Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo 75 TST E85 edition CAR challenge 58 | << 1, 2, 3 ... 80, 81, 82 100 besök senaste veckan (553766 totalt) |
Kylaren tillsammans med fläktar sitter i "FTX" lådan. Bättre viktfördelning är syftet , mindre "drag" i fronten samt möjlighet till bättre splitter/downforce lösningar när inte fronten behöver vara öppen för kylaren. Väger förmodligen mera dock. Men framförallt ser det ballt ut _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||||
Intressant ja, den torde ändå vara bra nära 50/50 med kylaren fram.. Han kanske vill ha ännu mer bak förstås. 45/55% fram/bak?
Men viktökningen kanske äter upp aero-förbättringen ja... |
||||||||
Alfaklubbens tävlingserie har ett vikt/ effektbaserat/däckbredd klassindelning. motoreffekten är en teoretisk beräkning baserat på motorns setup. Funkar väldigt bra. Somliga går in för lätta bilar, andra går mot stora effekter (som jag gjorde med turbo och e85)
Det gör att man får fram en minsta vikt på bilen. Så istället för blyvikter kan istäälet bygga om saker. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||||
|
||||||||
Men det ser ju ut att våra dubbla boxar - en i bakstöten och sedan en i skuffen? Och sedan en slang som dras från den andra lådan till motsvarande passagerardörren bak? _________________ Oscar W - återfinnes vanligtvis i ett mörkt kontor på Apex.se med skjutmått i högsta hugg. |
||||||||
Det är inte jag som bygger längre, så jag vet inte mer än det jag ser. Det kommer gå en slang från andra dörren också. Den bakre lådan är kanske bara ett uppsamlingskärl för något att fästa slangarna på. eller så hamnar kylet för växellådan/diffen där. Jag hade oljekyl för diff/vxlådan hängande under bilen. Finns bilder tidigare i tråden någonstans. nya ägaren borde skapa en ny tråd eller fortsätta på denna, intresset för följa bygget verkar ju finnas :-) _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||||
Tycker jag verkligen att han bör göra! Min nyfikenhet är verkligen i topp i alla fall _________________ Oscar W - återfinnes vanligtvis i ett mörkt kontor på Apex.se med skjutmått i högsta hugg. |
||||||||
Klurigt! Kanske kan vara något för en viss framtung Sprint framöver... _________________ Martin Atterhall |
||||||||
Bra kupévärme blir det också, perfekt när det är blött ute för att få tillräckligt mycket imma på rutorna. Kul med udda lösningar helt klart. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo 75 TST E85 edition CAR challenge 58 | << 1, 2, 3 ... 80, 81, 82 100 besök senaste veckan (553766 totalt) |