Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Andra projekttrådar Garage Patrick(Kadett4wd) | << 1, 2, 3 ... , 16, 17, 18 >> 15 besök idag (29397 totalt) |
Hmmm. Får ändå inte ihop det i huvudet. Ponera att vi bryter däcket i sida, då rör sig toppen på extrabågen åt samma håll. Om vi nu lägger stag mellan topp-punkten på extrabågen och svingarmslagringen, då blir topp-punkten pallstum.
Eller? _________________ Magnus Falk |
Du ponerar att hjulet rör sig 'paralellt' i sidled antar jag, där har svingen inte flexat.
Utan det har vridit sig från lodlinjen. Men jag har även förstärkt för rörelse i sidled där bak där svingarmarna var smalare(balk funktionen var smalare helt enkelt) Och eftersom jag testat så verkar det funka, du tänker helt enkelt lite knasigt Givetvis kan det bli stummare med stag framåt mot svinglagringen, men det ska finnas plats också. Det sitter en stötdämpare där samt en kedja på ena sidan. Det oranga visualiserar sträckan brytningen mer än halverats. _________________ Patrick Wetterskog |
Njeh.
Ponera att vi bryter så att hjulet lutar och kedjan hoppar. Då flyttar sig topp-punkten på extrabågen sig i samma riktning som hjulet lutar. Nu sätter vi två stöttor från topp-punkten till var sin sida på svingarmslagringen. Topp-punkten blir därmed pallstum. Om inte topp-punkten kan börja luta, därför att den är triangulerad, så kan inte resten av svingen vrida sig heller. _________________ Magnus Falk |
Liten teaser av 'min' andra maskin, denna vann i somras i största klassen.
Kommer om nån dag lite dynokörningar, har lite knas med kontakt med pc'n(tändsystemet) som jag ska fixa först. Och eftersom det vantrivdes med tanken på att inte det var nå stag framåt så var jag väl tvungen tillfredsställa. Men det blev minimal skillnad, och mycket jobb plus mer vikt. Aja, det är gjort nu iaf(trångt var det på vänster sida,, REJÄLT!). _________________ Patrick Wetterskog |
Ettrig liten knallert!
Gillar startmotorlösningen Drogs drivremmen helt enkelt rakt av, det är ju lite pulver som matas på? Eller, en kombination av utmattning/överhettning/överlast? ...Tänker lite i nästa led: Never repair, Always improve. Hur undviker vi felet igen. _________________ Magnus Falk |
Remmen verkar ha dragits helt rakt av.
Men den har ju åtskilliga repor på strippen i bagaget. Så vi testar med en ny igen då det faktiskt inte finns så mycket man kan göra åt detta. Kollade ju remmen, den var ynka 32grader varm, men det gick nån minut innan jag kollade så kanske 40-45grader då den pajade. Jag har sett maskiner med smälta remmar etc etc. Den här beter sig inte alls så, jag är impad över hur pass effektiv vi fått varion. Kort och gott med varion, allt fränt blingbling i aluminium och balla färger funkar inte. De äldre stålgrejerna håller =) Så jag tror helt enkelt det ryckte av den, ett angenämt problem =) _________________ Patrick Wetterskog |
Det är det värsta som går att köpa redan,, typ
Kevlar och hela bibban Bredare rem blir svårt, mycket grejs i variatorerna som inte blir att stämma och måste nytillverkas. Då är det billigare köra av en rem mellan varven. _________________ Patrick Wetterskog |
Tack tack =)
Jag är lite småsugen på att göra ett par pull till ändå med EN grad högre tändning eftersom den svarade i stort sett lika mycket på senaste graden jag ökade som den förra. Kanske kommer det en liten snutt om det i helgen också =) _________________ Patrick Wetterskog |
Andra projekttrådar Garage Patrick(Kadett4wd) | << 1, 2, 3 ... , 16, 17, 18 >> 15 besök idag (29397 totalt) |