Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Inför träffar 2005-05-08 Challenge | 1, 2 >> 2939 besök totalt |
Jag kommer nog om inget panikartat händer, i år ska jag hämnas på omvärlden nu när jag har riktiga sulor på bilen =),,,, nån som vet hur banan på tullinge blir ?
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Snackade med Magnus "S80" Uvhagen den 16/4 då vi körde Lunda. Banan kommer att bli lite öppnare än i Lunda. Fler naturliga svängar, färre koner. Jag är bokad på alla challengekörningarna i år. Konbana passar min bil som har så klena bromsar. _________________ Christian Lindblom |
||||
_________________ Christian Lindblom |
||||
Hade jag inte varit uppbokad på annat denna helg så hade du fått se mig och min bil igen Christian. Antagligen långt efter dig i tid igen iof... men jag saknar ju några hästkrafter jämfört med din 4WD räser... |
||||
Min plats är ledig och betald. Jag har inte fått min bil ännu.
Dessutom har jag bokat alla överblivna platser 28/8 för att göra ett Challenge VIP / Tunertest. Har du en riktigt ball bil eller känner någon som borde vara med - hör av dig. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Synd, din bil gick så fint genom böjarna. Den axxade rätt bra ut på smala rakan oxå. 250 hk & 1420 kg med 20 l soppa och urplockade säten bak. 5,68 kg/hk Vad har du för vikteffekt? _________________ Christian Lindblom |
||||
Jag är redan anmäld sedan tidigare till 28/8... vad innebär det då? Att jag får se en massa extra balla bilar eller? |
||||
Ja det är synd för det var himla kul! Men jag kommer igen den 12/6 då det ju är dags igen för Challenge. Tack för omdömena! Den känns riktigt bra i böjarna också, accet är rätt ok på 2:an ut på smala rakan, men inget våldsamt direkt. Borde gå ännu bättre nu när den går att varva mer än 5800 varv dvs 700 varv UNDER rödmarkeringen (som var fallet på Lunda). 170hk och 1190kg med 1/3 tank och 90 kilo förare dvs 7 kg/hk (ca 6,5 kg/hk om man räknar bort föraren) Så jag tycker jag klarar mig rätt bra med tanke på den relativt moderata vikt/effekt siffran. Första gången jag körde bilden dessutom (förutom lite tam körning hemikring) |
||||
Det är min subjektiva bedömning som gäller. (mutor och smicker fungerar också som vanligt) Skämt å sido, för att en SAAB 9-5 ska få komma med vill jag gärna se att den är väldigt speciell och att föraren är rutinerad. Vore skoj med en SLC-bil eller nåt annat extremt. Uhrs Saab skulle kunna ligga bra till. Jag har inte till 100% planerat vad jag vill göra med dagen och möjligheterna.
Typ _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
citat:
Skämt å sido, för att en SAAB 9-5 ska få komma med vill jag gärna se att den är väldigt speciell Harkel spått, jag har en SAAB 95a och INGEN NIOFEMA Försök att hitta en liknade 95, som gör 0-100 på ca 7,5s och toppar en bit över 200. och framförallt pallar med div svängövningar. Snabb? Allt är relativt Skulle vara jä.... rolig att ha något att gämnföra med så meddela mig om du hittar en till. _________________ Johan Sjölinder |
||||
Nu är KW-kittet monterat. Kunde inte hålla mig.
Hade tänkt åka gatdäck & originalchassi första gången på Tullinge för att se vad R-däck, chassi mm gör för skillnad. Äh, va f_n man vill ju åka fort!!! Imorgon skall jag försöka kapa å svetsa lite för att få lite vettig camber fram oxå. Vi ses på söndag. _________________ Christian Lindblom |
||||
Då får du komma o fota lite, det är du ju duktig på . _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 |
||||
Inför träffar 2005-05-08 Challenge | 1, 2 >> 2939 besök totalt |