Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... , 192, 193, 194 >> 44 besök senaste veckan (1141577 totalt) |
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Tackar Hoppas på några turer till Mantorp i sommar. Ser ut såhär bakom _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Det var ett tag sedan man skrev i tråden så det är dags för glada tillrop och ett varmt lycka till
Verkligen fint bygge och som många andra så hoppas jag du åtminstone får lufta den under 2022 _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
_________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Sitter det inte öglor i nya strävan...? _________________ Crister Borg Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773 SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165 |
||||||
Tänkte mest att det verkar bökigt att dra bältena genom skiljeväggen för att sedan ha långa remmar i ett ganska öppet utrymme. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Tack _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Det ser längre ut än vad det är Det är samma sträva och montering på axelremmarna som jag kört sen 2018 efter utvärdering av Jan P (vill dock inte påstå att allt är optimalt, men det är hyfsat under kontroll) _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Nära skjuter ingen hare Men absolut, det är en mix nu. Renodlad rörram skulle spara väldigt mycket vikt. Nu är det OEM bottenplatta, trösklar, främre fjäderbenstorn, främre ramben osv. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Interiören är nästan helt klar och har äntligen haft bilen på vågarna efter 2 års bygge. Har flyttat in i princip all stor vikt (förutom kylare och aero) innanför hjulaxlarna och totalvikten har minskat med en lättare passagerare. Bilen bör rotera ännu bättre nu och bli lite snabbare i alla moment på banan.
Nu är arbetet pausat på bilen tills Autogruppen får tid att bygga kabelmattan och mappa motor och drivlina. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Nu är bilen hos Auto-Gruppen och kommer vara kvar där tills elsystemet är färdigt, bilen uppstartad och motor+låda mappat.
Jag har alltid gjort elsystem och kablage själv i mina bilar och tycker jag har rätt bra koll på sånt. Men att se Nader och Andreas engagemang och kunskaper i att bygga elsystem på absolut högsta nivån är otroligt imponerande. "Mil-spec" är lite av ett buzzword som slängs hit och dit men att verkligen göra det rakt igenom på den höga nivån är inte många som klarar av. Kanske kan kännas som overkill för många men utan kompromisser på det här området så blir kabelstammen otroligt mjuk och följsam, risken för fuktskador, kabelbrott eller nötningsskador är minimal och vikten hålls så låg som möjligt. Extra viktigt i en bil med hög trimningsgrad där motorn förmodligen åker in och ur med jämna mellanrum och allt monteras och demonteras med jämna mellanrum. Ska bli spännande att se utvecklingen på detta! _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Kul att bilen är pågång igen.
Vad kör du för generatormodell (vet att det är en Wosp men din ser annorlunda ut än den K20 specifika som är lika stor som orginal). Samt vad är det för tillverkare av generator och vattenpumpsblocket? Jag ska inte köra elvattenpump men mina spännrullar har nått slutet på sin livslängd och det finns ju vikt att spara på generatorn. Din gamla SPAL elfläkt funkar för övrigt fint och cyklar på och av även i 30C yttertemperatur. _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||||||
Kul att gamla delar fortfarande lever (inte för att fläkten är så gammal men ändå) Det är en Wosp LMA209HO. Har fräst ett eget generatorfäste. Det är otroligt tight mot rattstången så jag var tvungen att göra mycket special. Likadant med vattenpumpsplattan som är en del från Tracktuff men den är fräst, borrad, svetsad osv för att få till all paketering. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Köpte tändspolar av dig, de lever i min 924a nu! _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||
Har alla på rejsa nåt från Gurras garage, är det det man kallar "trickle down effect" 😂 ? Halva min rejsfälguppsättning 8x16 köpte jag för en herrans massa år sen, tror det var nån sorts gammal regnuppsättning till gröne jägaren eller nåt sånt
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Inte omöjligt med tanke på hur mycket grejer jag skaffat och bytt ut genom åren _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... , 192, 193, 194 >> 44 besök senaste veckan (1141577 totalt) |