Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2012-08-25 Challenge Lunda med nya banan | 1, 2 >> 7116 besök totalt |
Vilket väder vi fick Det såg inte så bra ut i prognåsen på torsdagen, p*ss hela dagen men blev istället fantastiskt väder med solsken och bästa tänkbara förutsättningar
Banan har nu har stelnat i designen, Christian lägger säkert upp en skiss när ändringarna är dokumenterade. Dagen bjöd på 173 tidtagna race vilket är bra då vi kom igång först 09:40. Alla hade kört nog sådär kvart i fem då vi började plocka ihop pinalerna. Bästa tid för dagen: Anders Zimdahl 1:19,20 någonting tror jag det var, vi får se när det officiella kommer. Johan i Golfen åkte 1:23-tider som var otroligt jämna, skilde bara någon/några tiondelar . Jag kan heller inte förstå hur det kan gå att göra sådana tider med så få pollar Det filmades en del så vi ser fram mot bilder och film. _________________ Arto Rajakangas miles per gallon It's smiles per gallon isn't it? |
||
Se därja, finns ju redan film som man kan studera
_________________ Arto Rajakangas miles per gallon It's smiles per gallon isn't it? |
||
Tack så mycket för en kanondag! Bra väder, trevligt folk och många fina bilar att njuta av! Väldigt bra arrangerat dessutom, har inget negativt att komma med. Stort cred till crew för det. Ser fram emot nästa tillfälle i september.
Sprang runt efter lunch och snyltade åkturer av folk och efter att ha åkt med diverse Porsche, BMWs och Sevens så kändes det plötligt rätt odramatiskt att sätta sig bakom ratten på sin egen holk igen hehe. Klasskillnad! Blev väl iaf snabbaste SAABen tror jag haha Skickar upp en incar film från min bästa tid som landade på 1:25:73(?). Alltid roar det någon! http://www.youtube.com/watch?v=Pn6Ih |
||
Härligt väder och skoj bana!
Här finns mina bilder från dagen: http://www.flickr.com/photos/fosseli |
||
Hej. Tack alla för en kanondag på Lunda! Vädret betyder mycket och det var nog höstens finaste lördag som vi lyckades pricka in. Vi har fått många positiva kommentarer om nya banan så den kommer vi att köra vidare på.
Här kommer de bästa tiderna per förare (bokstaven efter bilen är däcktypen): 1:19,21 Anders Zimdahl Porsche 996 GT3 R 1:20,22 Tommy Jernberg Subaru Impreza R 1:20,36 Daniel Andersson BMW M3 -96 R 1:20,60 Peter Boström Seven R 1:21,99 John Kraft Honda S2000 R 1:22,71 Bengt Jutegård BMW 325 E30 R 1:22,84 Christian Lindblom, Toyota MR II R 1:23,04 Johan Karlsson Golf GTI R 1:23,25 Pierre Cichini Porsche 944 S2 R 1:24,03 Stefan Söderstedt Porsche R 1:25,73 Nicklas Wiberg SAAB 9-3 Aero R 1:26,06 Daniel Fosselius Porsche 997 Carrera S G 1:27,02 Simon Kohlström SAAB 9-3 Aero R 1:27,09 Jimmy Söderlind Misubishi EVO 1 G 1:27,11 Johan Nilsson Subaru Impreza Sti-04 R 1:28,54 Martin Sahlberg Golf 4 V6 4-motion G 1:29,99 Jan-Peter "Putte" Francke Golf 4 V6 4-m G 1:30,75 Rikard Schollin SAAB 9-3 SS R 1:41,03 Ulf Jansson Honda Prelude R |
||
Kul ny bana, känslan är att man håller lite högre medelhastighet jämfört med den gamla men känns ändå trygg. Jäkligt svårt att få till en bra hårnål före målgången.
Film från ett av varven med passagerare. Tid 1.19,46. http://www.youtube.com/watch?v=HcahM _________________ Anders Zimdahl |
||
Ja banan va över förväntan, riktigt rolig..
Med riktigt slitna skivor (som tillslut sprack) och gungit chassie, så är jag grymt nöjd över vad jag och bilen presterade.. Blev lite filmat, börjar med denna och kanske slänger upp nån till =). http://www.youtube.com/watch?v=tyu4i Tack för en grymt trevlig dag! =) |
||
Snacka om att vi hade tur med vädret! Var först lite skeptisk till banan, den kändes som den primerade effekt starka bilar, men efter att ha kört den några vändor tycker jag det är en bra kombination av snabba och tekniska partier.
Här kommer även en filmsnutt från mig.... _________________ Johan Karlsson, Golf Gti mkII 16V och Skoda RS Kombi Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance |
||
Tack för en trevlig dag.
Jag blev inte riktigt kompis med den nya banan, men det är bara nöta på så sätter den sig nog Har ingen lust att vänja mig med att inte slåss om tätpositionen så jag får komma ingen _________________ John Kraft Glidare: Honda NSX Banbil: Honda S2000 kompressor. Tidigare: EVO IX Tidigare: S2000 turbo |
||
Det där hörde jag från flera håll, även då att det är snabbare även på tax-banan Tiderna pekar ju på att det blir ungefär samma som på den gamla banan, längden skiljer inte mycket. Vi får se mer exakt när Christian fixat banskissen med racelinjen inritad. Målet var att sänka farten på taxrakan med betydligt fler chikaner och sedan få något högre i snitt på fältet där sedan hårnålen drar ned............. Det vore kul med jämförande loggar om någon har, är speciellt intresserad av tax-banan. _________________ Arto Rajakangas miles per gallon It's smiles per gallon isn't it? |
||
Ska se om jag inte kan sätta ihop något ikväll.... _________________ Johan Karlsson, Golf Gti mkII 16V och Skoda RS Kombi Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance |
||
Kan inte göra annat en att tacka och bocka för en fantastiskt rolig körning! får även jag bjuda på ett par filmklipp i sursaaben!
http://youtu.be/NLnuQguO5aA http://youtu.be/lmWCOzdZmZQ Vi ses i september! _________________ Simon Köhlström |
||
Tagit en snabb koll på loggarna, men hinner inte med att göra en vettig jämförelse mellan gamla och nya banan ikväll. Får återkomma med detta, men kan bjuda på en log av hastigheten på en av 1.23 varven...
Hastighet kontra sträcka på en av mina 1.23 tider.... Vmax 124km/h innan Thomés konparti _________________ Johan Karlsson, Golf Gti mkII 16V och Skoda RS Kombi Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance |
||
Verkar lite längre än förut. Och lite lägre tider... Eller vad tror ni? Isåfall är det ju högre snittfart än förut. _________________ |
||
Nu har jag tittat lite närmare på loggarna från Performanceboxen. Gamla banan är ca 1850m och den nya är ca 1890m enligt den, stämmer det med era ritningar?
Loggen från gamla banan är från Challenge 2011, hade samma växellåda men 1.8L motorn. Men effekten är nog ungefär densamma. Och loggarna är från slutet i dagen i båda fallen, när man har blivit varm i kläderna, så de ska vara ganska jämförbara. Det man kan se är att nya bana har en högre hastighet i snitt, så uppfattningen att banan är snabbare verkar ju stämma bra. Röd är nya bana och blå den gamla (Vmax 120km/h för gamla och Vmax 124km/h för nya). Röd är nya bana och blå den gamla. _________________ Johan Karlsson, Golf Gti mkII 16V och Skoda RS Kombi Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance |
||
intressant!
Hmmm, har du gjort något trix med bilen som kan ge mer fart i sväng? Chaufförens insats på båda loggarna är självklart helt identisk, inom ett par promille det såg vi ju på dina tider _________________ Arto Rajakangas miles per gallon It's smiles per gallon isn't it? |
||
|
||
Eftersnack 2012-08-25 Challenge Lunda med nya banan | 1, 2 >> 7116 besök totalt |