Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Brembo Vs AP Racing | << 1, 2 1 besök senaste veckan (12954 totalt) |
Jag har fixat kylning till mina bromsar. 75 mm teflonslang lite delar
från avlopp och stuprör så sitter slangarna där. Håller på att tillverka nya plåtar som ska leda in luften till centrum av skivan. Mer kommer när allt är klart. Luftintag med tratt från stupränna _________________ Jan Nagy |
||||
Det där såg bra ut Janne.
Men, har du konstruerat egna intag för luften eller kommer du använda tattar-turbo-hålet från spoilern genom hjulhuset/innerskärmen, som syns på din första bild, som "luftleverantör"? På din andra bild ser det ut som om du kommit längre och då använt det avsedda hålet. _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||
janne - var köpte du slangen? dyr?
ser bra ut! Johann - du borde varna innan du visar såna bilder!!! |
||||
Man kan ha originalfälg med spacer. Men du gör rätt, köra är viktigast och inte minst roligast! |
||||
|
||||
Det där blev ju skitbra Janne. Jag skall eventuellt försöka något liknande men då köpa bromssköldar för jag kan inte "snida" som du. Sedan får jag väl såga upp dem och be någon med svets att dra dit en snusdose-stor sarg så att jag kan infästa slangen.
Men, har du tänkt på något system som gör att det går att koppla bort dem vid vardagskörning? Jag tänker att med en sådan här konstruktion så jobbar man rakt emot bromssköldens funktion...? om det exempelvis regnar och är allmänt skitväder Sthlm-Ringen kan det ju vara bra att inte ha en partikel och skräpinsug till bromsarna inkopplat. Ok och nav måste få en del onödigt skit på sig? _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||
Har tänkt på det men inte hittat någon optimal lösning. Slangarna är lätta att montera/demontera När man tex. byter till R-däck inför en träff. Tar typ en min per sida. _________________ Jan Nagy |
||||
ok, då så. Går det på en minut så är det ju inga problems. Jag tänkte spontant att man kunde ur frigolit skära klossar som passar utanpå spoilern. De skulle då fylla upp och plugga igen hålet. Lufttrycket och tilltagna toleranser borde göra att de sitter kvar. Klumpig idé kanske men så är jag ju ingen inshenjör heller. _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||
Är det inte risk för att bromskylningen blir sämre än original när man tar bort slangarna vid vardagsbruk?(det räcker väl förmodligen till ändå iofs)
Mkt proffsigt gjort annars _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
M5 senare E34 och E39 har 345x32 mm Däremot är det olika nav till E34 och E39. M3 E46 har 325x28 mm Navet på bromsskivan är högre till M5 än M3. Vad CSL har vet jag inte då min reservdelskatalog bara går fram till årsmodell 2000.
///Thomas _________________ Thomas Alsterfalk BMW, Ferrari & Volvo |
||||
Skruva banåkabil Brembo Vs AP Racing | << 1, 2 1 besök senaste veckan (12954 totalt) |