Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar NUKED BMW M4 DTM - 7post testing pågång. | 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 >> 435 besök senaste veckan (156120 totalt) |
En lite tråd på vårat nya bygge.
fyller på med mera info så fort jag har lite tid över. Kort o gott så blir de en M4 DTM replika med mera Aero Lite uppdaterad info då. Roland På Grex hjälper till med hjul genomtri, de blir Pushrod med 3 dämpare per axel Grex kommer bygga röramschassit och Robin på Elite projects hjälper till med kolfiber delarna för karossen. Verus engineering i usa har hjälp till med att köra all CFD i Ansys programvaran och designat en aero design efter samråd med mig och hur jag vill att de ska se ut. Vi har lagt väldigt mycket fokus på effektiv aero och inte bara stor. Så med denna version så har vi väldigt lite drag på relativt mycket downforce (-lift) Motor är oklart än så länge men jag har en v8 som är väldigt bra och lämnar 810hk på 98oktan redan vid 0.8bar och 8000 varv, vid 8500 så laddar de 1.22 och borde vara närmare 1000hk på 98okta. kan bli så att vi jagar fatt något lättare motor för att få ner den totala vikten på bilen. Målet är max 1000kg på allt. Mer info kommer. https://www.instagram.com/karel_s_motorsport/ _________________ Karel Silha |
||||
Kul att du gillar den Motor är inte spikat ännu, men jag har kvar min s65 m3 motor som har både billet Stroker och torrsump så den eller någon liten fyra som är lättare
Nja alltså recept finns inte riktigt men något som en plan iaf _________________ Karel Silha |
||||
Ja kan man säga att skalet är redan klar och då har vi lagt fokus på golvet och allt kring de. de behöver moddas lite i fronten men annars så är de bara golv delar som ska dit. _________________ Karel Silha |
||||
|
||||
den är inte färdig ännu vi ska börja med formarna inom kort så jag vet väl strax efter nyår
inte jätte tight stolar o resten får lats rätt fint _________________ Karel Silha |
||||
de blir rörram. de enda som påverkar just nu vad vi kan se är A-stolp-burrröret, men efter lite snack med SBF så behöver den inte slicka A-stolpen så den kommer få gå ner mot backen lite tidigare för att gå fritt från den nedre tunneln. _________________ Karel Silha |
||||
Du kan, får, inte bygga med 4 cylindrar. Jag förstår att vikten lockar, och effekten som går att dra ur, kan kännas tillräcklig. Speciellt för time attack.
Men, för att få en så här pass extrem bil att prestera fullt ut. Kommer krävas ganska mycket tid för utprovning, dvs körtid, och justerande. Frågan är hur driftsäker 4cyl motorn är under dem omständigheterna? Visst man kan väll dra ner varvtal och tryck en del inledningsvis och vrida på lite vartefter chassie lirar. Men samtidigt så tror jag att det går åt ganska bra effekt för att få bilen till rätt hastighet för att downforce och groundeffect ska fungera som det är tänkt. Till en sådan här bil skulle ju en färdig typ 3.5 liters cosworth v8 på 650-700 hästar vart guld. Den skulle antagligen gå med bara oljebyte 2 säsonger eller liknande. Om man hade haft lite tjock plånbok alltså Någon helalu v6 med överladdning kanske kunde vara en smidig kompromiss,. Köra en halvsafe motor på 6-700 häst först för att få till chassie och barnsjukdomar första säsongen. Och bygga en extremare lättare 4cyl motor att skifta till för att lätta några kilon när man börjar närma sig det som går med gamla tyngden. Något sådant hade nog jag övervägt _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Jag håller med dig knotan,
För att jag ska välja nån 4a så måste de vara nått riktigt bra. Min v8 väger ändå mindre en s54an som sitter i e46 m3an Så de är ingen gjutjärns klump direkt Sen lämnade den bra med effekt på 98oktan också Så vi får se vart de tar vägen, men känns skönt o ha ett färdigt paket att stoppa ner https://www.instagram.com/p/BnB6N9WA 810hk på 8000rpm och 0,85 tryck - macksoppa _________________ Karel Silha |
||||
Våra race- och banåkarbilar NUKED BMW M4 DTM - 7post testing pågång. | 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 >> 435 besök senaste veckan (156120 totalt) |