gör den ännu bättre. Dessvärre verkar det vara gränsfall om kopplingen orkar med när man blåser upp effekten.

Jag kör med en JB4 piggyback och en skvätt E85 just nu. Får förmodligen ut runt 290hk med en snäll vridkurva i botten för att skona kopplingen.

Mod #1: https://www.autoinstruct.com.au/manufacturer/volkswagen/mk7-golf/mk7-g . . . .

Mod #2: Clutch stop, https://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=24943
En distans för att höja bottenläget för kopplingen (rätt mycket dött i botten). Jag köpte en gummifot på Clas Ohlson som jag trimmade ner några mm: https://www.clasohlson.com/se/Gummifot-med-bricka/21-2684

_________________
C.a.l.l.e K.l.a.n.g | Kör Golf GTI MK7
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Subaru BRZ 2012 - Kompressor
<<   1, 2, 3, 4, 5
37 besök senaste veckan (51008 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande