Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-05-02 Bilder från BMW CS Fahrer Training på Tullinge
<<   1, 2
7687 besök totalt
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17361



BTG skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Jag förstår inte riktigt det där. Vill man veta var olika bilar är registrerade så är det ju bara att beställa registerutdrag efter bilmodell från Vägverket. Ser man en bil på stan så är det bara att SMS:a så får man allt till mobilen.

Hur menar du nu Lennart? Kan man beställa: "M3:or 96-99 i Stockholm" och så får man en sammanställning med adresser och ägare?
För några år sen gjorde en märkesklubb jag var med i såna sökningar för att värva medlemmar. Man beställde en lista över alla bilar av ett visst fabrikat.
Det är inte gratis och precis som med faxbeställningen så lagras det vem som fått listan. Behöver man ett knippe bilar att slakta så är det väl knappast svårt att hitta en målvakt att skriva som registerbeställare.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Man kan väl fråga om allt möjligt, typ vilka bilar äger alla som heter Regnell i Stockholmsområdet, etc..
En populär kategori att skicka reklam till är t.ex.ägare av s.k. premiumbilar som är högst 3 år gamla - verkar anses ovanligt lättlurade...
Hur ser man förresten på bilderna vilken stereo som sitter i bilen?

Men det är ju klart att det är en fördel om numrerna tas bort, men frågan är om det är bättre att inga bilder publiceras alls eller att de publiceras med numren kvar? För det är ju det som är valet. Om man tagit 300 bilder på ett evenemang så är det inte speciellt svårt att lägga upp dem, då förminskning kan göras automatiskt, men betydlgit jobbigare att sitta och ta bort regnumret på alla bilder.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8306



AndersY skrev:
Hur ser man förresten på bilderna vilken stereo som sitter i bilen?

Ja, nu ser man inte det på Henriks bilder men på mina. (Som jag iofs inte lagt upp än men ändå.. ) Det är ganska vanligt att folk fotar inuti sina bilar.

AndersY skrev:
Men det är ju klart att det är en fördel om numrerna tas bort, men frågan är om det är bättre att inga bilder publiceras alls eller att de publiceras med numren kvar? För det är ju det som är valet. Om man tagit 300 bilder på ett evenemang så är det inte speciellt svårt att lägga upp dem, då förminskning kan göras automatiskt, men betydlgit jobbigare att sitta och ta bort regnumret på alla bilder.

Yes, ingen tvekan där inte, visst är det jobbigt.


Jag är engagaerad i BMWs klubbvärld och får ofta höra att bakspeglarna, listerna (helst de som det står M3 på) fälgarna etc försvinner med jämna mellanrum. Om man då kan ha ett snöre som spärrar vägen till buffén istället för att bjuda in till den bör man kanske göra det.
Det enda jag vill ha sagt är att om man orkar så är det väl att föredra raderade nummer istället för oraderade.

Herregud vilken storm det blev i det här vattenglaset - bäst att ta på sydvästen!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Henrik A
Stockholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 216


Trådstartare
ojdå, det här var ett hett ämne.

Jag maskerade registreringsnumren av den anledning som de flesta redan har listat ut. Personligen bryr jag mig inte (eftersom ingen kommer hitta min bil även om ni vet var jag bor ) men om jag hade en dyr bil med feta fälgar och andra stöldbegärliga tillbehör (som man noga har redogjort för på tex rejsa.nu) parkerad på gatan utanför min bostad skulle jag inte vilja att mitt registeringsnummer publicerades. Jag är övertygad om att det finns ljusskygga personer som letar lämpliga "objekt" på entusiastsidor som denna.

Alla får ha sin egen åsikt så därför valde jag att inte riskera att publicera bilder på "fel" bilar.

Kanske dags att splittra tråden...

_________________
Henrik Andersson
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039



Flera bilder....

Micke går igenom dagens aktiviteter


02:orna lättas på lite "bara-att-ha" prylar. Bilbarnstolen tillhörde den fina M3'an på en av Henriks bilder!

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Homegrown
Alunda
Här sen Mar 2003
Inlägg: 173



Skulle vara kul att se fler bilder, då det finns en hel del opublicerat.

//Stefan Söderstedt

_________________
Stefan Söderstedt
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3652



Bilbarnstolen kommer från min bil! Frugan skulle passa på och hälsa på en kompis i Stockholm och vi tyckte att det skulle vara onödigt att åka i två bilar, om någon inte vet det så är inte M3 E30 värdens bästa bil att ha som familjebil!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Eftersnack
2004-05-02 Bilder från BMW CS Fahrer Training på Tullinge
<<   1, 2
7687 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande