Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Hjälp mig! Spårval & Körteknik? Några Knutstorpsfrågor | 1962 besök totalt |
Hej
Dags för Knutstorp för första gången och efter att ha kollat lite på banguiden dök det upp några frågor: Stämmer det att man i princip inte gör några kraftigare inbromsningar mellan såghuskurvan (1) fram till vänstern (11) upp mot hårnålen eller bromsar man innan NGK (nånstans strax innan 7) ? Går det att hålla en helt rak linje mellan 7 och 9 över krönet (8) eller är det bara precis över krönet man ska gå helt rakt ? några andra saker man ska tänka på att göra/inte göra ? /Dea _________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
||||
släpp inte gasen tvärt på eller efter NGK-krönet!!!!!!! (heter det kanske micro numera??)
det är många som fått ont där vid såna manövrar beroende på hur snabb bil du har, så kommer du få bromsa lite eller mkt strax före NGK _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Snabb bil, långsam förare......
Man har ju lite respekt för NGK...... Och det kändes som om man skulle vilja bromsa nånstans innan men mellan 3 och 7 är ju inte bilen helt rak nånstans ? men då ska jag alltså sikta rakt ett tag mellan 6 och 7 och bromsa där ? /Dea _________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
||||
Andreas, om du skall vara med på morgondagens PCS möte på Knutstorp så behöver du inte oroa dig. Du kommer att få en grundlig genomgång av instruktörerna på plats. Jag är ingen expert på Knutstorp (har bara kört den ett par gånger) men om jag mins rättt stämmer det att den inte är någon bromspunkt på den sträckan du nämner. Du bromsar rejält inför 1 och sedan en kortare broms vid 7. Anders PCS 1683 _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
_________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Hjälp mig! Spårval & Körteknik? Några Knutstorpsfrågor | 1962 besök totalt |