Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2012-09-22 Challenge Lunda Flygfält | 2690 besök totalt |
|
||
Krya på dig Det var blött och halt idag, men vi hade skoj för det! Vi gjorde två ändringar av banan idag, en vid ingången till överfarten för att få lite bättre flyt och sedan tillkom två 90 gradare mitt på fältet för att få lite mer utmaning. Tyckte att ändringarna blev riktigt bra Fick åka med ett varv med Bromans Honda, säger bara Herregud vilket grepp, både bromsar och instyrning är ju helt sjuka (när man jämför med vad jag är van med iallafall ). Blev ganska jämna tider idag också mellan alla som körde, inga jätte stora skillander även fast helt olika bilar, så det har man lyckats bra med nya banan. Fick nöjet att provköra en Scirocco med liknande uppbyggnad som min, men med diffbroms. Det var skoj att testa, tack för förtroendet!! _________________ Johan Karlsson, Golf Gti mkII 16V och Skoda RS Kombi Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance |
||
Ja tack för en trevlig dag, trist med vädret. Men va fan, bara justera farten lite =)
Kul å testa bruks saaben, gick ju faktiskt riktigt bra å ta sig runt med en original saab också.. Film från en vända: http://www.youtube.com/watch?v=wBwZP Men gillar absolut inte ändringen på flygfältet, de 2st 90 gradarna. Förstod inte riktigt varför den biten uppkom? |
||
Tackar alla för en trevlig dag, det var riktigt skoj att köra i halkan!
Skönt att äntligen få köra bilen utan att det blev något strul, fick tillbaka tilliten kände jag. Är väl inte heller något större fan av de nya skarpa böjarna, men jag tror att det blir bra fart igenom dem bara man får köra på torrt underlag. Kul att få med Johan i bilen ett varv också, nu tycker han nog att golfen är en rymlig bil Ha det bra alla, så ses vi väl nästa år! /Broman _________________ Anders Broman Honda S2000 Vortech |
||
Årets final med Challenge blev tyvärr riktigt blöt. Väderrapporterna stämde in och vi fick
lätt duggregn i stort sett hela dagen. Desto roligare var det att så många kom och körde imponerande länge trots vädret. Värst blev Pierre som hann med hela 15 varv. Här kommer bästa tiderna per förare: 1:31,04 Anders Broman Honda S2000 R 1:33,93 Daniel Andersson Saab 9-3 Aero G 1:34,02 Peter Einarsson VW Passat G 1:34,59 Johan Karlsson Golf GTI R 1:35,02 Magnus Nygren VW Golf GTI G 1:35,59 Pierre Cichini Porsche 944 S2 R 1:35,67 Hans Hjertén Mazda MX-5 G 1:36,76 Anders Nilsson Saab 9-3 SS G 1:37,58 Johan Karlsson VW Scirocco R 1:39,03 Ulf Jansson Honda Prelude G 1:40,14 Chris Toyota Prius G 1:41,02 Magnus Rosén VW Scirocco R 1:44,23 Hans Rosen VW Scirocco R 1:45,17 Warren Hall Porsche 944 S2 R Tack för i år och välkommen åter 2013! |
||
Efter förra körningen var jag inte nöjd med sista chikanen in i nya tvärvägen och Arto tyckte fältet var för enformigt. Sista chikanen in i tvärvägen var knyckig och flera bilar var på konen i vänsterkanten och det drogs upp grus på banan. Vi backade partiet 3 m och öppnade sista konen 0,5m. Det gjorde stor skillnad. Bättre flyt. Kändes harmoniskt och jag tror att ingen var på sista konen på kanten av tvärvägens ingång. Man hinner t.o.m dutta till på gasen och ta sats ner i nya tvärvägen. Roligt. Det ger lite högre fart och det är svårare att bromsa till rätt fart genom den skarpa svängen och få ett bra spår ut på fältet. Jag höll med Arto om att fältet var lite enformigt och monotont. Det var egentligen väldigt lika förra banan men kändes ändå tråkigare. Arto föreslog att vi skulle utnyttja fältets bredd bättre och skapa en utmanande tempoväxling. De två nya 90-gradarns fungerade som tänkt. Den första gjordes lite öppnare än den andra. Stefan (Vit 911) saknade också något "lurigt" på banan där det finns tid att hämta när man hittat rätt spår. De här två svängarna är utmanande och luriga. Belönande den som experimenterar och hittar rätt spår för sin bil. Niklas Falk saknade också lite tightare, svåra svängar. Nu var det blött. I torrt tror jag att de nya 90-gradarna kommer att bli ännu mer utmanande och utslagsgivande. En bana kan läggas på nästan oändligt många olika sätt. Den ligger många timmar funderande och ritande bakom. Man kan alltid tycka/tänka att man kunde gjort annorlunda men jag är mycket nöjd med den nya banan. Den är mer varierad och har en väl avvägd mix av snabba och långsammare partier med tempoväxlingar. Det tighta chickanen på taxirakan som Magnus och Lasse bidrog med blev bra. Den är numera döpt till "Rejsa-chikanen" och ingången kommer att dekoreras med Rejsa-märken. Vi ses nästa år _________________ Christian Lindblom |
||
Ja flytten av chikanen innan övergången va ett mycket bra drag.
Sen de på tillbaka vägen blir nog som du säger mycket mera intressanta när det blir torrt, och som sagt omväxling förnöjer ju nästan alltid.. Klippte ihop 2 "missöden" http://www.youtube.com/watch?v=s3eUF |
||
Eftersnack 2012-09-22 Challenge Lunda Flygfält | 2690 besök totalt |