Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazzarini RT V6 / 2018 | << 1, 2, 3, ... 136, 137, 138 >> 104 besök senaste veckan (1062332 totalt) |
Ramen är vi på det klara på hur vi vill ha men vi har inte tagit fram senaste bilderna.
Så det här blir bara en CAD illustration. Ronny är en hejare på CAD, inte jag. Jag har dock format karossen i 3dstudio. /H _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
En liten oredigerad dagsbild bara innan jag börjar behandla pluggen med hårdare saker.
_________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
Det kommer mer, måste börja göra lite snyggare fotograferingar i framtiden bara. _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
Nähä det är inget absolut krav, här är det kvantitet som gäller Himla vacker sportvagn, bygget kommer att följas, typ _________________ Arto Rajakangas miles per gallon It's smiles per gallon isn't it? |
||||
Tror jag har kikat in på ditt om det är enligt bilden. Jag Alfa 24 v V6 3,0 Ronny Cheva 350 Så då blir det en bra blandning här. _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
Att bakre nedre delen inte är hundra löst det vet v men jag har 2 st delar jag måste gå igenom med min kollega.
Delvis gillar jag inte mitt försök att åstadkomma någon form av mjuk spoiler/övergång ifram. Hellre rundat bara. Sen vill jag att framskärmarna skall bära på liiite längre bak innan dom dyker ner mot karossen,. Återkommer _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
Nej för ihelvete, den är inte känslig så. Mera för regn och sånt. Jag håller just på att lägga på mera mtrl bakom nocken på framskärmarna och mot nedre A stolpen och gör om hålet lite i fronten (övre delen mera rak). Sen till nästa vecka lägger jag 2 tunna låsande lager väv och plast. Efter det river jag friggon och förstärker med 2 -3 lager innifrån, kanske nån balk och kant som förstyvare. Då kan vi provsitta i "fulkarossen" som sedan slipas, jag kan ta ner dom 2 första lagren som las på först. Efter det kan jag tex fippla med lysen, sen behöver vi ganska snart få en del ramstruktur för att kunna anpassa framfröallt mittsektionen och dörrar. Fronten är nog det som först blir klart och tröskellådor, sen bak och bakre undre. Fulisen med låssasram och 4 hjul tar jag med till Skokloster 1 maj om vädret inspirerar och ev tar Ronny med framvagnen. Lite för att synas och själva få inspiration. Vet inte i nuläget om "Rejsa" har någon samlingspunkt för liknande övning. Är du aldrig häruppe? /H _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
Som sagt, lägger på lite på skärmovankant och gör den övre grill linjen lite rakare i horisontalplan.
Annars känns den ganska kompakt men bred som en pannkaka. _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
Mycket stiligt bygge! Blir alltid imponerad av folk som har både känsla för form och lyckas göra verklighet av vad vi andra bara kan drömma om!
Jag röstar dock på mindre fälgar och ballongdäck, det hade kännts mer tidstypiskt, men då kanske bromsarna tar i. _________________ Johan Fredin Instagram: @electricgt6 |
||||
Jo, vi hade den tanken först att vara mer strikt "klassiskt" inspirerade men det är bra knepigt det där med fälgar-däck-bromsar. Så det slutade med det här, ganska vanlig storlek hos Ferrari och Porsche herrarna så prylar finns att få tag i och till (o) rimliga priser. Om vi valt mindre dim på fälg så skulle det blivit för jobbigt helt enkellt. Jag personligen har vant mig nu och gillar det som attan. Det största baksidan är väl annars att större väger mer. _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
Rundade rutan såg bra ut men du förekommer oss en del. Karossarbete ver 1,0 är nu just klar och 1,1 tar vid efter att första glasfiberskalet uppenbarat sig. Då skall vi arbeta fram flera in / ut luftställen och bakom sidorutan på dörrn har vi hela tiden tänkt oss ett galler, inte fönster. Men jag tror att man skall prova båda varianterna eller en combo. Jag själv skall ha små gälar uppe på skärmen som luftutsläpp istället för skärmförslaget. Viss inspiration på luftutsläpp kan ev hämtas ifrån Alfa tipo 33 stradale _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
Har packningen av allt på insidan till 100% bestämt måtten på karossen? Hur ska ni släppa ut luften från kylare/oljekylare? Tycker det ser ut att vara kort om utrymme mellan bak-kant dörr och bakaxeln. Tycker det mesta ser bra ut.
_________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||||
Nej, vi har nog tyckt att vi utformat bilen för att vi gillar utseendet men storlek på en "svenneman" har spelat stor roll. Vi har provsuttit allt ifrån Elise till gt 40 och vi hoppas på att få bättre plats i vissa avseenden. Våra egna mått är inritade i 3d så det funkar, sen kan man skohorna in en v8:a eller v6:a därbak. V10-12 skulle inte funka. En av dom grejer vi brottats med är att inte få den att se för lång ut. Luftintag och utsläpp kommer framöver men vattenkyl ifram blir 2 st som många moderna sportvagnar har och tex audi q7. Ut i hjulhus i väl ventilerade sådana. Ev slangar till bromskyl. Inte utsläpp framför rutan utan in fram och ut på sida är tänket. Ibak blir dom 2 st hålen in för maskinrum och sedan ventileras bakutrymmet på flera sätt. Oljekyl för min del blir nog via vattenvärmeväxlare. Till viss del hoppas vi faktiskt att en del mått kan trolla lite, för motorn får plats, Sidodörrn kanske inte återspeglar sittplats 100% tex. Slutritning på ram har inte jag men här är ett tidigt exempel som visar plats men fundera inte på rördragningarna. _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
Våra race- och banåkarbilar Mazzarini RT V6 / 2018 | << 1, 2, 3, ... 136, 137, 138 >> 104 besök senaste veckan (1062332 totalt) |