Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazda Miata 1.8 "Banpremiär" | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 11 besök senaste veckan (8383 totalt) |
Seså, ta klivet nu. Lika bra du går direkt in i Roadsport C. _________________ /Torkel Kristensson #90 i Roadsport C, SPVM "Best bad idea ever!" "This escape room sucks! - Again, Sir, this is a psych ward." KHmotorsport.se GMAB |
||
Haha du är på hugget! nja lutar mer åt standard och Senior men vad som händer i framtiden vet man ju inte.
Fått ok på liten skylt fram och beställde en Torsen 4.1 och lite annat på ebay. Får se vad det dyker upp för något. Om det kommer något. _________________ Ulf Sanden Miata NB |
||
ET25 duger väl gott? Lyxigt med torsendiff med, en sån behöver jag med... Blir kalas _________________ Filip Norén, Malmö | Miata NA | BMW E46 Touring |
||
Det är ju lika bra att maxa om det går? Får se vad som går med valsen.
Reglemente standard miata cup Spännande och se hur diffen ser ut. Betalt avgift i kväll från England. Brexit. : _________________ Ulf Sanden Miata NB |
||
Jag tänker att mer (lägre) inte nödvändigtvis är bättre gällande ET. Jag frågade runt lite ang ET25 vs 35 och kom i korthet fram till att lite bredare spårvidd är bra i isolering men att man samtidigt får lite påverkan på styrningen, tex bumpsteer. Vore intressant att höra en chassiingenjör förklara mer ingående hur det förhåller sig på Miator. Om det finns ett optimalt tal eller ej... För övrigt tyckte jag det var pyssligt nog att valsa mina skärmar. Ja, Brexit är enbart mög Men kul att prylarna är på G! _________________ Filip Norén, Malmö | Miata NA | BMW E46 Touring |
||
Jag skulle nog vilja säga ju bredare desto bättre rent generellt. Gäller nog även här. Körde med -70 i förhållande till original på m3an var rejält bättre än orginal. Den blev snabbare för varje gång jag breddade. Slet mer på lager så klart. Fick byta några gånger.
_________________ Ulf Sanden Miata NB |
||
Just bumpster påverkas inte, men mer scrub ger större krafter (hävstång) generellt (på styrning och hjullager). Allt är ju kompromisser och vissa "kostnader" vill man bara ha om klockan godkänner dem, andra kan man stå ut med eftersom det ser snyggt ut.
|
||
nu blev man allt lite nyfiken....... /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||
Som vanligt bara håller på med delar inget direkt gjort med bilen. Sålde Gaz dämparna och beställt Bc racing dämpare riktigt kvalitet dämpare från Kina tror jag.
Vad jag är ute efter är att kunna justera höjd utan på verkan på förspänning. De har även ett litet sortiment av linjära, progressiva och hjälp fjädrar som man kan leka med. Har nu börjat förstå att det finns vissa miata sanningar när det gäller inställningar mm. Men som vanligt kör jag mitt spår. Vi får se vad som händer. Blir kul. _________________ Ulf Sanden Miata NB |
||
klart du ska köra ditt spår! /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||
Tack , ja kör på !
Fick lite inspiration att börja med lite enkel styling mekning och la på däcken och tog bort fjädrar och dämpare. Detta är ungefär tänkt höjd och hjulvinklar. Verkar vettigt. Et 20 camber - 3 bak -3,5 fram Höjd rideheight ca 115- 120 mm till svetsfläns. _________________ Ulf Sanden Miata NB |
||
Blev lite jobbat idag fast rätt onödigt. Sitter nämligen en torsen i. Så nu har jag en till salu. Typ 2 4.10 .Pris 9000 sek eller bud
_________________ Ulf Sanden Miata NB |
||
Ajdå! Det var ju en överraskning men bra på sätt och vis. Är okunnig på diffar - vet du om denna skulle funka i min NA 1.8? Min uppfattning är att det är original med 3.7 utväxling som sitter i nu. Riktigt läckert stuk med nya hjulen på bilderna ovan. Nice! _________________ Filip Norén, Malmö | Miata NA | BMW E46 Touring |
||
Efter lite googlande så kom jag fram till att den passar men inte helt 100 säker.
90 93 behöver något mer bytas men 94 och frammåt skulle visst passa. Men om detta stämmer vet ej. Tror du även har 4,10? Lägger in bilder. Den har transporterats till mig inslagen i lite oljig plast därav fuktig på utsidan. _________________ Ulf Sanden Miata NB |
||
I väntan på de nya stötdämparna så blev det att besikta moppen. Man känner sig lika ringrostig varje vår och imponerad av farten. Bara att hålla I sig.
_________________ Ulf Sanden Miata NB |
||
Satte i dämparna som de levererades verkade vara i alla fall lite tanke bakom. Höjden som jag tänkt mig. Lite mjuk för bana men kanske lagom för inspirerad gat körning. Första provkörning känns bra men tar i framskärmarna. Behöver skapa lite utrymme där. Bak tog inte i nu i alla fall. Får nog satsa på 12/8 till bana om dämparna fungerar till den hårdare setupen. Bara grovinställt hjulvinklar ännu.
_________________ Ulf Sanden Miata NB |
||
_________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||
Våra race- och banåkarbilar Mazda Miata 1.8 "Banpremiär" | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 11 besök senaste veckan (8383 totalt) |