Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Opel Kadett GSi -85 | 2 besök senaste veckan (13115 totalt) |
Min lilla leksak:
Opel Kadett GSi -85 -1.8 liters motor med 296 graders kam, extraktorrör, 2.5" avgas, portad och planad topp, BMW 535 luftmängdmätare, programmerbart tändsystem (Lumenition), justerbart kamdrev, 142 hk vid 6200 rpm och 181 Nm vid 4700 rpm. -Bilstein rallystötdämpare -H&R asfaltrallyfjädrar -Powerflex bussningar där fram -Egentillverkade stumma topplagringar till fjäderbenen inflyttade till ca 2.2 grader camber, styrstag från Kadett GTE -84 -Tvärstag både uppe (OMP) och nere (egentillverkat) -256 mm skivor från OMP fram med OMP belägg och original bromsar från GSi 16v bak -stålomspunna bromsslangar -bakflyttat batteri -bur (GUSS) -glasfiberstolar (OMP) monterade så långt ner som möjligt -fyrpunktsbälte -analog varvräknare (Biltema) -rensad på inredning och ljudisolering Bruksbilen en Opel Astra Sport Caravan -94, 125 hk, helt original har också använts på några banträffar. _________________ MVH Ingmar Truedsson Opel Kadett GSi på bana |
originalstyrstagen blir för långa när man flyttar in övre topplagringen, GTE har 1 cm kortare än Kadetten.
För övrigt så har Astra Kombin nu utrustats med ställbara Konidämpare och Powerflexbussningar där fram. _________________ MVH Ingmar Truedsson Opel Kadett GSi på bana |
Våra race- och banåkarbilar Opel Kadett GSi -85 | 2 besök senaste veckan (13115 totalt) |